MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #6: Midwest Emo!

zoeken in:
DjFrankie (moderator)
6 Dominion met 65 punten

Opmerkelijk we hadden nog 1 nummer over van hun debuut en 3 van de opvolger. Zonder Hussy die al in The Mission zat. Maar met Patrcia Morrisson van The Gun Club.Dit nummer wordt opgevolgd op de plaat door Mother Russia, maar was ook een succesvolle single voor hun.

DjFrankie (moderator)
5 Lucretia My Reflection met 80 punten

Top 5 is toch wel afgetekend met nu al 15 punten meer, al vinden we op 5 de volgende van Floodland. Mijn favoriet van dit album

DjFrankie (moderator)
4 Temple of Love (1983) met 102 punten nummer 1 van likeahurricane aERodynamIC ranja en dazzler

De originele versie van hun 12 inch uit 1983, dit zorgt voor een top 3 uit verschillende jaargangen

DjFrankie (moderator)
3 This Corrosion 103 punten en de nummer 1 van andré Brunniepoo motel matches en vigil

1 puntje meer dan The Temple maar het beste nummer uit 1987

DjFrankie (moderator)
2 Marian met 110 punten en de nummer 1 van dix Alicia pygmydanny en wendyvortex

Het meest genoemd en het scheelde weer ontzettend weinig.
De beste uit 1985, waarin Andrew bewees ook Duits te kunnen

DjFrankie (moderator)
1 en de winnaar ALICE met 112 punten, yep met 2 punten verschil en de favoriet van Chameleon Day WesleyX16 en El Ninjo

1983 heeft gewonnen, zoals eerder genoemd van een erg toffe 12 inch met 4 uitstekende nummer Phantom vind ik ook prima. Alice horen is dansen nu nog steeds. Jammer dat de live optredens van nu tenenkrommend slecht zijn

Alle deelnemers bedankt, had 18 zeker bij voorbaat niet verwacht, en ik geef het stokje over aan herman

DjFrankie (moderator)
De eindstand dus

20 Emma
19 1969
18 Vison Thing
17 Possession
16 Body Electric (Body and Soul version 1984)
14 1959
14 Nine While Nine
13 Some Kind of Stranger
12 No Time to Cry
11 More
10 Walk Away
09 Colours (Sisters of Mercy - This Corrosion 12")
08 First and Last and Always
07 Floorshow
06 Dominion
05 Lucretia My Reflection
04 Temple of Love (1983)
03 This Corrosion
02 Marian
01 Alice

https://subversemag.com/wp-content/uploads/2023/09/goth-wars-the-sisters-of-mercy-vs-the-mission-music-article-jpg.webp

DjFrankie schreef:

16 - Body Electric (Body and Soul version 1984) 21 pt (nummer 1 van mij)

de verbeterde versie van hun single uit 1982 maken de eerste 5 af.

Voor mij zo'n beetje de enige die ik niet kende, had 'm initieel wel hoger staan maar gaandeweg het nummer ging het geluid van de drumcomputer me toch wat tegen staan dus toch geen top 10. Maar qua positie had 1 of 2 punten meer ook niet uitgemaakt.

Bedankt DjFrankie voor deze mooie editie van Greatest Hits!

Zeker bedankt DjFrankie, altijd goed een beetje herwaardering voor een band die ik zelf niet al te vaak opzet. Vooral Colours was wel een flinke herontdekking, prachtig!

Ik vind alles goed van The Sisters of Mercy.

Weet herman al dat na de vleermuizen nu de vampieren zijn?

vigil schreef:
Weet herman al dat na de vleermuizen nu de vampieren zijn?

Tnx voor de tag. Was hem even kwijt, maar zal hem later vanmiddag opstarten!

Eerst even een huishoudelijke mededeling, heb gelijk de oude links even opgesnord.

Informatie over het spel en over voorgaande edities:
Greatest Hits of - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
Lijst van Greatest Hits of...-edities - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl

Intekenlijst:
5 juli - herman (Vampire Weekend)
12 juli - Scorpion_21 (Belgie deze eeuw)
19 juli - Poek (Norman Cook)
26 juli - Shaky (Tom Jones)
2 augustus - Arno (Samson & Gert)
10 augustus - EttaJamesBrown - (VERA Poll Winners 1981 - 2005)
17 augustus -
24 augustus - Bonk (Crowded House)

De komende week in dit theater spelen we Greatest Hits of Vampire Weekend!

https://media.pitchfork.com/photos/664212671be8884523c35cac/2:1/w_1920,c_limit/Vampire-Weekend.jpg

De indieband uit New York bracht dit jaar alweer hun 5e album uit, nadat het er lang naar uit zag dat het bij 3 zou blijven. Met vijf uitstekende albums is Vampire Weekend een van de beste en meest constante indiebands van de laatste 15 jaar, dus het leek me een goed idee ze hier eens de revue te laten passeren.

