Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2023
zoeken in:
0
geplaatst: 16 mei 2023, 22:59 uur
Dødheimsgard: dit is zeker bijzonder. Of ik dit nog veel vaker ga beluisteren waag ik te betwijfelen, maar de kwaliteit van de muziek hoor ik zeker.
7
Heretoir: Jup, dit ligt wel in mijn straatje. Hier ga ik zeker vaker naar luisteren. Sterke vocalen ook. De Katatonia vide kan ik tot op zekere hoogte wel volgen en dat is voor mij altijd een aanbeveling.
8,4
Moonreich: uiteindelijk best een goed nummer, dat wel wat te lang duurt.
6,5
7
Heretoir: Jup, dit ligt wel in mijn straatje. Hier ga ik zeker vaker naar luisteren. Sterke vocalen ook. De Katatonia vide kan ik tot op zekere hoogte wel volgen en dat is voor mij altijd een aanbeveling.
8,4
Moonreich: uiteindelijk best een goed nummer, dat wel wat te lang duurt.
6,5
1
geplaatst: 18 mei 2023, 01:22 uur
03-05: Austere - A Ravenous Oblivion (Dieter / 8 / 7,87)
07-05: Dødheimsgard - Et Smelter (ABDrums / 9 / 7,70 )
10-05: Heretoir - Wastlands (Dieter / 9 / 7,49)
14-05: Moonreich - Of Swine and Ecstasy (ABDrums / 6 / 6,75)
17-05: Yakuza - Psychic Malaise (EvilDrSmith / / )
07-05: Dødheimsgard - Et Smelter (ABDrums / 9 / 7,70 )
10-05: Heretoir - Wastlands (Dieter / 9 / 7,49)
14-05: Moonreich - Of Swine and Ecstasy (ABDrums / 6 / 6,75)
17-05: Yakuza - Psychic Malaise (EvilDrSmith / / )
ABDrums schreef:
Gelukkig kom jij altijd met onorthodoxe, originele en vaak heel fijne suggesties aanzetten, dus dat komt vast goed.
U vraagt, wij draaien: na bijna tien jaar is de band rondom de sludge/avantmetalsaxofonist en -klarinettist (!) Bruce Lamont (ook (on)bekend van Corrections House en Bloodiest) weer terug! Zo'n twintig jaar geleden hadden ze met de albums 'Samsara' en 'Way Of The Dead' mijn volledige interesse opgeëist, maar daarna verslapte toch ietwat mijn aandacht. Evenwel leuk dat ze weer een plaat uitbrengen.Gelukkig kom jij altijd met onorthodoxe, originele en vaak heel fijne suggesties aanzetten, dus dat komt vast goed.
0
geplaatst: 22 mei 2023, 11:09 uur
In mijn herinnering was ik vroeger enthousiaster over voornoemde albums dan dat ik nu over dit nieuwe werk ben, maar toch mag ik het graag luisteren. Meerwaarde is overduidelijk het koperwerk dat het een eigenaardig, ietwat vervreemdend sfeertje meegeeft.
7,5
7,5
0
geplaatst: 22 mei 2023, 12:30 uur
Ik zal er ook nog 'ns eentje droppen:
03-05: Austere - A Ravenous Oblivion (Dieter / 8 / 7,87)
07-05: Dødheimsgard - Et Smelter (ABDrums / 9 / 7,70 )
10-05: Heretoir - Wastlands (Dieter / 9 / 7,49)
14-05: Moonreich - Of Swine and Ecstasy (ABDrums / 6 / 6,75)
17-05: Yakuza - Psychic Malaise (EvilDrSmith / 7 / 7,17)
22-05: Blackbraid - Moss Covered Bones on the Altar of the Moon (AOVV / / )
03-05: Austere - A Ravenous Oblivion (Dieter / 8 / 7,87)
07-05: Dødheimsgard - Et Smelter (ABDrums / 9 / 7,70 )
10-05: Heretoir - Wastlands (Dieter / 9 / 7,49)
14-05: Moonreich - Of Swine and Ecstasy (ABDrums / 6 / 6,75)
17-05: Yakuza - Psychic Malaise (EvilDrSmith / 7 / 7,17)
22-05: Blackbraid - Moss Covered Bones on the Altar of the Moon (AOVV / / )
1
geplaatst: 22 mei 2023, 23:17 uur
Yakuza: 7
Blackbraid: black metal is niet mijn favoriete genre en er komen hier met enige regelmaat black metal nummers voorbij die ik echt hemeltergend slecht vind. Maar daar hoort dit nummer zeker niet bij! Dit weet precies de juiste snaar te raken bij mij. Mooie opbouw ook van melodieus en atmosferisch naar bruut en snel, om te eindigen met traag en slepend. Topnummer!
