Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2023
zoeken in:
1
geplaatst: 4 mei 2023, 18:30 uur
Stormhaven - 7,5
Austere - 9,5
Austere is heel erg m'n ding, waanzinnig nummer!!
Austere - 9,5
Austere is heel erg m'n ding, waanzinnig nummer!!
0
geplaatst: 6 mei 2023, 11:44 uur
Stormhaven: zeer indrukwekkend. Er gebeurt erg veel in dit nummer en waar dit soort muzikale krachtpatserij mij nog wel eens op de zenuwen wil werken is dat hier geenszins het geval. Uiteraard horen we de nodige Opeth invloeden, maar Stormhaven weet dit toch behoorlijk tot een eigen geluid te smeden.
8,5
Austere: Daar waar de 24,5 minuut van Stormhaven omvlogen dacht ik hier na een minuut al, hoe lang moet dit nog duren? En dan moeten we nog bijna 12 minuten... Nee, dit is echt totaal niet mijn ding. De totaalsound van deze band, en dit genre in z'n totaliteit, trek ik heel slecht. En dan sleept het ook nog eens bijna 13 minuten voort.... ik vind het echt een verschrikking, sorry. Ik heb het nummer dan ook niet afgeluisterd. En daarom ook geen cijfer.
8,5
Austere: Daar waar de 24,5 minuut van Stormhaven omvlogen dacht ik hier na een minuut al, hoe lang moet dit nog duren? En dan moeten we nog bijna 12 minuten... Nee, dit is echt totaal niet mijn ding. De totaalsound van deze band, en dit genre in z'n totaliteit, trek ik heel slecht. En dan sleept het ook nog eens bijna 13 minuten voort.... ik vind het echt een verschrikking, sorry. Ik heb het nummer dan ook niet afgeluisterd. En daarom ook geen cijfer.
0
geplaatst: 7 mei 2023, 18:22 uur
Inhaalslag:
21-04: Bell Witch - Future's Shadow Part 1: The Clandestine Gate: ook dit nummer bevestigt weer de enigszins overschatte status van de band. Het is bij tijd en wijle behoorlijk lekker, maar gottegot, wat een boel kaf tussen het koren. 7
23-04: Lethvm - Mournful: 7,5
25-04: Julie Christmas - Not Enough: nog op Roadburn gezien, maar dit nummer kwam volgens mij niet langs. Maar dat weet ik ook alleen maar, omdat ik de setlist op setlist.fm heb gezien. Want of ze nu werk speelde van Made Out Of Babies, Battle Of Mice, haar soloplaat, of nieuw werk: het klonk allemaal intimiderend vet en van dik hout zaagt men planken, maar er beklijfde maar gruwelijk weinig.
Ik vergeleek haar met Björk meets Tairrie B. en dat hoor ik hier weer terug. Met gepaste dosis prima te verteren. 7,5
29-04: Stormhaven - Dominion: welnee Jelle, dit is Opether dan Opeth. Hooguit is het wat melodieuzer, iets meer proggy, dan Opeth destijds was. But it's Opeth all over the place. Opeth 2.0
Dat weerhoudt mij van een écht belachelijk hoge score, maar ik vind het verder wel he-le-maal fantastisch. De beste Opethkloon ooit gehoord en er zijn diverse nummers van Opeth die hier toch maar moeilijk tegenop kunnen boksen. De 24 minuten vliégen voorbij. 9
03-05: Austere - A Ravenous Oblivion: het kan natuurlijk nog vele malen onorigineler. Deze atmos.black al honderden, duizenden, honderdduizenden keren gehoord. Maar wat klinkt het (weer) gruwelijk lekker. Blackmetalmuzak, een nummer als dit mag ook wel 24 minuten duren. Of 24 uur. 8,2
21-04: Bell Witch - Future's Shadow Part 1: The Clandestine Gate: ook dit nummer bevestigt weer de enigszins overschatte status van de band. Het is bij tijd en wijle behoorlijk lekker, maar gottegot, wat een boel kaf tussen het koren. 7
23-04: Lethvm - Mournful: 7,5
25-04: Julie Christmas - Not Enough: nog op Roadburn gezien, maar dit nummer kwam volgens mij niet langs. Maar dat weet ik ook alleen maar, omdat ik de setlist op setlist.fm heb gezien. Want of ze nu werk speelde van Made Out Of Babies, Battle Of Mice, haar soloplaat, of nieuw werk: het klonk allemaal intimiderend vet en van dik hout zaagt men planken, maar er beklijfde maar gruwelijk weinig.