We beginnen met de volgende startlijst van 20 nummers:

A-Punk
Cape Cod Kwassa Kwassa
Capricorn
Classical
Cousins
Diane Young
Giving Up the Gun
Harmony Hall
Hold You Now
Hope
Horchata
M79
Mary Boone
Oxford Comma
Step
Sympathy
This Life
Unbelievers
White Sky
Ya Hey

Nu aan jullie de schone taak 10 nummers te nomineren die nog niet in de startlijst staan. De nummers die uiteindelijk het meest genoemd worden gaan samen met de startlijst door naar de volgende ronde.

Deadline: maandagavond 20 uur.

Even wat users taggen die minimaal een van de laatste 2 platen van Vampire Weekend wel konden waarderen. Doen jullie mee? Komende week pluizen we het oeuvre verder uit op zoek naar de ultieme Vampire Weekend-nummers!

-SprayIt-, 123poetertjes, aERodynamIC, aerogp1, Aidacra, AlexTurner, arcade monkeys, ArjenT, Arno, ArthurDZ, AstroStart, ateetje, barrett, bart1989, Bartjeking, basmariot, beachlicious, BeatHoven, Beertjespyama, Bobbejaantje, Bonk, bonothecat, Booyo, Boris1, Braam502, brawljeff, Brian04021990, Brunniepoo, Buzztermcnaggin, Carl Piron, Chronos85, Clor, codex, coldwarkids, Cor, Cortex, Culture VBJ, dafit, davyvdp, de_nis_, De-noir, DeluxeEdition, Devoo, Dieeneja, Dieter, dj24, DjFrankie, domainator, Domi Jacques, Don Broccoli, DonnieAzoff, Donutz, drgonzo, dusso, Dustbowl, E40, eddyschilt, Editoor, eh1982, Elbow, engelse, erwinz, EttaJamesBrown, Fathead, Fietsflip, FJK,
FLUOman, foreheads, Forza, Frans van Laarhoven, Fransy1966, Frax, FredWH, Frenkie!, Frisoboei, Gaarthuis, GaiusBertus, galleryplay, gemaster, gerre, gherdt, gijs300, Gloeilamp, goodold1, Gorro, GrafGantz, Grecio, Gretz, Grizzly Bear, gtenbosch, Halley23, HansVon, HazeyJane, heavenmotel, Hedser, Hega, henry chinaski, herman, Hermy, hoi123, HugovdBos, iamaboy55, ihatedolphins2, islej, James Burton, jasberus, jberendsen, jellecomicgek72, Jensb, jeroen1904, Jizze, Johnny Marr, Johnny V, joko150, Jonasstiech, Jorick, Jowi, jswa, justM, JVT, Kaaasgaaf, Kees50, keest, kenzo, Kettwig, Kevieri, kevin2, kobe_bloodflower, Koenr, kokri, Koston, kruder, Krueger, L1d3rt, Labzwans, Lauro, Leif Erikson, Lepel, levenvergeten, Lighthouse, Liz1978, Lost, lowieke, LucM, Lynchworld, m. pedri, Maartenn, malariamug, malheur, Manfield, Marco1994, MarcoB, Mark17, Marteen, MartinoBasso, Mastroianni, Mathough, matthi19, Matthijs72, mattman, Melodic Fool, Metropolis, miak, Minneapolis, mishad, mjk87, Mooiemuziek, Morning-after-pi, mr.oizo, MrBrightside79, MRDammann, MrZoo, Murdock, musicfriek, mvfreak, nelis, nelnontwisa, NeonGolden, NERD, ni slecht, Nick4, nico1616, Niki21, no xqqq, Norrage, NotFadeAway, oceanvolta, Omsk, ookzoveel, orchance, OscarWilde, Osiris Apis, outoftheblue, overmars89, P.., [email protected], Pauwl, Pegasi, pet, pewij, Pigeon, Pim, pim556, Poepgezicht, Poles Apart, popstranger, Psychocandy, Raconteur, Rain King, Rajeev kodakara, ratatouille, remorz, Renoir, Riporter, Rolf1975, RoyDeSmet, RubenFrusciante, Rudi S, Rvdz, Rvltn1981, Samot, Samtjje, Sander14, SanderT, Sandokan-veld, Scurio, sean leonard, Sebasgrunn, shariramaut, sillus, SilverEarring's, SiriusBart, SjoerdCrins, Snader, Snakeskin, Snoeperd, SOAD, stardust_be, STaRS, Stella Erikson, stickyfish, Summerjunkie, Supersid, Sven Vermant, swoon, Tempel, Tha)Sven, TheBuszz, thequietzone, Theunis, TheWanderer, thomas83, titan, Titmeister, tommydevito, Toob, tris, Tune, tymuu, Venceremos, vincemalone, Vincent90, Vinck, Vineyard, VladTheImpaler, Voltha, Voorprogramma!, Ward, WatIsDitSlecht!, wendyvortex, west, wexxel99, willymeuf, Wonderwerff, wvv89, XeeGen, Xeptic, YouWillNeverWorkInTelevision, Zandorax, zed_del en Zwammer

