MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Reis rond de wereld - Album top 20 - 47. Colombia, Ecuador, Guyana, Venezuela, Frans-Guyana

zoeken in:
Nog even mijn Argentijnen:

1. Las Kellies - Kellies (2011)
2. Ástor Piazzolla - Tango: Zero Hour (1986)
3. Gato Barbieri - Chapter One: Latin America (1973)
4. Juana Molina - Segundo (2000)
5. Atahualpa Yupanqui - Camino del Indio (1955)
6. Sebastian Plano - Verve (2019)
7. Sebastian Plano - Impetus (2013)
8. Sebastian Plano - Save Me Not (2021)
9. Los Fabulosos Cadillacs - Fabulosos Calavera (1997)
10. Luca Bocci - No Pierdas la Simpleza (2020)
11. Sebastian Plano - Arrhythmical Part of Hearts (2011)
12. Federico Aubele - Panamericana (2007)
13. Lalo Schifrin - Enter the Dragon (1973)
14. Lalo Schifrin - Piano Strings and Bossa Nova (1962)
15. Pescado Rabioso - Artaud (1973)

Die plaat van Juana Molina die hier op 1 eindigt ken ik niet, gewoonweg nooit beluisterd.

Wanneer is de deadline voor Brazilië?

zaaf

45. Brazilië (deadline 24 januari 2025)
46. Bolivia, Paraguay, Peru, Uruguay (deadline 7 februari 2025)
47. Colombia, Ecuador, Guyana, Venezuela, Frans-Guyana (deadline 21 februari 2025)
48. Suriname en de Nederlandse Antillen (ABC- en SSS-eilanden) (deadline 7 maart 2025)
48. Amerikaanse Maagdeneilanden, Anguilla, Antigua en Barbuda, Aruba, Bahama's, Barbados, Bermuda, Caymaneilanden, Curaçao, Dominica, Dominicaanse Republiek, Grenada, Guadeloupe, Haïti, Martinique, Montserrat, Puerto Rico, Saint Kitts en Nevis, Saint Lucia, Saint Vincent en de Grenadines, Trinidad en Tobago (deadline 21 maart 2025)
49. Jamaica (deadline 4 april 2025)
50. Mexico (deadline 18 april 2025)
51. Cuba (deadline 2 mei 2025)
52. Belize, Costa Rica, El Salvador, Guatemala, Honduras, Nicaragua, Panama (deadline 16 mei 2025)
53. Canada (deadline 30 mei 2025)
54. IJsland (deadline 6 juni 2025)
55. Verenigde Staten <1970 (deadline 20 juni 2025)
56. Verenigde Staten <1980 (deadline 4 juli 2025)
57. Verenigde Staten <1990 (deadline 18 juli 2025)
58. Verenigde Staten <2000 (deadline na de zomervakantie)
59. Verenigde Staten <2010
60. Verenigde Staten <2025

Je kan je lijstje van één van deze edities ook altijd op voorhand doorsturen.

Top 15 Argentinië:

1. Diego Losa - Fantasmas Cortázar (2021)
2. Lalo Schifrin - Dirty Harry (1971)
3. Silvetti - The Sensuous Sound of Silvetti (1977)
4. Pescado Rabioso - Artaud (1973)
5. Bardo Todol / M. M. Peres / Úgjü Sectas - Adzer (2018)
6. Silvana Deluigi - Yo! (2004)
7. Gato Barbieri - Chapter One: Latin America (1973)
8. Nathy Peluso - Grasa (2024)
9. Mercedes Sosa - Interpreta a Atahualpa Yupanqui (1977)
10. Paloma del Cerro - Para Bien (2015)
11. Juana Molina - Un Día (2008)
12. Sui Generis - Pequeñas Anécdotas Sobre Las Instituciones (1974)
13. Ástor Piazzolla - Tango: Zero Hour (1986)
14. Lalo Schifrin - Enter the Dragon (1973)
15. Dino Saluzzi - Ojos Negros (2007)

Het is wel duidelijk welk decennium het hoogtepunt van de bossanova was, maar andere periodes zijn ook vertegenwoordigd.