Ik vergeleek haar met Björk meets Tairrie B. en dat hoor ik hier weer terug. Met gepaste dosis prima te verteren. 7,5
29-04: Stormhaven - Dominion: welnee Jelle, dit is Opether dan Opeth. Hooguit is het wat melodieuzer, iets meer proggy, dan Opeth destijds was. But it's Opeth all over the place. Opeth 2.0
Dat weerhoudt mij van een écht belachelijk hoge score, maar ik vind het verder wel he-le-maal fantastisch. De beste Opethkloon ooit gehoord en er zijn diverse nummers van Opeth die hier toch maar moeilijk tegenop kunnen boksen. De 24 minuten vliégen voorbij. 9
03-05: Austere - A Ravenous Oblivion: het kan natuurlijk nog vele malen onorigineler. Deze atmos.black al honderden, duizenden, honderdduizenden keren gehoord. Maar wat klinkt het (weer) gruwelijk lekker. Blackmetalmuzak, een nummer als dit mag ook wel 24 minuten duren. Of 24 uur. 8,2
0
geplaatst: 7 mei 2023, 18:25 uur
Slepen doet het zeker, deze song van Austere. Mee, welteverstaan. Meeslepend dus.
8
De langere brokken muziek moet ik nog tot me nemen - de song van Stormhaven wel reeds eenmaal beluisterd en behoorlijk onder de indruk maar een uiteraard niet na één luisterbeurt te vatten vehikel.
8
De langere brokken muziek moet ik nog tot me nemen - de song van Stormhaven wel reeds eenmaal beluisterd en behoorlijk onder de indruk maar een uiteraard niet na één luisterbeurt te vatten vehikel.
1
geplaatst: 7 mei 2023, 19:43 uur
21-04: Bell Witch - Future's Shadow Part 1: The Clandestine Gate (Dieter / 8 / 7,21)
23-04: Lethvm - Mournful (ABDrums / 9 / 6,72)
25-04: Julie Christmas - Not Enough (Odi / 9 / 6,89)
29-04: Stormhaven - Dominion (ABDrums / 8 / 7,79)
03-05: Austere - A Ravenous Oblivion (Dieter / 8 / 7,87)
07-05: Dødheimsgard - Et Smelter (ABDrums / / )
Ik heb voor het gemak de achterstallige stemmen op de nummers die EvilDrSmith had gemist hier nog maar even gekopieerd. Stormhaven en Austere hebben het uitstekend gedaan! Ik ben benieuwd hoe zich Dødheimsgard zich daartoe zal verhouden!
23-04: Lethvm - Mournful (ABDrums / 9 / 6,72)
25-04: Julie Christmas - Not Enough (Odi / 9 / 6,89)
29-04: Stormhaven - Dominion (ABDrums / 8 / 7,79)
03-05: Austere - A Ravenous Oblivion (Dieter / 8 / 7,87)
07-05: Dødheimsgard - Et Smelter (ABDrums / / )
Ik heb voor het gemak de achterstallige stemmen op de nummers die EvilDrSmith had gemist hier nog maar even gekopieerd. Stormhaven en Austere hebben het uitstekend gedaan! Ik ben benieuwd hoe zich Dødheimsgard zich daartoe zal verhouden!
0
geplaatst: 8 mei 2023, 19:54 uur
Niet bepaald subtiel, Dødheimsgard. Heerlijk naargeestig intro, daarna barst het feestje los, met een exuberante, ietwat bevreemdende finale. Dit mag ik wel!
8,2
8,2
0
geplaatst: 10 mei 2023, 08:20 uur
03-05: Austere - A Ravenous Oblivion (Dieter / 8 / 7,87)
07-05: Dødheimsgard - Et Smelter (ABDrums / 7 / 7,71 )
10-05: Heretoir - Wastlands (Dieter / / )
07-05: Dødheimsgard - Et Smelter (ABDrums / 7 / 7,71 )
10-05: Heretoir - Wastlands (Dieter / / )
0
geplaatst: 15 mei 2023, 14:51 uur
03-05: Austere - A Ravenous Oblivion (Dieter / 8 / 7,87)
07-05: Dødheimsgard - Et Smelter (ABDrums / 7 / 7,71 )
10-05: Heretoir - Wastlands (Dieter / 7 / 7,5)
Zijn er ook nog users die fris nieuw metalwerk willen delen? Ik heb het gevoel alsof Dieter en ik verantwoordelijk zijn geworden voor de aanvoer hier...
