menu

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2023

zoeken in:
avatar van Jelle78
Dødheimsgard: dit is zeker bijzonder. Of ik dit nog veel vaker ga beluisteren waag ik te betwijfelen, maar de kwaliteit van de muziek hoor ik zeker.
7

Heretoir: Jup, dit ligt wel in mijn straatje. Hier ga ik zeker vaker naar luisteren. Sterke vocalen ook. De Katatonia vide kan ik tot op zekere hoogte wel volgen en dat is voor mij altijd een aanbeveling.
8,4

Moonreich: uiteindelijk best een goed nummer, dat wel wat te lang duurt.
6,5

avatar van AOVV
Een solide 7 voor Moonreich.

avatar van EvilDrSmith
03-05: Austere - A Ravenous Oblivion (Dieter / 8 / 7,87)
07-05: Dødheimsgard - Et Smelter (ABDrums / 9 / 7,70 )
10-05: Heretoir - Wastlands (Dieter / 9 / 7,49)
14-05: Moonreich - Of Swine and Ecstasy (ABDrums / 6 / 6,75)
17-05: Yakuza - Psychic Malaise (EvilDrSmith / / )

ABDrums schreef:
Gelukkig kom jij altijd met onorthodoxe, originele en vaak heel fijne suggesties aanzetten, dus dat komt vast goed.
U vraagt, wij draaien: na bijna tien jaar is de band rondom de sludge/avantmetalsaxofonist en -klarinettist (!) Bruce Lamont (ook (on)bekend van Corrections House en Bloodiest) weer terug! Zo'n twintig jaar geleden hadden ze met de albums 'Samsara' en 'Way Of The Dead' mijn volledige interesse opgeëist, maar daarna verslapte toch ietwat mijn aandacht. Evenwel leuk dat ze weer een plaat uitbrengen.


avatar van odi
odi
7

avatar van AOVV
7


avatar van ABDrums
Gaaf werkje dit!

8

avatar van Dieter
7,5

avatar van EvilDrSmith
In mijn herinnering was ik vroeger enthousiaster over voornoemde albums dan dat ik nu over dit nieuwe werk ben, maar toch mag ik het graag luisteren. Meerwaarde is overduidelijk het koperwerk dat het een eigenaardig, ietwat vervreemdend sfeertje meegeeft.

7,5

avatar van AOVV
Ik zal er ook nog 'ns eentje droppen:

03-05: Austere - A Ravenous Oblivion (Dieter / 8 / 7,87)
07-05: Dødheimsgard - Et Smelter (ABDrums / 9 / 7,70 )
10-05: Heretoir - Wastlands (Dieter / 9 / 7,49)
14-05: Moonreich - Of Swine and Ecstasy (ABDrums / 6 / 6,75)
17-05: Yakuza - Psychic Malaise (EvilDrSmith / 7 / 7,17)
22-05: Blackbraid - Moss Covered Bones on the Altar of the Moon (AOVV / / )




avatar van Johnny Marr
Yakuza - 7,2
Blackbraid - 8,9

Top Drop weer, AOVV!!

avatar van Dieter
8,5 Deze is zeer fijn

avatar van Jelle78
Yakuza: 7

Blackbraid: black metal is niet mijn favoriete genre en er komen hier met enige regelmaat black metal nummers voorbij die ik echt hemeltergend slecht vind. Maar daar hoort dit nummer zeker niet bij! Dit weet precies de juiste snaar te raken bij mij. Mooie opbouw ook van melodieus en atmosferisch naar bruut en snel, om te eindigen met traag en slepend. Topnummer!

8,5

avatar van ABDrums
Geweldige song inderdaad. Ik ben heel benieuwd naar het volledige album!

8,7

avatar van odi
odi
7

avatar van madmadder
Ik vind Blackbraid echt heel fijn. Dit nummer is ook weer heerlijk, alhoewel misschien niet zo meeslepend als het slotnummer van zijn debuut. Ik ga wel hard op de tekstuele verwijzingen naar het vorige album.