Jaren '50: 1
Jaren '60: 9
Jaren '70: 1
Jaren '80: 1
Jaren '90: 2
Jaren '00: 2
Jaren '10: 3
Jaren '20: 1

EPISODE 45 - BRAZILIË
https://stopandstare.nl/wp-content/uploads/2015/02/Carnaval.jpg
🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱

Boa tarde companheiros de viagem na música,

Zo, het heeft even geduurd, maar we vliegen eindelijk verder met onze muziekreis door Latijns-Amerika.
Deze keer richting hét muziekland van het Zuidelijk halfrond? In ieder geval wel van Zuid-Amerika.
Al bleken Chili en toch ook Argentinië niet misselijk te zijn qua muzikale nalatenschap en bodem.
Maar van Brazilië verwacht ik meer enthousiastelingen die hun muziekliefde voor dit land met ons willen delen.

Iedereen die hiervoor een vlucht wil boeken kan tickets kopen d.m.v. het inleveren van jouw 20 favoriete albums van Brazilië. Minder mag ook, if you really want to travel light, maar liefst minimaal tien. De eerste handvol reizigers heeft al geboekt.

Doen we allemaal weer gezellig mee: Han Reiziger, Phileas Fogg, Passepartout, aerobag, aERodynamIC, Apollo, Arno, Bonk, Casartellidix, DjFrankie, Etiul, EttaJamesBrownFinn, GrafGantz, herman, johan de witt, Johnny Marr, jordidj1, Justus18, Koenr, koosknook, likeahurricane, Lying Mouth, MAS, Nr.4, Papartis, Poek, ranja, remcodulac, Ries_72, rudolphS, Shaky, shinybeast, vigil, west?

28 Februari barst het carnaval in Rio weer los. Dus het is mooi als we voor die tijd de ultieme en beste soundtrack hiervoor bekend kunnen maken. Derhalve is de
DEADLINE: VRIJDAG 21 FEBRUARI 21.00 UUR

En allemaal even oefenen met hét Braziliaanse instrument bij uitstek. Toe maar, moeilijk is het niet.

Agenda met deadlines onder strict voorbehoud. Ik heb de deadlines opgerekt naar drie weken tussen elke editie. Rectificatie: let op, EDITIE 48 is Suriname en de Nederlandse Antillen.
45. Brazilië (deadline 21 februari 2025)
46. Bolivia, Paraguay, Peru, Uruguay (deadline 14 maart 2025)
47. Colombia, Ecuador, Guyana, Suriname, Venezuela, Frans-Guyana (deadline 4 april 2025)
48. Suriname en de Nederlandse Antillen (ABC- en SSS-eilanden) (deadline 25 april 2025)
49. Amerikaanse Maagdeneilanden, Anguilla, Antigua en Barbuda, Aruba, Bahama's, Barbados, Bermuda, Caymaneilanden, Curaçao, Dominica, Dominicaanse Republiek, Grenada, Guadeloupe, Haïti, Martinique, Montserrat, Nederlandse Antillen, Puerto Rico, Saint Kitts en Nevis, Saint Lucia, Saint Vincent en de Grenadines, Trinidad en Tobago (deadline 16 mei 2025)
50. Jamaica (deadline 6 juni 2025)
51. Mexico (deadline 27 juni 2025)
52. Cuba (deadline 18 juli 2025)
53. Belize, Costa Rica, El Salvador, Guatemala, Honduras, Nicaragua, Panama (deadline na de zomervakantie)
54. Canada
55. IJsland
56. Verenigde Staten <1970
57. Verenigde Staten <1980
58. Verenigde Staten <1990
59. Verenigde Staten <2000
60. Verenigde Staten <2010
61. Verenigde Staten <2025

Editie 47 is dus zonder Suriname? Wel een goede wijziging denk ik, want Colombia heeft misschien al wel genoeg te bieden voor een eigen editie.

herman schreef:
Editie 47 is dus zonder Suriname? Wel een goede wijziging denk ik, want Colombia heeft misschien al wel genoeg te bieden voor een eigen editie.

Colombia is inderdaad makkelijker dan bijvoorbeeld chili of Argentinië. Maar Suriname en de Antillen is tamelijk onmogelijk, zeker als je niet van de muziek van Maurice de Jong houdt of als je vindt dat dat een Fries is...

Veel ouwe meuk In mijn top 20 voor Brazilie: 2x 20's, 2 x 10's, 5x 00's, 1x 80's, 9 70's en 1x 60s. Tot grote vreugde van de organisator zit er ook nog een excuusmetalalbum in.

Lying Mouth schreef:
(quote)

Colombia is inderdaad makkelijker dan bijvoorbeeld chili of Argentinië. Maar Suriname en de Antillen is tamelijk onmogelijk, zeker als je niet van de muziek van Maurice de Jong houdt of als je vindt dat dat een Fries is...

