MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Madonna: Alle Singles Gerangschikt-meter

zoeken in:
8,5 leuk nummer

7.7

Like A Virgin

7

Ook weer een ware klassieker. Is hier ook net als bij Madonna het totale pakketje, het nummer, de clip... Iconisch!

9

Leuk en iconisch!

7,5

Borderline - 7
Like a Virgin - 6

Gert1980 schreef:
Ironisch!

Of iconisch?

7
Ze zag er hier zo sexy uit, dat gekrioel op dat bootje , na True blue was dat voor mij wel voorbij.
Samen met Borderline voor mij de kennismaking en uiteraard geen idee dat ze tot ver in de volgende eeuw er altijd bij zou zijn.

aERodynamIC schreef:
(quote)

Of iconisch?

Oh dat ja...

Lucky Star 7
Borderline 9 (staat ergens onderaan de top 10 van persoonlijke favo Madonna nrs)
Like A Virgin 7,5 (extra bonuspunt voor de sexy videoclip, Madonna op haar best, het nr zelf vind ik wat overgewaardeerd)

Like a Virgin: 8

Voor het eerst lukt het hier een liedje om diens nummer 1-positie succesvol te verdedigen. Proficiat Borderline! En proficiat Like A Virgin voor het bereiken van de tweede plek!

1. Borderline (27 stemmen 8,590740741)
2. Like A Virgin (25 stemmen 7,68)
3. Lucky Star (25 stemmen 7,446)
4. Holiday (28 stemmen 7,203571429)
5. Burning Up (25 stemmen 6,466)
6. Everybody (26 stemmen 6,273076923)

#7 Material Girl (1985, Like A Virgin)

Material Girl werd als tweede single van Like A Virgin uitgebracht eind januari 1985, toen het titelnummer net aan de top van de Amerikaanse hitlijsten was verstoten door Foreginer’s I Want To Know What Love Is.

Hoewel ook Material Girl niet van haar eigen hand is, heeft Madonna wel vaak aangegeven dat de tekst van het nummer nogal van toepassing was op haar in die tijd. Ze wilde gewoon de wereld veroveren en vond dat belangrijker dan liefde en rust in haar persoonlijk leven. Daarnaast vond ze het concept van Material Girl provocatief en daar was ze ook in die tijd al naar op zoek, weten we nog van haar vorige single.

Opnieuw lukte het Madonna om talk of the town te worden, en eiste ze haar plekje als deel van de popcultuur van de jaren ’80 definitief op. En opnieuw hielp een in het oog springende videoclip hierbij, waarin Madonna zowel de tekst van het nummer in de verf zette door Marilyn Monroe na te doen, als ook de tekst en de rest van de video net te ontkrachten, door in de clip ook een actrice te spelen die niet onder de indruk is van de dure cadeautjes van haar aanbidder. Niet voor één gat te vangen, die Madge!

Afsluiten doen we met wat hitlijstentrivia: #2 in de VS, #3 in BE, #8 in NL en een nummer 1-hit in Cuba, of all places!

7,75

8,5

Als ik mijn eigen norse 16-jarige zelf was geweest in 1985 in plaats van 2009, dan had ik dit toen waarschijnlijk een vreselijk nummer gevonden met een vreselijke boodschap. Maar eigenlijk is dit gewoon een ijzersterk nummer met een geweldige drive en killer refrein, vind ik.

Bizar dat het alleen in Cuba nummer 1 was
Inmiddels haar allerpopulairste nummer wereldwijd.

9

johan de witt schreef:

Inmiddels haar allerpopulairste nummer wereldwijd.

Hé op Spotify inderdaad het meest beluisterde nummer uit haar discografie, dat was me nog niet opgevallen. Verrassend wel! Zat ie ook in Stranger Things misschien?

ArthurDZ schreef:
(quote)

Hé op Spotify inderdaad het meest beluisterde nummer uit haar discografie, dat was me nog niet opgevallen. Verrassend wel! Zat ie ook in Stranger Things misschien?

Jupp, seizoen 3. Net als Angel, ook van het Like a Virgin album

catdog schreef:
(quote)

Jupp, seizoen 3. Net als Angel, ook van het Like a Virgin album

Haha het is nog waar ook! Maar goed voor haar

Ik weet niet of dat de reden is voor de populariteit van dat nummer.
Sowieso wel teleurstellend dat haar topnummer ‘slechts’ 311 miljoen heeft vergeleken met andere 80s-iconen.

Wat een bloedstollend mooie bitch was/speelde ze toch hier.
De leukste momentjes zijn die synthesized klinkende backings "that's right" en "no way" en Madonna's übersexy kreetje op 2'55": "au.. AU!".
Eigenlijk toch een nog leuker liedje dan 'Like A Virgin', vanwege de schalkse toon.
8

8

deze is bij mij in waardering gestegen in de 90's door het nummer van The Tamperer-If you buy this record- en dan merk je hoe sterk dat melodielijntje eigenlijk is

Gast
geplaatst: vandaag om 14:01 uur

geplaatst: vandaag om 14:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.