MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Madonna: Alle Singles Gerangschikt-meter

zoeken in:

Het leek erg fraai te beginnen met die donkere, trippy beats, maar het nummer ontwikkelt zich niet en ik val ook over haar wat nasale, verwend zeurend tienermeisjesstemgeluid: het deed mij denken aan een combinatie van Paula Abdul en Britney Spears (niet alleen vanwege de "oops"-ies), ook al was die laatste toen nauwelijks van de basisschool af.

5,5

Madonna goes G-funk!

7,5

EvilDrSmith schreef:
Het leek erg fraai te beginnen met die donkere, trippy beats, maar het nummer ontwikkelt zich niet en ik val ook over haar wat nasale, verwend zeurend tienermeisjesstemgeluid: het deed mij denken aan een combinatie van Paula Abdul en Britney Spears (niet alleen vanwege de "oops"-ies), ook al was die laatste toen nauwelijks van de basisschool af.

5,5

Ik vind je stem nog vrij royaal. Nee, ik heb echt niets met dit maar doorzeurende geklaag van haar.

Vreselijk nummer, zeurderig en saai en verziekt stemgeluid door autotune, of hoe heet dat.
Visch noch vleesch. Computergestuurde drek.

3,9

5,8

Wat een hoge cijfers voor Bedtime Story. Dan ligt het vast aan mij
Human Nature bevalt me veel beter.

7,3

Ze had in die tijd zo bij TLC kunnen instappen.

Haters gonna hate. Lekker nummer.

7,2

Pseudo fans

9,25

Ben je fan, ja?
Echt nooit geweten

Nou, half

Poeha schreef:
Ze had in die tijd zo bij TLC kunnen instappen.

Ha, goed punt!

Ik hooguit 5 procent denk ik
Haar ook live gezien?

Nee, dat niet. Nou fan fan, vind fijn om haar early stuff en deze periode te horen. Daarna niet meer...

Het ging alle kanten uit voor Human Nature, een 31ste plek is het resultaat!

31. Human Nature (20 stemmen 6,5025 )
32. Burning Up (25 stemmen 6,466 )
33. Causing A Commotion (25 stemmen 6,398 )
34. Rescue Me (24 stemmen 6,391666667 )
35. Everybody (26 stemmen 6,273076923 )
36. Angel (25 stemmen 6,172 )
37. I'll Remember (26 stemmen 6,153846154 )
38. The Look Of Love (21 stemmen 6,147619048 )
39. Fever (25 stemmen 6,138 )
40. Keep It Together (27 stemmen 6,085185185 )
41. Spotlight (24 stemmen 5,827083333 )
42. Hanky Panky (26 stemmen 5,573076923 )
43. Bye Bye Baby (24 stemmen 5,489583333 )

#44: You’ll See (1995, Something To Remember)

Het charmeoffensief dat Madonna midden jaren ’90 begon met Bedtime Story, weg van de controverses en het mediacircus van het begin van het decennium (het moest terug om de muziek gaan, vond ze), kende een vervolg met de compilatie Something To Remember, uitgebracht in het najaar van 1995. Een verzamelaar volgens het knuffelrock-concept, maar dan alleen met ballades uit Madonna’s carrière tot dan toe.

Er werden ook drie nieuwe nummers opgenomen voor de plaat. Een cover van I Want You van Marvin Gaye in samenwerking met Massive Attack gooide hoge ogen, maar is nooit een officiële single geweest door oneindigheid tussen Madonna’s Maverick-label en Motown (en zal dus helaas niet langskomen in dit topic) waardoor een andere nieuwe song, You’ll See, de leadsingle werd.

You’ll See werd geschreven en geproduceerd door Madonna in samenwerking met David Foster, die met zijn band Skylark begin jaren ’70 nog een hitje had in NL met Wildflower, en later als songwriter en producer aan de slag ging voor artiesten als Earth, Wind & Fire (After The Love Has Gone), Chicago (Hard To Say I’m Sorry), John Parr (St. Elmo’s Fire) en veel meer. De beste man reageerde naar eigen zeggen erg verbaasd toen hij door Madonna’s team gecontacteerd werd, omdat hij gewend was om haar met hippere namen te zien samenwerken. Bleek dat onhippe dus net te zijn wat Madonna op dat moment wilde!

Het werd opnieuw een vrij grote hit voor Madonna: 6de in de VS, 5de in het VK, en zowaar een 15de plek in Nederland!

De videoclip van You’ll See was overigens een vervolg op haar eerdere Take A Bow.

7

Gewoon een degelijke Madonna-ballad, ze heeft betere ze heeft slechtere.

Jammer van I Want You (benoem hem expres, want haar versie verdient meer bekendheid), maar You'll See is ook schitterend!

9

Na een teleurstellende maandag gaat vandaag de zon weer schijnen met You'll See, een prachtige en warme ballade.

Cijfer 9,1

10!

Top drie Madonna materiaal samen met de speelplaats en Dress You Up. Geweldige ballad.

P.S. Wildflower van Skylark is ook een prachtig nummer.

Onhippe hippie of niet, die David Foster weet de stem van Madonna wel erg sterk voor de dag te laten komen. Ik wist niet dat ze zo'n goede zangeres was. En dat onderzoekende privé-gitaartje zou zomaar door Mark Knopfler gespeeld kunnen zijn. Eigenlijk te glad voor mijn smaak, maar ik ben mijn eigen smaak niet altijd trouw.

8

EvilDrSmith schreef:
Onhippe hippie of niet, die David Foster weet de stem van Madonna wel erg sterk voor de dag te laten komen. Ik wist niet dat ze zo'n goede zangeres was.

Dit lag meer aan de vocal coach die Madonna destijds op Evita moest voorbereiden, wat weer een voorwaarde was van Loydd Webber, die haar alleen de rol van Eva Peron wilde geven wanneer ze zanglessen zou nemen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:37 uur

geplaatst: vandaag om 19:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.