MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2023

zoeken in:
Instrumentaal gezien nog wel te pruimen, waarbij de kopersectie me goed bevalt (en me doet denken aan Thank You Scientist). Tekstueel en vocaal vind ik dit echter heel flauw. Daarnaast is het allemaal ook redelijk voorspelbaar riffwerk en hoor ik weinig echt verrassende dingen in de compositie.

Ik vermoed dat ik aan de verkeerde kant van de scheidslijn verkeer, EvilDrSmith: 5.

Nogal rare combo bij momenten. Het hoemoapa gedeelte spreekt me bv niet bepaald aan. 5.2

Ik vrees dat de cijfers veelal aan deze kant van de scheidslijn zullen vallen.

4

Dieter schreef:
Ik vrees dat de cijfers veelal aan deze kant van de scheidslijn zullen vallen.
Dan doe ik maar een duit in het zakje aan de andere kant van de scheidslijn.
Toch maar goed dat ik niet het andere al vrijgekomen nummer had gekozen ('No Borders'), want die vind zelfs ik nogal flauw en zwak. Maar deze vind ik erg leuk en aanstekelijk. Hoe infantiel de teksten ook zijn. I am the weirdo!
8

Kan zo naar het songfestival!
Ik hou hier wel van -> 8
... maar of het nu echt metal is?

Tot nu toe klopt mijn voorspelling nog volledig: geen enkele 6 of 7. Ga zo door!

EvilDrSmith schreef:
Tot nu toe klopt mijn voorspelling nog volledig: geen enkele 6 of 7. Ga zo door!

Mag ik zo vrij zijn je teleur te stellen (en stiekem ook gewoon blij te maken, gok ik)? Ik vind dit namelijk best een fijn, aanstekelijk nummer. De tekst is zo onnozel dat ik het uiteindelijk wel kan velen, maar vooral op instrumentaal vlak vind ik dit gewoon tof, moest wat aan een artiest als Goran Bregović denken, eerlijk gezegd.

Ik ga voor de pure middenmoot: 6,5

odi
30/01: Russkaja - Shapka (EvilDrSmith / 10 / 5,17)
01/02 : Predatory Void - *(struggling..) (odi / / )

Russkaja:

Dit is echt heel erg slecht. Maar het is ook behoorlijk grappig. Objectief gezien geef ik dit niet meer dan een 3, maar omdat ik er wel hartelijk om heb gelachen, wordt het een 5.

AOVV schreef:
Ik ga voor de pure middenmoot: 6,5
Hè, stommerd! Toch nog op de valreep een grijzemuiscijfer. Heel recalcitrant hoor!

Predatory Void: 8

Ha! Deze wilde ik ook posten Lekker nummertje, zeker even checken op Roadburn.

8

6 voor Pred. Void

Lekker hoor, maar of het lekkerder is dan Russkaja? Hmmm, dat weet ik zo net nog niet.
Ex aequo dan maar.
8

Een gevalletje net niet voor mij. Ik hoor zeker wel wat interessante riffs voorbij komen, maar als geheel doet het me niet echt veel.

6,2

Dit vind ik redelijk bruut. Straf nummer!

7,8

30/01: Russkaja - Shapka (EvilDrSmith / 11 / 5,15)
01/02: Predatory Void - *(struggling..) (odi / 9 / 7,25)
03-03: Necrotesque - The Perpetuated Festering (ABDrums / / )

Dode metaal van Hollandsche bodem.

Prima old school death metal track. Dit luistert lekker weg, maar echt bijzonder of opzienbarend wordt het niet.

7

Predatory Void: 7,5
Necrotesque: 7

Al binnen een paar seconden voelde ik aan mijn water (of mijn eksterogen) dat bovengenoemde cijfers niet zomaar allemaal hetzelfde zijn. En dat gevoel bleef de resterende 5,5 minuut overeind.
Superdegelijk en veranwoorde Sky RadiOSDM.

Dus ook: 7

Mooi om die eensgezindheid hier te zien. Dat had ik eigenlijk ook wel enigszins verwacht. Bij de albumpagina heb ik het volgende geschreven:
ABDrums schreef:
Eddie slaat de spijker op z'n kop. Dit is oncompromisloze in-your-face deathmetal van Nederlandse bodem met lekker ouderwets riffwerk, een stevige en volle productie en fijne grommende vocale perikelen. Een mooie plaat voor de deathmetalliefhebber; er gebeurt weliswaar weinig bijzonders, maar The Perpetuated Festering staat garant voor kwalitatieve en goed verzorgde dode metaal.

Dat verdient dan ook een passend cijfer: 7,3.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:20 uur

geplaatst: vandaag om 02:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.