MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Madonna: Alle Singles Gerangschikt-meter

zoeken in:
9,0

Een van die prachtballads van hare Madge. Er staan er nog zeker drie op de rol (oh nee, eentje is nooit op single uitgebracht).

Poeha schreef:
9,0

Een van die prachtballads van hare Madge. Er staan er nog zeker drie op de rol (oh nee, eentje is nooit op single uitgebracht).

Ben wel benieuwd welke je nu bedoelt met nooit op single uitgebracht.

Gert1980 schreef:
(quote)

Het beste nummer van mevrouw Ciccone welke nooit op single is verschenen is To Have and Not to Hold maar of Frederik die bedoeld?

Gert1980 schreef:
(quote)

HeartBreakCity (2015), maar daarin krijg ik niet veel bijval, getuige de positie bij de populaire nummers van Rebel Heart

Amerikanen zijn gek, Britten zijn nuchter.
Wat een erbarmelijk saai slaapverwekkend geneuzel.
Gelukkig dat ze af en toe nog met haar tieten loopt te pronken, dat compenseerde nog een héél klein beetje deze ultragelikte überedelkitch. Zelfs bij Candlelight zouden ze dit niet durven te draaien. Yech!
4, en dan ben ik nog heel schappelijk.

https://media1.giphy.com/media/kZD8cN1MycfKw/giphy.gif

Gelukkig dat ze af en toe nog met haar tieten loopt te pronken, dat compenseerde nog een héél klein beetje deze ultragelikte überedelkitch.

Jammer deze tekst.

Ik dacht dat ik niet meer op de middelbare school zat?

Take a bow 6

Secret 7,5
Take a Bow 4

vigil schreef:
(quote)

Het beste nummer van mevrouw Ciccone welke nooit op single is verschenen is To Have and Not to Hold maar of Frederik die bedoeld?

Oh zeker mee eens, maar hebben met Ray of Light album sowieso niet gedaan wat ze ermee hadden kunnen doen. Ik denk dat nummers als Skin en Sky Fits Heaven ook veel hadden kunnen doen in de hitlijsten.

Poeha schreef:
HeartBreakCity (2015), maar daarin krijg ik niet veel bijval, getuige de positie bij de populaire nummers van Rebel Heart

Persoonlijk vind ik dat een beetje een simpel nummer, niets bijzonders. Maar ik heb dan ook sowieso heel weinig met dat hele album.

Take a bow. 6

Ook Take A Bow vervoegt de top 20.

11. Dress You Up (26 stemmen 7,778846154 )
12. Like A Virgin (26 stemmen 7,653846154 )
13. Secret (26 stemmen 7,480769231 )
14. Express Yourself (26 stemmen 7,469230769 )
15. Lucky Star (25 stemmen 7,446 )
16. Oh Father (26 stemmen 7,425 )
17. Cherish (26 stemmen 7,328846154 )
18. Take A Bow (27 stemmen 7,318518519 )
19. Crazy For You (25 stemmen 7,298 )
20. True Blue (24 stemmen 7,233333333 )

21. Holiday (28 stemmen 7,203571429 )

#42: Bedtime Story (1995, Bedtime Stories)

Hoewel Madonna zich voor Bedtime Stories grotendeels liet inspireren door Amerikaanse smooth R&B, was ze ook erg geïnteresseerd in de Europese (en specifiek de Londonse) clubscene. Daarom verbond ze ook Britse producers Nellee Hooper (bekend van zijn werk met Massive Attack) en Marius De Vries aan zich voor het project. Die laatste vroeg niemand minder dan Björk (aaaaah, Björk ) of ze een nummertje mee wilde schrijven, omdat Madonna Björks Debut een van haar favoriete platen van de laatste jaren noemde.

De song die eruit rolde was Bedtime Story, een liefdesbrief aan slapen, dromen en het onbewuste. Aldus Björk: “When I was offered to write a song for [Madonna], I couldn't really picture me doing a song that would suit her... But on second thought, I decided to do this to write the things I have always wanted to hear her say that she's never said." Ik weet persoonlijk niet wat ik moet maken van deze informatie, maar het is wel interessant

Nog een grappige Björk-verhaal: toen een journaliste haar vroeg of ze het een eer had gevonden voor Madonna te schrijven, antwoordde ze: “basically she asked my friend Marius De Vries for a song, and my friend asked me to help him... no offence to Madonna, but I did it more as a present to my friend". Toch grappig dat Björk Madonna’s gelijke is als het gaat om creatieve powermoves, maar het op een geheel andere manier benaderd.

Oeps sorry, mijn Björk-liefde speelde weer even op. Terug over naar Madonna. Wist je dat de clip voor Bedtime Story haar duurste ooit was, samen met Express Yourself? Een surrealistische trip van een videoclip die het bekijken zeker waard is. En in de categorie 'interessante toevalligheden': haar 42ste single bereikte in Amerika de 42ste plek in de hitlijsten.

8,5

Al heerlijk Ray Of Light-esque!

Dit nummer blijft overigens een lang weekendje staan, volgende week maandag gaan we verder!

Mijn favoriete Madonna video op mijn verjaardag!!!

Mede in combinatie met de clip... 9,5!
Het nummer was meteen één van de (weinige) hoogtepunten van het album en die video... wow!!

Prachtige clip, matige song. Kabbelend en niet spannend. Clip een 9

Song 7

9,5

Een van haar 00s toppers.

Zo hé, wordt mijn seksistische zuurpruimerij van gisteren hier meteen even de vuilbekkende middelbareschoolmond gesnoerd. Niks geen pronkende tieten, deinende borsten, kletsende jetsers of priemende pluspunten op een verhullende armoededeken van liftmuzak, maar hypnotiserende beats als een softdrugskruisbestuiving van Faithless met Massive Attack, waarbij de hallucinante videoclip perfect op de muziek aansluit en waar een Salvador Dalí of een Erwin Olaf van zou likkebaarden (zeer interessante reactie van ene 'Gina Sousa Branco' onder de clip die aangeeft op welke schilderijen bepaalde videoclipfragmenten zijn gebaseerd: leuk minilesje kunstgeschiedenis). Ik kende lied noch clip, maar ik vind dit nummer nu al dé verrassing van het hele Madonnaspelletje, terwijl ik dacht dat ik pas met haar singles in 1998 weer zou worden wakkergeschud. Met name dank aan Björk en haar vriend, als ik het goed heb begrepen en gehoord. Heel gaaf en op de repeatknop.

9

7,4

Ik kan hier in tegenstelling tot de jarige niet zo veel mee.

6,2

3

Bagger, dacht even Björk te horen. Ongelooflijk dat dit op hetzelfde album staat als Secret en Take a Bow.

Wel een beetje Björk plagiaat idd.

6

Gast
geplaatst: vandaag om 16:23 uur

geplaatst: vandaag om 16:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.