07-05: Dødheimsgard - Et Smelter (ABDrums / 7 / 7,71 )
10-05: Heretoir - Wastlands (Dieter / 7 / 7,5)
Zijn er ook nog users die fris nieuw metalwerk willen delen? Ik heb het gevoel alsof Dieter en ik verantwoordelijk zijn geworden voor de aanvoer hier...
1
geplaatst: 15 mei 2023, 20:41 uur
07-05: Dødheimsgard - Et Smelter:
I.t.t. AOVV vind ik het juist veel gestroomlijnder en gepolijster dan dat ik me (vaagjes) kan herinneren hoe DHG normaliter te werk ging. Dat is trouwens geen verwijt, integendeel, ik vind het een behoorlijk fraai nummer. Met smaak al diverse malen naar geluisterd. 8,3
10-05: Heretoir - Wastlands
Ik krijg een beetje een Katatonia-vibe bij deze band, en dat is wél een verwijt. Degelijk, maar de scheidslijn tussen fraai en saai is nauwelijks waarneembaar.
6,5
1405: Moonreich - Of Swine and Ecstasy
Ik kwam afgelopen weekend een mechanische, portable 78 toeren pick-up tegen in een kringloopwinkel. Echt een prachtig antiquarisch ding uit circa 1925-1927, zo eentje als deze. Je moet het hendeltje rond blijven draaien tot de veer helemaal strak gespannen is, waardoor de schellakplaat het juiste toerental haalt en ook blijft behouden, want als je 'em niet helemaal tot het eind opwindt, dan valt de plaat stil door de druk van de behoorlijk zware pickup-arm. Waarom ik dit nu schrijf? Nou, de eerste minuut van dit nummer had zomaar uit die tijd kunnen zijn. De resterende ruim zeven minuten... eh, wat minder.
Best een lekkere, afwisselende bak met (niet alleen maar) herrie trouwens.
7,5
Als ik eraan denk, wil ik overmorgen wel iets nieuws plaatsen.
I.t.t. AOVV vind ik het juist veel gestroomlijnder en gepolijster dan dat ik me (vaagjes) kan herinneren hoe DHG normaliter te werk ging. Dat is trouwens geen verwijt, integendeel, ik vind het een behoorlijk fraai nummer. Met smaak al diverse malen naar geluisterd. 8,3
10-05: Heretoir - Wastlands
Ik krijg een beetje een Katatonia-vibe bij deze band, en dat is wél een verwijt. Degelijk, maar de scheidslijn tussen fraai en saai is nauwelijks waarneembaar.
6,5
1405: Moonreich - Of Swine and Ecstasy
Ik kwam afgelopen weekend een mechanische, portable 78 toeren pick-up tegen in een kringloopwinkel. Echt een prachtig antiquarisch ding uit circa 1925-1927, zo eentje als deze. Je moet het hendeltje rond blijven draaien tot de veer helemaal strak gespannen is, waardoor de schellakplaat het juiste toerental haalt en ook blijft behouden, want als je 'em niet helemaal tot het eind opwindt, dan valt de plaat stil door de druk van de behoorlijk zware pickup-arm. Waarom ik dit nu schrijf? Nou, de eerste minuut van dit nummer had zomaar uit die tijd kunnen zijn. De resterende ruim zeven minuten... eh, wat minder.
Best een lekkere, afwisselende bak met (niet alleen maar) herrie trouwens.
7,5
Als ik eraan denk, wil ik overmorgen wel iets nieuws plaatsen.
1
geplaatst: 15 mei 2023, 21:55 uur
EvilDrSmith schreef:
Als ik eraan denk, wil ik overmorgen wel iets nieuws plaatsen.
Als ik eraan denk, wil ik overmorgen wel iets nieuws plaatsen.
Hou ik je aan, het wordt tijd dat anderen ons ook eens met nominaties verblijden. Gelukkig kom jij altijd met onorthodoxe, originele en vaak heel fijne suggesties aanzetten, dus dat komt vast goed.
* denotes required fields.