Muziek / Muziekgames / Madonna: Alle Singles Gerangschikt-meter
zoeken in:
1
geplaatst: 9 maart 2023, 21:16 uur
Ik kende dit amper.....Beetje een blinde vlek Madonna van 1991 t/m Ray of Light.
Inderdaad een fijne mix van Bjork & Moon Safari.
8,8!
Inderdaad een fijne mix van Bjork & Moon Safari.

8,8!
0
geplaatst: 9 maart 2023, 21:28 uur
Early 90s is Madonna's interessantste periode, de 80s hits kennen we allemaal wel.
Zelfde geldt voor een Duran Duran mid/late 90s en early 00's en bv U2's Zooropa en Pop. Die albums worden wel vaak een stuk minder gewaardeerd...
Zelfde geldt voor een Duran Duran mid/late 90s en early 00's en bv U2's Zooropa en Pop. Die albums worden wel vaak een stuk minder gewaardeerd...
0
geplaatst: 9 maart 2023, 21:30 uur
luigifort schreef:
Early 90s is Madonna's interessantste periode, de 80s hits kennen we allemaal wel.
Geef mij maar de 80's hoor

Veruit haar leukste nummers komen uit die periode, deze doet me stukken minder
0
geplaatst: 9 maart 2023, 21:32 uur
Zeker niks mis mee, earcandy id. Maar obscuurder werk ben je niet snel klaar mee, dat heeft ook wel wat 

0
geplaatst: 9 maart 2023, 21:33 uur
Dat zou Bjork willen, Air spelen.
Deze Bedtime story 6,8 (eigenlijk vooral de produktie want deze non-Madonna lyrics staan me wat tegen)
Deze Bedtime story 6,8 (eigenlijk vooral de produktie want deze non-Madonna lyrics staan me wat tegen)
0
geplaatst: 9 maart 2023, 22:54 uur
Eerlijk gezegd was ik deze Bedtime Story een beetje vergeten, maar nu ik 'm weer hoor is hij toch wel weer erg lekker.
8,5
8,5
1
geplaatst: 10 maart 2023, 02:34 uur
0
geplaatst: 10 maart 2023, 10:57 uur
Hoezo beetje Björk plagiaat wannneer door Björk zelf geschreven is?
1
geplaatst: 10 maart 2023, 11:02 uur
Ja dat vertelde west me pas later. Ik luisterde naar de song en hoorde alleen maar Björk 
Maar niet zo gek dus als ze het geschreven heeft.
Ik hoor dan wel liever Björk zelf en Madonna zelf.

Maar niet zo gek dus als ze het geschreven heeft.
Ik hoor dan wel liever Björk zelf en Madonna zelf.
6
geplaatst: 10 maart 2023, 11:26 uur
Lezen jullie die mooie stukjes van ArthurDZ eigenlijk wel? De info was allang breed uitgemeten hier hoor 

3
geplaatst: 10 maart 2023, 13:27 uur
catdog schreef:
Lezen jullie die mooie stukjes van ArthurDZ eigenlijk wel? De info was allang breed uitgemeten hier hoor
Ja daar had ik het van! (gejat
)
0
geplaatst: 10 maart 2023, 20:32 uur
Bedtime Story
8
Merkwaardige luisterervaring. Dit wordt niks, dacht ik bij het begin maar dan werd ik toch gehypnotiseerd door de groove. Of was het de videoclip. Maskeren de beelden hier de zwakte van het nummer? Of accentueren ze net de verborgen pracht? Ik geraak er niet uit. Toch een 8 omdat mijn vooringenomenheid tijdens het beluisteren behoorlijk op de proef werd gesteld. ps. Ik moest ook aan Björk denken.
8
Merkwaardige luisterervaring. Dit wordt niks, dacht ik bij het begin maar dan werd ik toch gehypnotiseerd door de groove. Of was het de videoclip. Maskeren de beelden hier de zwakte van het nummer? Of accentueren ze net de verborgen pracht? Ik geraak er niet uit. Toch een 8 omdat mijn vooringenomenheid tijdens het beluisteren behoorlijk op de proef werd gesteld. ps. Ik moest ook aan Björk denken.
1
geplaatst: 12 maart 2023, 18:08 uur
Ik kan gewoon niet wachten op het volgende nummer. Erge zin deze te beoordelen.

