MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album van het jaar top 15 (nu: 2023)

zoeken in:

zaaf
1️⃣5️⃣ https://www.musicmeter.nl/album/845001

Chat Pile - God's Country

128 p - 7 x genoemd - 2 HP (door wendyvortex )

Herrieschoppers die het van de sfeer moeten hebben. En dat komt bij diverse van u flink over. En dat is u gegund. Het filmpje is ook sfeervol.

Wie? Klinkt wel als de takkeherrie waar ik voor een avond in Vera best tussen had kunnen en willen staan, maar dat is dus niet gebeurd.

dix
Dat hebben we met zijn allen goed gedaan.

Ik schaar het maar even onder de noemer groepstherapie.
En die heb ik niet nodig, heb ik besloten.

Phoeh, wat een vette binnenkomer. Echt heel erg sick, dit album!!

Johnny Marr schreef:
Als ik Why hoor dan hou ik het écht niet meer. Kapot van genot, maar dan in een bad way ofzo.

18. Chat Pile - God's Country

Nee, geen actieve herinnering aan. Zal het de komende uurtjes ook niet gaan luisteren. Wel fijn dat we full speed van start gaan

EttaJamesBrown schreef:
Nee, geen actieve herinnering aan. Zal het de komende uurtjes ook niet gaan luisteren. Wel fijn dat we full speed van start gaan

WHY DO PEOPLE HAVE TO LIVE OUTSIDE, EttaJamesBrown?? WHYYYYY??!88!?11

EERSTHARDWERKEN!ZAAFS’SHUISWERKVANAVONDMET’NDUVEL,Johnny Marr!!!DUSZZ

dix
Johnny Marr schreef:
(quote)

WHY DO PEOPLE HAVE TO LIVE OUTSIDE, EttaJamesBrown?? WHYYYYY??!88!?11

Haha toen ik dat nummer voor het eerst hoorde dacht ik dat het grotestadsjongens waren die zich fel afzetten tegen kamperen.

dix schreef:
(quote)

Haha toen ik dat nummer voor het eerst hoorde dacht ik dat het grotestadsjongens waren die zich fel afzetten tegen kamperen.

dix
zaaf, we zijn Chat Pile wel een beetje moe. Graag nu iets mellows.

zaaf
1️⃣4️⃣ https://www.musicmeter.nl/album/839790

Širom - Utekočinjeni Prestol Preprostih

131 p - 7 x genoemd - 1 HP (door zaaf en Koenr )

He? Dit is een totale verrassing! Ik dacht dat ik de enige was, nouja dat Koen op de hoogte is weet ik ook wel. Maar nog vijf hoge stemmen is tegenwoordig genoeg en nog steeds opzienbarend! Maar voor de rest van u een kans op kennis te maken met dit zeer eigengereide Sloveense avant-folk trio.

dix
Dat is toch niet Mellow. Wel lekker, mijn nummer thirty something.

Copulatiemuziek. Zaaf weet z’n huiswerk wel te kiezen

Ah, tof dat deze het gehaald heeft. Mijn nummer 5.

zaaf
1️⃣3️⃣ https://www.musicmeter.nl/album/860460

Little Simz - NO THANK YOU

134 p - 8 x genoemd - 3 HP (door Martijn Jonkers )

Vijfde van Simz en ze versaagt niet! Tekstueel scherp, weliswaar geen concept maar toch tien fraaie songs op de interessante beats van Inflo. En ze lijkt wel steeds beter te gaan rappen.

5. Little Simz - NO THANK YOU

Weet nog hoe die plaat er ineens onaangekondigd was, in december ofzo. Bommetje droppen.

Voor mij de beste van Little Simz en mn eerste match voor 2022.
Die Sloveense plaat ga ik checken.

zaaf
En hier Nr.2, Nr.4

1️⃣2️⃣ https://www.musicmeter.nl/album/843820

Kendrick Lamar - Mr. Morale & The Big Steppers

139 p - 8 x genoemd - 1 HP (door Nr.4 )

Ach wat was dat weer wennen en groeien, deze plaat. Net als met DAMN. was ik aanvankelijk wat teleurgesteld, maar wat een rijkdom komt er mettertijd tevoorschijn! En dat ik dat niet als enige ervaar, dat verbaast me niks, maar een plek in deze toplijst valt me alleszins mee. Dank u.

Huh, welk spel spelen we hier nu ineens? Waar is alle indie en pop gebleven? Gaan we nu volledig op de alternatieve, hiphoppende en experimentele toer met zijn allen? Hoe recenter, hoe beter de lijst, lijkt het wel de laatste jaren.
Heel verheugend allemaal en dan te bedenken dat Johnny Marr en ondergetekende Chat Pile niet eens in hun eigen Top 15 wist te wurmen.
De aanwezigheid van Širom is ongetwijfeld te danken aan het spelletje van - oh oh oh, waar is-ie toch gebleven? - Marsupilami. Kwartje viel bij mij destijds niet helemaal.

Ik wil jullie trouwens nog bedanken voor de vierde plaats van Lady Blackbird in de vorige ronde (althans, de elf stemmers op dit album).
't Zei mij niks, maar wat een prachtige plaat en vandaag de 'Deluxe Edition 2LP' in huis gehaald: op dit moment voor twee tientjes in de sales in de betere platenzaken te vinden.

Niet zeuren doc het is nu alweer 2022

9. Kendrick Lamar - Mr. Morale & The Big Steppers.

Prima lijst tot nu toe.

3. Little Simz - NO THANK YOU
9. Kendrick Lamar - Mr. Morale & The Big Steppers

zaaf
EvilDrSmith schreef:
Waar is alle indie en pop gebleven?

Hier (oa)

1️⃣1️⃣ https://www.musicmeter.nl/album/844979

Suede - Autofiction

154 p - 8 x genoemd - 1 HP (door aERodynamIC )

Autofiction is de 9e van de groep en deze titel staat voor twee delen auto(-biografie), en een deel fictie (zoals Anderson alle autobiografie beschouwt). Suede spreekt ook nu nog stevig tot de verbeelding.

dix
Haha die beveiliger op 3 minuten. Leuk beeld, goed speurwerk zaaf ...

Hee, allemaal onderbubbelaars waarvan ik dacht dat ze de lijst toch niet zouden halen.

Suede nog steeds zeer goed en dat komt eigenlijk nooit voor maar deze heb ik gemist.

Ik snap ook niet dat zaaf mijn lijstje niet retour heeft gezonden, wellicht is hij niet meer zo scherp.

zaaf
Rudi S schreef:
Suede nog steeds zeer goed en dat komt eigenlijk nooit voor maar deze heb ik gemist.

Ik snap ook niet dat zaaf mijn lijstje niet retour heeft gezonden, wellicht is hij niet meer zo scherp.
Dat vraagt om een reactie die je zelf kunt/mag invullen.

dix
Rudi S schreef:

Ik snap ook niet dat zaaf mijn lijstje niet retour heeft gezonden.

Dat zou iets met de artiest in kwestie te maken kunnen hebben

Ik volg Suede niet echt actief meer, maar de eerste minuten hiervan klinken wel weer goed.

Ben wel een beetje beverig/benieuwd naar hoe deze grijze Brett zich door The Next Life slaat...

Gast
geplaatst: vandaag om 18:24 uur

geplaatst: vandaag om 18:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.