8,5
Blackbraid: black metal is niet mijn favoriete genre en er komen hier met enige regelmaat black metal nummers voorbij die ik echt hemeltergend slecht vind. Maar daar hoort dit nummer zeker niet bij! Dit weet precies de juiste snaar te raken bij mij. Mooie opbouw ook van melodieus en atmosferisch naar bruut en snel, om te eindigen met traag en slepend. Topnummer!
8,5
0
geplaatst: 23 mei 2023, 16:10 uur
Geweldige song inderdaad. Ik ben heel benieuwd naar het volledige album!
8,7
8,7
0
geplaatst: 23 mei 2023, 20:03 uur
Ik vind Blackbraid echt heel fijn. Dit nummer is ook weer heerlijk, alhoewel misschien niet zo meeslepend als het slotnummer van zijn debuut. Ik ga wel hard op de tekstuele verwijzingen naar het vorige album.
8,2
8,2
0
geplaatst: 25 mei 2023, 20:10 uur
03-05: Austere - A Ravenous Oblivion (Dieter / 8 / 7,87)
07-05: Dødheimsgard - Et Smelter (ABDrums / 9 / 7,70 )
10-05: Heretoir - Wastlands (Dieter / 9 / 7,49)
14-05: Moonreich - Of Swine and Ecstasy (ABDrums / 6 / 6,75)
17-05: Yakuza - Psychic Malaise (EvilDrSmith / 9 / 7,15)
22-05: Blackbraid - Moss Covered Bones on the Altar of the Moon (AOVV / 7 / 8,06 )
26-05: Nattehimmel - Astrologer (Dieter / / )
07-05: Dødheimsgard - Et Smelter (ABDrums / 9 / 7,70 )
10-05: Heretoir - Wastlands (Dieter / 9 / 7,49)
14-05: Moonreich - Of Swine and Ecstasy (ABDrums / 6 / 6,75)
17-05: Yakuza - Psychic Malaise (EvilDrSmith / 9 / 7,15)
22-05: Blackbraid - Moss Covered Bones on the Altar of the Moon (AOVV / 7 / 8,06 )
26-05: Nattehimmel - Astrologer (Dieter / / )
0
geplaatst: 25 mei 2023, 21:13 uur
7,5 voor Nattehimmel, uitermate sfeervolle black met een vleugje doom.
En nog een ruime 9 voor Blackbraid. Op het kruispunt van black en post wordt er muziek gemaakt die overdonderend intens is én een fantastische opbouw kent.
En nog een ruime 9 voor Blackbraid. Op het kruispunt van black en post wordt er muziek gemaakt die overdonderend intens is én een fantastische opbouw kent.
0
geplaatst: 26 mei 2023, 12:07 uur
Nattehimmel: heel aardig dit. Maar het mist iets. Dit luistert prima weg als achtergrondmuziek, maar het houd m'n aandacht niet echt vast.
6,8
6,8
0
geplaatst: 28 mei 2023, 11:50 uur
Blackbraid: ik moest me er even toe zetten om met jullie enthousiasme mee te gaan. Is me uiteindelijk maar ten dele gelukt. Het is me namelijk wat te zwierezwaai-handjes-met-een-biertje-in-de-lucht-vikingpiraten-meelal-metal als een soort blackened versie van Alestorm. Al klinkt dat ook weer onnodig en ietwat misplaatst grievend. Maar ik mis juist wél intensiteit en 'edge' in hun midtempo-sound: ja, het is fraai, sfeervol en melodieus gebracht, maar pas bij de versnelling in minuut acht veer ik eventjes op en denk: yes, now we're really getting started. Maar dan wordt het toch alweer snel "pretty nice".
