Muziek / Muziekgames / Album van het jaar top 15 (nu: 2023)
zoeken in:
5
zaaf
geplaatst: 13 september 2024, 06:35 uur
1️⃣5️⃣ https://www.musicmeter.nl/album/845001
Chat Pile - God's Country
128 p - 7 x genoemd - 2 HP (door wendyvortex )
Herrieschoppers die het van de sfeer moeten hebben. En dat komt bij diverse van u flink over. En dat is u gegund. Het filmpje is ook sfeervol.
Chat Pile - God's Country
128 p - 7 x genoemd - 2 HP (door wendyvortex )
Herrieschoppers die het van de sfeer moeten hebben. En dat komt bij diverse van u flink over. En dat is u gegund. Het filmpje is ook sfeervol.
0
geplaatst: 13 september 2024, 07:45 uur
Wie? Klinkt wel als de takkeherrie waar ik voor een avond in Vera best tussen had kunnen en willen staan, maar dat is dus niet gebeurd.
0
geplaatst: 13 september 2024, 08:47 uur
Ik schaar het maar even onder de noemer groepstherapie.
En die heb ik niet nodig, heb ik besloten.
En die heb ik niet nodig, heb ik besloten.
0
geplaatst: 13 september 2024, 09:00 uur
Phoeh, wat een vette binnenkomer. Echt heel erg sick, dit album!!
18. Chat Pile - God's Country
Johnny Marr schreef:
Als ik Why hoor dan hou ik het écht niet meer. Kapot van genot, maar dan in een bad way ofzo.
Als ik Why hoor dan hou ik het écht niet meer. Kapot van genot, maar dan in een bad way ofzo.
18. Chat Pile - God's Country
0
geplaatst: 13 september 2024, 09:03 uur
Nee, geen actieve herinnering aan. Zal het de komende uurtjes ook niet gaan luisteren. Wel fijn dat we full speed van start gaan
1
geplaatst: 13 september 2024, 09:07 uur
EttaJamesBrown schreef:
Nee, geen actieve herinnering aan. Zal het de komende uurtjes ook niet gaan luisteren. Wel fijn dat we full speed van start gaan
WHY DO PEOPLE HAVE TO LIVE OUTSIDE, EttaJamesBrown?? WHYYYYY??!88!?11
2
geplaatst: 13 september 2024, 09:13 uur
EERSTHARDWERKEN!ZAAFS’SHUISWERKVANAVONDMET’NDUVEL,Johnny Marr!!!DUSZZ
3
geplaatst: 13 september 2024, 10:17 uur
Haha toen ik dat nummer voor het eerst hoorde dacht ik dat het grotestadsjongens waren die zich fel afzetten tegen kamperen.
0
geplaatst: 13 september 2024, 10:45 uur
dix schreef:
Haha toen ik dat nummer voor het eerst hoorde dacht ik dat het grotestadsjongens waren die zich fel afzetten tegen kamperen.
(quote)