Intekenlijst:
5 juli - herman (Vampire Weekend)
12 juli -
19 juli - Poek (Norman Cook)
26 juli - Shaky (Tom Jones)
2 augustus - Arno (Samson & Gert)
10 augustus - EttaJamesBrown - (VERA Poll Winners 1981 - 2005)
17 augustus -
24 augustus - Bonk (Crowded House)

Heb mijzelf er even tussenuit moeren halen helaas. Heb in weerwil van wat ik had gehoopt nog niet genoeg energie voor t houden van n grestest hitw

Leuk idee! Bovendien een makkelijke taak, want veel van mijn favorieten staan niet in de startlijst. Hannah Hunt is misschien zelfs wel mijn favoriete Vampire Weekend nummer.

Campus
Connect
Everlasting Arms
Finger Back
Hannah Hunt
I Stand Corrected
Obvious Bicycle
Taxi Cab
The Surfer
Unbearably White

DjFrankie (moderator)
Campus
Connect
Diplomat's Son
Everlasting Arms
Ice Cream Piano 
Run
Taxi Cab
The Surfer
Walcott
Worship You

Ik kom helaas maar aan acht nummers. Waarvan er drie uitgeperst moesten worden. De tien ga ik helaas niet halen.

Connect
Diplomat's Son
How Long?
One (Blake's Got A New Face)
Rich Man
Prep-School Gangsters
Taxi Cab
The Surfer

Campus
Connect
Diplomat's Son
How Long?
I Stand Corrected
Ice Cream Piano
Rich Man
Run
Walcott

Diplomat's Son
Ottoman
The Kids Don't Stand A Chance
Walcott
Worship You

Ik mis eigenlijk enkel nog

The Kids Don't Stand a Chance
I Stand Corrected
Holiday

dumb_helicopter schreef:
Ik mis eigenlijk enkel nog

The Kids Don't Stand a Chance
I Stand Corrected
Holiday
3 is echt te weinig. Zou je willen aanvullen tot in ieder geval 5?

Hannah Hunt
Married in a Goldrush
Ice Cream Piano
Obvious Bicycle
Jerusalem, New York, Berlin
Everlasting Arms
Finger Back
Step
Bambina
Worship You

herman schreef:
(quote)
3 is echt te weinig. Zou je willen aanvullen tot in ieder geval 5?

Of je er nu 10 of 3 nomineert, het komt toch op hetzelfde neer? Beetje zonde om er meer te nomineren terwijl die geen meerwaarde hebben tegenover de startlijst.

Campus
Connect
Everlasting Arms
Finger Back
Hannah Hunt
Holiday
Hudson
Married in a Goldrush
Prep-School Gangsters
The Kids Don’t Stand a Chance

dumb_helicopter schreef:
(quote)

Of je er nu 10 of 3 nomineert, het komt toch op hetzelfde neer? Beetje zonde om er meer te nomineren terwijl die geen meerwaarde hebben tegenover de startlijst.
Het gaat niet alleen om jouw favorieten, maar ook om die van anderen. Dat is het hele idee van het spel, dat je favorieten het wel of niet kunnen halen. Eigenlijk vind ik dat iedereen er gewoon 10 moet nomineren, je kunt ook prima nominaties shoppen uit andere lijstjes of strategisch stemmen en obscure nummers nomineren die niemand anders noemt.

Ok dan nomineer ik nog

Walcott
Campus

2021
Bryn
California English
Diplomat's Son
I Think UR A Contra
Jerusalem, New York, Berlin
Stranger
The Kids Don't Stand A Chance
Young Lion

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:25 uur

geplaatst: vandaag om 06:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.