7,4
Nattehimmel: wat Jelle78 vanaf zijn tweede zin zegt. Zijn eerste zin vervang ik door: heel middelmatig dit, met een erg matige zanger.
5,5
7,4
Nattehimmel: wat Jelle78 vanaf zijn tweede zin zegt. Zijn eerste zin vervang ik door: heel middelmatig dit, met een erg matige zanger.
5,5
1
geplaatst: 28 mei 2023, 12:07 uur
03-05: Austere - A Ravenous Oblivion (Dieter / 8 / 7,87)
07-05: Dødheimsgard - Et Smelter (ABDrums / 9 / 7,70 )
10-05: Heretoir - Wastlands (Dieter / 9 / 7,49)
14-05: Moonreich - Of Swine and Ecstasy (ABDrums / 6 / 6,75)
17-05: Yakuza - Psychic Malaise (EvilDrSmith / 9 / 7,15)
22-05: Blackbraid - Moss Covered Bones on the Altar of the Moon (AOVV / 9 / 8,10 )
25-05: Nattehimmel - Astrologer (Dieter / 7 / 6,72)
28-05: Sacred Outcry - The Sweet Wine Of Betrayal (The Perennial Sin) (EvilDrSmith / / )
Even een genre dat hier niet vaak aan bod komt, en over het algemeen op dit forum ook niet al te euforisch wordt onthaald. Het is ook niet een stijl die ik vaak luister. Toch was ik even nieuwgierig omdat een vriend, normaliter fan van sludge, black & doom, dit Griekse album betitelde als "nu al powermetalalbum van het jaar". Geven we hem gelijk?
07-05: Dødheimsgard - Et Smelter (ABDrums / 9 / 7,70 )
10-05: Heretoir - Wastlands (Dieter / 9 / 7,49)
14-05: Moonreich - Of Swine and Ecstasy (ABDrums / 6 / 6,75)
17-05: Yakuza - Psychic Malaise (EvilDrSmith / 9 / 7,15)
22-05: Blackbraid - Moss Covered Bones on the Altar of the Moon (AOVV / 9 / 8,10 )
25-05: Nattehimmel - Astrologer (Dieter / 7 / 6,72)
28-05: Sacred Outcry - The Sweet Wine Of Betrayal (The Perennial Sin) (EvilDrSmith / / )
Even een genre dat hier niet vaak aan bod komt, en over het algemeen op dit forum ook niet al te euforisch wordt onthaald. Het is ook niet een stijl die ik vaak luister. Toch was ik even nieuwgierig omdat een vriend, normaliter fan van sludge, black & doom, dit Griekse album betitelde als "nu al powermetalalbum van het jaar". Geven we hem gelijk?
0
geplaatst: 28 mei 2023, 12:46 uur
Of dit het power metal album van het jaar is kan ik uiteraard niet beoordelen op basis van dit ene nummer. The Sweet Wine of Betrayal klinkt hoe dan ook meer dan prima. Ik had een tempoversnelling ergens halverwege het nummer wel fijn gevonden, maar in de context van het hele album (waar ongetwijfeld snellere nummers opstaan) past het wellicht prima. De zanger laat een fijn, krachtig geluid horen, met uithalen zoals we die van power metal mogen verwachten. Mijn interesse is gewekt en ik ga het hele album zeker luisteren.
7,3
7,3
0
geplaatst: 28 mei 2023, 20:55 uur
Ben absoluut niet van de power metal, maar dit kan ik wel velen. Sterke, beklijvende compositie en nergens over the top.
7
7
0
geplaatst: 31 mei 2023, 10:40 uur
Ik ben ook absoluut niet van de power metal, maar dit is best een fijne song. Krachtige zanglijnen en een compositie die het verhaal van het album (dat ik overigens niet ken) uitstekend uit de verf doet komen.
Derhalve ook van mijn kant een mooie 7.
Derhalve ook van mijn kant een mooie 7.
* denotes required fields.