1
geplaatst: 13 september 2024, 11:24 uur
zaaf, we zijn Chat Pile wel een beetje moe. Graag nu iets mellows.
3
zaaf
geplaatst: 13 september 2024, 14:07 uur
1️⃣4️⃣ https://www.musicmeter.nl/album/839790
Širom - Utekočinjeni Prestol Preprostih
131 p - 7 x genoemd - 1 HP (door zaaf en Koenr )
He? Dit is een totale verrassing! Ik dacht dat ik de enige was, nouja dat Koen op de hoogte is weet ik ook wel. Maar nog vijf hoge stemmen is tegenwoordig genoeg en nog steeds opzienbarend! Maar voor de rest van u een kans op kennis te maken met dit zeer eigengereide Sloveense avant-folk trio.
Širom - Utekočinjeni Prestol Preprostih
131 p - 7 x genoemd - 1 HP (door zaaf en Koenr )
He? Dit is een totale verrassing! Ik dacht dat ik de enige was, nouja dat Koen op de hoogte is weet ik ook wel. Maar nog vijf hoge stemmen is tegenwoordig genoeg en nog steeds opzienbarend! Maar voor de rest van u een kans op kennis te maken met dit zeer eigengereide Sloveense avant-folk trio.
0
geplaatst: 13 september 2024, 14:12 uur
Dat is toch niet Mellow. Wel lekker, mijn nummer thirty something.
2
zaaf
geplaatst: 13 september 2024, 15:49 uur
1️⃣3️⃣ https://www.musicmeter.nl/album/860460
Little Simz - NO THANK YOU
134 p - 8 x genoemd - 3 HP (door Martijn Jonkers )
Vijfde van Simz en ze versaagt niet! Tekstueel scherp, weliswaar geen concept maar toch tien fraaie songs op de interessante beats van Inflo. En ze lijkt wel steeds beter te gaan rappen.
Little Simz - NO THANK YOU
134 p - 8 x genoemd - 3 HP (door Martijn Jonkers )
Vijfde van Simz en ze versaagt niet! Tekstueel scherp, weliswaar geen concept maar toch tien fraaie songs op de interessante beats van Inflo. En ze lijkt wel steeds beter te gaan rappen.
0
geplaatst: 13 september 2024, 15:56 uur
5. Little Simz - NO THANK YOU
Weet nog hoe die plaat er ineens onaangekondigd was, in december ofzo. Bommetje droppen.
Weet nog hoe die plaat er ineens onaangekondigd was, in december ofzo. Bommetje droppen.
0
geplaatst: 13 september 2024, 16:12 uur
Voor mij de beste van Little Simz en mn eerste match voor 2022.
Die Sloveense plaat ga ik checken.
Die Sloveense plaat ga ik checken.
3
zaaf
geplaatst: 13 september 2024, 17:25 uur
En hier Nr.2, Nr.4
1️⃣2️⃣ https://www.musicmeter.nl/album/843820
Kendrick Lamar - Mr. Morale & The Big Steppers
139 p - 8 x genoemd - 1 HP (door Nr.4 )
Ach wat was dat weer wennen en groeien, deze plaat. Net als met DAMN. was ik aanvankelijk wat teleurgesteld, maar wat een rijkdom komt er mettertijd tevoorschijn! En dat ik dat niet als enige ervaar, dat verbaast me niks, maar een plek in deze toplijst valt me alleszins mee. Dank u.
1️⃣2️⃣ https://www.musicmeter.nl/album/843820
Kendrick Lamar - Mr. Morale & The Big Steppers
139 p - 8 x genoemd - 1 HP (door Nr.4 )
Ach wat was dat weer wennen en groeien, deze plaat. Net als met DAMN. was ik aanvankelijk wat teleurgesteld, maar wat een rijkdom komt er mettertijd tevoorschijn! En dat ik dat niet als enige ervaar, dat verbaast me niks, maar een plek in deze toplijst valt me alleszins mee. Dank u.
3
geplaatst: 13 september 2024, 17:49 uur
Huh, welk spel spelen we hier nu ineens? Waar is alle indie en pop gebleven? Gaan we nu volledig op de alternatieve, hiphoppende en experimentele toer met zijn allen? Hoe recenter, hoe beter de lijst, lijkt het wel de laatste jaren.
Heel verheugend allemaal en dan te bedenken dat Johnny Marr en ondergetekende Chat Pile niet eens in hun eigen Top 15 wist te wurmen.
De aanwezigheid van Širom is ongetwijfeld te danken aan het spelletje van - oh oh oh, waar is-ie toch gebleven? - Marsupilami. Kwartje viel bij mij destijds niet helemaal.
Ik wil jullie trouwens nog bedanken voor de vierde plaats van Lady Blackbird in de vorige ronde (althans, de elf stemmers op dit album).
't Zei mij niks, maar wat een prachtige plaat en vandaag de 'Deluxe Edition 2LP' in huis gehaald: op dit moment voor twee tientjes in de sales in de betere platenzaken te vinden.
Heel verheugend allemaal en dan te bedenken dat Johnny Marr en ondergetekende Chat Pile niet eens in hun eigen Top 15 wist te wurmen.
De aanwezigheid van Širom is ongetwijfeld te danken aan het spelletje van - oh oh oh, waar is-ie toch gebleven? - Marsupilami. Kwartje viel bij mij destijds niet helemaal.
Ik wil jullie trouwens nog bedanken voor de vierde plaats van Lady Blackbird in de vorige ronde (althans, de elf stemmers op dit album).
't Zei mij niks, maar wat een prachtige plaat en vandaag de 'Deluxe Edition 2LP' in huis gehaald: op dit moment voor twee tientjes in de sales in de betere platenzaken te vinden.
0
geplaatst: 13 september 2024, 18:05 uur
Niet zeuren doc het is nu alweer 2022 
9. Kendrick Lamar - Mr. Morale & The Big Steppers.

9. Kendrick Lamar - Mr. Morale & The Big Steppers.
0
geplaatst: 13 september 2024, 18:18 uur
Prima lijst tot nu toe.
3. Little Simz - NO THANK YOU
9. Kendrick Lamar - Mr. Morale & The Big Steppers
3. Little Simz - NO THANK YOU
9. Kendrick Lamar - Mr. Morale & The Big Steppers
2
zaaf
geplaatst: 13 september 2024, 18:39 uur
EvilDrSmith schreef:
Waar is alle indie en pop gebleven?
Waar is alle indie en pop gebleven?
Hier (oa)
1️⃣1️⃣ https://www.musicmeter.nl/album/844979
Suede - Autofiction
154 p - 8 x genoemd - 1 HP (door aERodynamIC )
Autofiction is de 9e van de groep en deze titel staat voor twee delen auto(-biografie), en een deel fictie (zoals Anderson alle autobiografie beschouwt). Suede spreekt ook nu nog stevig tot de verbeelding.
2
geplaatst: 13 september 2024, 18:41 uur
Haha die beveiliger op 3 minuten. Leuk beeld, goed speurwerk zaaf ...
0
geplaatst: 13 september 2024, 18:51 uur
Hee, allemaal onderbubbelaars waarvan ik dacht dat ze de lijst toch niet zouden halen.
0
geplaatst: 13 september 2024, 18:52 uur
Suede nog steeds zeer goed en dat komt eigenlijk nooit voor maar deze heb ik gemist.
Ik snap ook niet dat zaaf mijn lijstje niet retour heeft gezonden, wellicht is hij niet meer zo scherp.
Ik snap ook niet dat zaaf mijn lijstje niet retour heeft gezonden, wellicht is hij niet meer zo scherp.
0
zaaf
geplaatst: 13 september 2024, 19:00 uur
Rudi S schreef:
Suede nog steeds zeer goed en dat komt eigenlijk nooit voor maar deze heb ik gemist.
Dat vraagt om een reactie die je zelf kunt/mag invullen.Suede nog steeds zeer goed en dat komt eigenlijk nooit voor maar deze heb ik gemist.
0
geplaatst: 13 september 2024, 19:00 uur
Dat zou iets met de artiest in kwestie te maken kunnen hebben

0
geplaatst: 13 september 2024, 19:13 uur
Ik volg Suede niet echt actief meer, maar de eerste minuten hiervan klinken wel weer goed.
Ben wel een beetje beverig/benieuwd naar hoe deze grijze Brett zich door The Next Life slaat...
Ben wel een beetje beverig/benieuwd naar hoe deze grijze Brett zich door The Next Life slaat...
* denotes required fields.