Heb me nog niet zo verdiept in Suriname en de Antillen, maar misschien dat hier wat aanknopingspunten te vinden zijn:
Surivlaams! 60 Nederlandstalige Tophits Uit België en Suriname (2008) - MusicMeter.nl
Starnieuws - Max Nijman voert Srefidensi Top 38 aan

Ben zelf wel fan van dit nummer, dus daar ga ik ook wel een album van uitproberen...

herman schreef:
Ah, ik zie wat je bedoelt. Ik zal bij een volgende agenda-overzicht Suriname even uit Editie 47 pulken.

EvilDrSmith schreef:
(quote)
Ah, ik zie wat je bedoelt. Ik zal bij een volgende agenda-overzicht Suriname even uit Editie 47 pulken.

Als je dan toch bezig bent, ook nog de Antillen uit 49

Zo, lijstje voor Brazilië ingediend. Veel oudgedienden:

4 x 50's
8 x 60's
5 x 70's
...
2 x 00's
1 x 10's

Hierbij ook een soundtrack van een klassieke film die ooit een Gouden Palm op Cannes en een Oscar voor beste Buitenlandse film won.

Oeh waarom zie ik dit nu pas? Ga heeeel weinig tijd meer hebben om in te luisteren maar kan gelukkig zo al wel vijftien geweldige albums opnoemen, dus hopelijk later vanmiddag nog mijn lijstje!

zaaf
123poetertjes schreef:
Oeh waarom zie ik dit nu pas? Ga heeeel weinig tijd meer hebben om in te luisteren maar kan gelukkig zo al wel vijftien geweldige albums opnoemen, dus hopelijk later vanmiddag nog mijn lijstje!
misschien dat 20 je dan ook wel lukt...

herman schreef:
Hierbij ook een soundtrack van een klassieke film die ooit een Gouden Palm op Cannes en een Oscar voor beste Buitenlandse film won.
Je geeft zoveel informatie weg, dat zelfs alle drie deelnemers bij 'Met Het Mes Op Tafel' het juiste antwoord hiervan wel van weten. Laat staan ons doorgeslagen muzieknerds op dit forumpje.
Fijn, interessant en gezellig dat je inhaakt, 123poetertjes!

3 x 50s
2 x 60s
5 x 70s
0 x 80s
3 x 90s
1 x 00s
5 x 10s
1 x 20s

Toch nog redelijk gespreid.

zaaf schreef:
(quote)
misschien dat 20 je dan ook wel lukt...
Ohja ander topic hihi, maar dat moet geen probleem zijn

EPISODE 45 - BRAZILIË

Wat konden die mannen goed voetballen, hè? Al moet ik zeggen, Pluisje verrast me in positieve zin.
🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱🩱

Boa tarde companheiros de viagem na música,

We hebben nog een etmaal te gaan en dan is de deadline verstreken. De meeste usual suspects hebben inmiddels hun ticket gekocht, maar wellicht hebben jullie ook nog zin om te boarden: Han Reiziger, Phileas Fogg, Passepartout, aerobag, aERodynamIC, Apollo, Arno, Bonk, Casartellidix, DjFrankie, Etiul, Finn, GrafGantz, johan de witt, Johnny Marr, jordidj1, Justus18, Koenr, koosknook, likeahurricane, Lying Mouth, MAS, Nr.4, Papartis, Poek, ranja, Ries_72, rudolphS, Shaky, shinybeast, vigil, west?

DEADLINE: VRIJDAG 21 FEBRUARI 21.00 UUR
(Als je mee wilt doen, maar de deadline niet haalt, laat dat even in een PM weten. Ik ben zo flexibel als een voetbalveter)

Om de overgang van Argentinië naar Brazilië zo soepeltjes mogelijk te laten verlopen, hier een tweede pauzemuziekje dat Argentinië met Brazilië verbindt. Het is van een van de eerste garagerockbandjes van Brazilië en bestond uit Argentijnse immigranten. Hun eerste singletje (1966) bevatte dit B-kantje (een cover van r&b/r&r-zanger Larry Williams)