8,2

avatar van ranboy
7,5

avatar van Dieter
03-05: Austere - A Ravenous Oblivion (Dieter / 8 / 7,87)
07-05: Dødheimsgard - Et Smelter (ABDrums / 9 / 7,70 )
10-05: Heretoir - Wastlands (Dieter / 9 / 7,49)
14-05: Moonreich - Of Swine and Ecstasy (ABDrums / 6 / 6,75)
17-05: Yakuza - Psychic Malaise (EvilDrSmith / 9 / 7,15)
22-05: Blackbraid - Moss Covered Bones on the Altar of the Moon (AOVV / 7 / 8,06 )
26-05: Nattehimmel - Astrologer (Dieter / / )


avatar van AOVV
7,5 voor Nattehimmel, uitermate sfeervolle black met een vleugje doom.

En nog een ruime 9 voor Blackbraid. Op het kruispunt van black en post wordt er muziek gemaakt die overdonderend intens is én een fantastische opbouw kent.

avatar van ranboy
7,25


avatar van Jelle78
Nattehimmel: heel aardig dit. Maar het mist iets. Dit luistert prima weg als achtergrondmuziek, maar het houd m'n aandacht niet echt vast.

6,8


avatar van ABDrums
6,5

avatar van EvilDrSmith
Blackbraid: ik moest me er even toe zetten om met jullie enthousiasme mee te gaan. Is me uiteindelijk maar ten dele gelukt. Het is me namelijk wat te zwierezwaai-handjes-met-een-biertje-in-de-lucht-vikingpiraten-meelal-metal als een soort blackened versie van Alestorm. Al klinkt dat ook weer onnodig en ietwat misplaatst grievend. Maar ik mis juist wél intensiteit en 'edge' in hun midtempo-sound: ja, het is fraai, sfeervol en melodieus gebracht, maar pas bij de versnelling in minuut acht veer ik eventjes op en denk: yes, now we're really getting started. Maar dan wordt het toch alweer snel "pretty nice".
7,4

Nattehimmel: wat Jelle78 vanaf zijn tweede zin zegt. Zijn eerste zin vervang ik door: heel middelmatig dit, met een erg matige zanger.
5,5

avatar van EvilDrSmith
03-05: Austere - A Ravenous Oblivion (Dieter / 8 / 7,87)
07-05: Dødheimsgard - Et Smelter (ABDrums / 9 / 7,70 )
10-05: Heretoir - Wastlands (Dieter / 9 / 7,49)
14-05: Moonreich - Of Swine and Ecstasy (ABDrums / 6 / 6,75)
17-05: Yakuza - Psychic Malaise (EvilDrSmith / 9 / 7,15)
22-05: Blackbraid - Moss Covered Bones on the Altar of the Moon (AOVV / 9 / 8,10 )
25-05: Nattehimmel - Astrologer (Dieter / 7 / 6,72)
28-05: Sacred Outcry - The Sweet Wine Of Betrayal (The Perennial Sin) (EvilDrSmith / / )

Even een genre dat hier niet vaak aan bod komt, en over het algemeen op dit forum ook niet al te euforisch wordt onthaald. Het is ook niet een stijl die ik vaak luister. Toch was ik even nieuwgierig omdat een vriend, normaliter fan van sludge, black & doom, dit Griekse album betitelde als "nu al powermetalalbum van het jaar". Geven we hem gelijk?


avatar van Jelle78
Of dit het power metal album van het jaar is kan ik uiteraard niet beoordelen op basis van dit ene nummer. The Sweet Wine of Betrayal klinkt hoe dan ook meer dan prima. Ik had een tempoversnelling ergens halverwege het nummer wel fijn gevonden, maar in de context van het hele album (waar ongetwijfeld snellere nummers opstaan) past het wellicht prima. De zanger laat een fijn, krachtig geluid horen, met uithalen zoals we die van power metal mogen verwachten. Mijn interesse is gewekt en ik ga het hele album zeker luisteren.

7,3

avatar van AOVV
Ben absoluut niet van de power metal, maar dit kan ik wel velen. Sterke, beklijvende compositie en nergens over the top.

7

avatar van ABDrums
Ik ben ook absoluut niet van de power metal, maar dit is best een fijne song. Krachtige zanglijnen en een compositie die het verhaal van het album (dat ik overigens niet ken) uitstekend uit de verf doet komen.

Derhalve ook van mijn kant een mooie 7.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:22 uur

geplaatst: vandaag om 16:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.