0
geplaatst: 13 maart 2023, 14:21 uur
Bedtime Story belandt op een knappe 12de plek!
#43: Human Nature (1995, Bedtime Stories)
"I feel I've been misunderstood. I tried to make a statement about feeling good about yourself and exploring your sexuality, but people took it to mean that everyone should go out and have sex with everyone, and that I was going to be the leader of that. So I decided to leave it alone because that's what everyone ended up concentrating on. Sex is such a taboo subject and it's such a distraction that I'd rather not even offer it up."
Madonna had er dan wel voor gekozen om op Bedtime Stories minder de confrontatie op te zoeken dan op Erotica, dat betekende natuurlijk niet dat ze zich had neergelegd bij de negatieve ontvangst ervan. Haar frustraties over deze periode kregen een plaats op Human Nature, waarin ze een duidelijke boodschap had voor de (conservatieve) media die haar destijds hadden proberen afstraffen voor de manier waarop ze taboe-onderwerpen aansneed op Erotica: “I’m not sorry”.
Om haar criticasters een extra harde hak te zetten, werden voor de videoclip nog eens alle remmen losgegooid: latex, bondage, you name it. De video was de derde samenwerking tussen Jean-Baptiste Mondino en Madonna, en was haar eerste samenwerking met choreograaf Jamie King, met wie ze sindsdien altijd is blijven werken tot aan de Madame X Tour toe.
Het resulteerde dan wel niet in een super grote hit voor Madonna (al werd de top 10 in het VK wel weer vlotjes gehaald), maar het bewees wel dat ze het statements maken nog niet meteen verleerd was.
#43: Human Nature (1995, Bedtime Stories)
"I feel I've been misunderstood. I tried to make a statement about feeling good about yourself and exploring your sexuality, but people took it to mean that everyone should go out and have sex with everyone, and that I was going to be the leader of that. So I decided to leave it alone because that's what everyone ended up concentrating on. Sex is such a taboo subject and it's such a distraction that I'd rather not even offer it up."
Madonna had er dan wel voor gekozen om op Bedtime Stories minder de confrontatie op te zoeken dan op Erotica, dat betekende natuurlijk niet dat ze zich had neergelegd bij de negatieve ontvangst ervan. Haar frustraties over deze periode kregen een plaats op Human Nature, waarin ze een duidelijke boodschap had voor de (conservatieve) media die haar destijds hadden proberen afstraffen voor de manier waarop ze taboe-onderwerpen aansneed op Erotica: “I’m not sorry”.
Om haar criticasters een extra harde hak te zetten, werden voor de videoclip nog eens alle remmen losgegooid: latex, bondage, you name it. De video was de derde samenwerking tussen Jean-Baptiste Mondino en Madonna, en was haar eerste samenwerking met choreograaf Jamie King, met wie ze sindsdien altijd is blijven werken tot aan de Madame X Tour toe.
Het resulteerde dan wel niet in een super grote hit voor Madonna (al werd de top 10 in het VK wel weer vlotjes gehaald), maar het bewees wel dat ze het statements maken nog niet meteen verleerd was.
0
geplaatst: 13 maart 2023, 14:27 uur
Luistert op zich lekker weg maar is ook voorbij voor je het door hebt en wat heb je dan eigenlijk voorbij horen komen? Beetje anoniem nummer dus eigenlijk.
6,5
6,5
1
geplaatst: 13 maart 2023, 15:04 uur
Onder Madonna fans razend populair nummer, maar ik kan er bar weinig mee. Het is saai en duurt maar en duurt maar. Dat kinderachtige Nikki Finn stemmetje (haar personage in de film Who's That Girl) vind ik ook irritant. En ondanks dat ook hier de meningen over verschillen, vind ik deze videoclip één van haar minste.
Oh en het thema vind ik onterecht, Madonna en haar slachtoffer gezeur... Ze verdiende die backlash namelijk echt wel na dat ranzige smakeloze boek van d'r.
Een terechte 4.
Oh en het thema vind ik onterecht, Madonna en haar slachtoffer gezeur... Ze verdiende die backlash namelijk echt wel na dat ranzige smakeloze boek van d'r.
Een terechte 4.
* denotes required fields.