Muziek / Muziekgames / Madonna: Alle Singles Gerangschikt-meter
zoeken in:
0
geplaatst: 25 januari 2023, 14:26 uur
Material Girl doet een poging de kloof tussen Borderline en Like A Virgin op te vullen, en doet dat goed!
1. Borderline (27 stemmen 8,590740741)
2. Material Girl (23 stemmen 8,15)
3. Like A Virgin (25 stemmen 7,68)
4. Lucky Star (25 stemmen 7,446)
5. Holiday (28 stemmen 7,203571429)
6. Burning Up (25 stemmen 6,466)
7. Everybody (26 stemmen 6,273076923)
#8: Crazy For You (1985, Vision Quest OST)
Het waren natuurlijk de 80’s, dus natuurlijk moest er vroeg of laat ook een Madonna-powerballad van komen. Crazy For You was die ballad.
Het liedje kwam niet van Like A Virgin, maar van de soundtrack voor de worstelfilm Vision Quest, dat in onversneden jaren 80-stijl gepromoot werd met een soundtrack vol grote namen die de film zelf nogal overvleugelden. Madonna lobbyde hard om het liedje als single uit te brengen, want ze zag dit als de ideale kans om de wereld te tonen dat ze ook volwassen nummers aankon, en het niet alleen van morele shock value en bezorgde ouders hoefde te hebben met haar muziek.
Warner (het moederbedrijf van Sire Records) zag de release van Crazy For You overigens heel wat minder zitten, omdat ze vreesden dat het tot verminderde aandacht voor het Like A Virgin-album zou leiden. Toen de directeur van Warner de producer van Vision Quest opdroeg de Madonna-nummers van de soundtrack te halen, werd deze laatste naar het schijnt zo razend dat de Warner-directeur geschrokken alsnog toegaf (en dacht dat de producer hem in elkaar zou gaan slaan). Het resultaat van dit drama achter de schermen: een tweede nummer 1-hit voor Madonna in de VS.
Crazy For You werd overigens mede geschreven door John Bettis, die in de jaren ’70 vaak voor de Carpenters schreef (o.a. Top Of The World en Yesterday Once More) en ook mede-verantwoordelijk is voor nummers als One Moment In Time van Whitney Houston en Slow Hand van The Pointer Sisters.
1. Borderline (27 stemmen 8,590740741)
2. Material Girl (23 stemmen 8,15)
3. Like A Virgin (25 stemmen 7,68)
4. Lucky Star (25 stemmen 7,446)
5. Holiday (28 stemmen 7,203571429)
6. Burning Up (25 stemmen 6,466)
7. Everybody (26 stemmen 6,273076923)
#8: Crazy For You (1985, Vision Quest OST)
Het waren natuurlijk de 80’s, dus natuurlijk moest er vroeg of laat ook een Madonna-powerballad van komen. Crazy For You was die ballad.
Het liedje kwam niet van Like A Virgin, maar van de soundtrack voor de worstelfilm Vision Quest, dat in onversneden jaren 80-stijl gepromoot werd met een soundtrack vol grote namen die de film zelf nogal overvleugelden. Madonna lobbyde hard om het liedje als single uit te brengen, want ze zag dit als de ideale kans om de wereld te tonen dat ze ook volwassen nummers aankon, en het niet alleen van morele shock value en bezorgde ouders hoefde te hebben met haar muziek.
Warner (het moederbedrijf van Sire Records) zag de release van Crazy For You overigens heel wat minder zitten, omdat ze vreesden dat het tot verminderde aandacht voor het Like A Virgin-album zou leiden. Toen de directeur van Warner de producer van Vision Quest opdroeg de Madonna-nummers van de soundtrack te halen, werd deze laatste naar het schijnt zo razend dat de Warner-directeur geschrokken alsnog toegaf (en dacht dat de producer hem in elkaar zou gaan slaan). Het resultaat van dit drama achter de schermen: een tweede nummer 1-hit voor Madonna in de VS.
Crazy For You werd overigens mede geschreven door John Bettis, die in de jaren ’70 vaak voor de Carpenters schreef (o.a. Top Of The World en Yesterday Once More) en ook mede-verantwoordelijk is voor nummers als One Moment In Time van Whitney Houston en Slow Hand van The Pointer Sisters.
0
geplaatst: 25 januari 2023, 14:28 uur
7
Behoort niet tot mijn favoriete Madonna-ballads, maar wel gewoon een ok nummer.
Behoort niet tot mijn favoriete Madonna-ballads, maar wel gewoon een ok nummer.
3
geplaatst: 25 januari 2023, 15:01 uur
Als ik zo die cijfers elke dag zie dan is het verstandig om volgend jaar een stuk of tig nummers voor de Mume-ladder te nomineren, succes gegarandeerd!
7,5
7,5
1
geplaatst: 25 januari 2023, 15:59 uur
vigil schreef:
Als ik zo die cijfers elke dag zie dan is het verstandig om volgend jaar een stuk of tig nummers voor de Mume-ladder te nomineren, succes gegarandeerd!
7,5
7,5
Eens even afwachten wat mijn nominatie van dit jaar, Papa Don't Preach, gaat doen
1
geplaatst: 25 januari 2023, 16:03 uur
catdog schreef:
Eens even afwachten wat mijn nominatie van dit jaar, Papa Don't Preach, gaat doen
(quote)
Hoogste nieuwe binnenkomer

1
geplaatst: 25 januari 2023, 17:00 uur
johan de witt schreef:
Hoeveel nummers van haar staan er nu in dan?
Hoeveel nummers van haar staan er nu in dan?
https://mumeladder.nl/mumeladder-2021-historische-lijst/
Kan je hier opzoeken! De historische lijst is nog niet geüpdatet met de 2022-lijst maar zal ongeveer op hetzelfde neerkomen, ze heeft nu zeven nummers in de lijst, twee liedjes die er vroeger wel instonden, zijn er ondertussen uitgevallen.
1
geplaatst: 25 januari 2023, 17:19 uur
Top, die site kende ik nog niet.
Daar is nog een wereld te winnen voor Madge, zeg.
Geen Borderline, geen Material Girl, geen Crazy for You.
Daar is nog een wereld te winnen voor Madge, zeg.
Geen Borderline, geen Material Girl, geen Crazy for You.
0
geplaatst: 25 januari 2023, 17:37 uur
Qua powerballads hoor ik honderd keer liever Crazy On You i.p.v. for, maar ik sluit me verder wel aan bij het oordeel van de spelleider: het is wel okay.
6,7
6,7
* denotes required fields.