Agenda met deadlines onder strict voorbehoud. Ik heb de deadlines opgerekt naar drie weken tussen elke editie. Rectificatie: let op, EDITIE 48 is Suriname en de Nederlandse Antillen.
45. Brazilië (deadline 21 februari 2025)
46. Bolivia, Paraguay, Peru, Uruguay (deadline 14 maart 2025)
47. Colombia, Ecuador, Guyana, Venezuela, Frans-Guyana (deadline 4 april 2025)
48. Suriname en de Nederlandse Antillen (ABC- en SSS-eilanden) (deadline 25 april 2025)
49. Amerikaanse Maagdeneilanden, Anguilla, Antigua en Barbuda, Aruba, Bahama's, Barbados, Bermuda, Caymaneilanden, Dominica, Dominicaanse Republiek, Grenada, Guadeloupe, Haïti, Martinique, Montserrat, Puerto Rico, Saint Kitts en Nevis, Saint Lucia, Saint Vincent en de Grenadines, Trinidad en Tobago (deadline 16 mei 2025)
50. Jamaica (deadline 6 juni 2025)
51. Mexico (deadline 27 juni 2025)
52. Cuba (deadline 18 juli 2025)
53. Belize, Costa Rica, El Salvador, Guatemala, Honduras, Nicaragua, Panama (deadline na de zomervakantie)
54. Canada
55. IJsland
56. Verenigde Staten <1970
57. Verenigde Staten <1980
58. Verenigde Staten <1990
59. Verenigde Staten <2000
60. Verenigde Staten <2010
61. Verenigde Staten <2025

Casartelli (moderator)
EvilDrSmith schreef:
De meeste usual suspects hebben inmiddels hun ticket gekocht, maar wellicht hebben jullie ook nog zin om te boarden:
Ik lees bij sommige MusicMeteranen dat Brazilië een heel groot muziekland is, maar ik kom op geen stukken na aan de tien. Geven jullie Bacamarte de plek die ze verdienen?

Casartelli schreef:
(quote)
Ik lees bij sommige MusicMeteranen dat Brazilië een heel groot muziekland is, maar ik kom op geen stukken na aan de tien. Geven jullie Bacamarte de plek die ze verdienen?
Heb je Alceu Valença, Arrigo Barnabé, O Terço, Som Imaginário en (als je een androgyne zang kan handelen) Beto Guedes al geprobeerd? Dat lijken mij artiesten die ook in jouw smaakgebied zouden kunnen vallen.

EDIT: En dank voor de tip. Ik had een belachelijk lange longlist van bijna 250 titels waar ik me doorheen ploeter(de) en toch stond Bacamarte er nog niet eens tussen.

Casartelli (moderator)
EvilDrSmith schreef:
Heb je Alceu Valença, Arrigo Barnabé, O Terço, Som Imaginário en (als je een androgyne zang kan handelen) Beto Guedes al geprobeerd? Dat lijken mij artiesten die ook in jouw smaakgebied zouden kunnen vallen.
O Terço had dat lijstje gehaald. De andere namen, ofschoon tezamen toch goed voor een stuk of tien stemmen op Mume, hoor ik vandaag voor het eerst

EvilDrSmith schreef:
(quote)
Je geeft zoveel informatie weg, dat zelfs alle drie deelnemers bij 'Met Het Mes Op Tafel' het juiste antwoord hiervan wel van weten. Laat staan ons doorgeslagen muzieknerds op dit forumpje.

Mijn boodschap was eigenlijk meer: als je je stemmen doorzoekt, vergeet dan de soundtracks niet.

En gezien de korte tijd tot de deadline mocht het best verre van vaag zijn.

zaaf
wel tof dat we Aruba wat extra aandacht mogen geven in editie 49. ik kan tips zeker wel gebruiken.

Hoop muziek daar blijkbaar, maar concrete tips moet ik je vooralsnog schuldig blijven.

Muziek van Aruba - Wikipedia - nl.wikipedia.org

Nou, dan is het inderdaad maar goed dat Aruba twee keer mee mag doen.

Oh kut, toch gepresteerd de deadline te missen

Gewoon nog even snel insturen.

EvilDrSmith schreef:
(Ik ben zo flexibel als een voetbalveter)

GrafGantz schreef:
Oh kut, toch gepresteerd de deadline te missen
Zie de reactie van Poek: ik ben het weekend (enigszins ongepland) grotendeels de hort op, dus t/m zondag kan je je lijst nog opsturen, hoor.

Ja, je hebt hem al een klein uurtje hoor

Gast
geplaatst: vandaag om 17:28 uur

geplaatst: vandaag om 17:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.