MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Madonna: Alle Singles Gerangschikt-meter

zoeken in:
7,5 dit is echt een leuk nummer, ja.

Erg fijn na het wat topzware vorige album.

8,5

Beschamend trouwens hoe ze een jaar later gewoon een goedkope kopie hiervan opnam voor haar album Music.

9,5

1 van haar leukste video's ook. It's good to be me.

Toevallig een paar weken geleden nog met mijn jongste zoon 'Austin Powers' gekeken: dat bleek een voltreffer. Net als dit nummer. Wederom.
Uitzonderlijke creatieve high van een popzangeres waar ik nu door dit spelletje weer meer achting voor heb gekregen (niet in de laatste plaats door de prachtige achtergrondverhalen).
Hopelijk verliest ze deze niet in de resterende jaren....
8,3

Nothing Really Matters een 7.5

Beautiful Stranger een 8

Een van de schaarse CD singles die ik ook fysiek in de platenkast heb staan.

Heerlijke song

9,2

Helaas helaas, deze lijdt onder "te vaak voorbij horen komen"

6,0

8.5

6.5

7,5

8,8

Mike Myers: wat een held!

Leuk liedje.
8

EvilDrSmith schreef:
Toevallig een paar weken geleden nog met mijn jongste zoon 'Austin Powers' gekeken: dat bleek een voltreffer. Net als dit nummer. Wederom.
Uitzonderlijke creatieve high van een popzangeres waar ik nu door dit spelletje weer meer achting voor heb gekregen (niet in de laatste plaats door de prachtige achtergrondverhalen).
8,3

Leuk om te 'horen'. Helaas wordt het straks een stuk minder (vanaf 2008).

7,5

Een beetje eentonig, maar blijft goed.

Een mooie 11de plek voor Beautiful Stranger!

11. Beautiful Stranger (23 stemmen 8,32173913 )
12. La Isla Bonita (27 stemmen 8,275925926 )
13. Papa Don't Preach (26 stemmen 8,267307692 )
14. Material Girl (25 stemmen 8,098 )
15. Open Your Heart (26 stemmen 7,915384615 )
16. Dress You Up (26 stemmen 7,778846154 )
17. Like A Virgin (26 stemmen 7,653846154 )
18. Bedtime Story (28 stemmen 7,528571429 )
19. Secret (26 stemmen 7,480769231 )
20. Express Yourself (26 stemmen 7,469230769 )

21. Lucky Star (25 stemmen 7,446 )

#56: American Pie (2000, The Next Best Thing OST)

In het jaar 2000 blies Madonna haar acteerdromen nieuw leven in. In The Next Best Thing speelt ze een vrouw die na een dronken nacht zwanger wordt van haar gay best friend (gespeeld door Rupert Everett), waarop ze besluiten het kind op te voeden als vrienden. En dat gaat goed totdat op een dag bla bla bla. Madonna mocht al snel een nieuwe Razzie op haar schoorsteenmantel zetten.

Het was ook Everett die met het idee kwam om Madonna een cover van American Pie op te laten nemen voor de soundtrack, omdat het nummer een paar keer langskomt in de film. Madonna vond dit een prima voorstel, omdat ze het liedje zag als een hymne voor de 20ste eeuw, een eeuw die net op zijn einde was gelopen. “To me, it's a real millennium song. We're going through a big change in terms of the way we view pop culture, because of the Internet. In a way, it's like saying goodbye to music as we knew it - and to pop culture as we knew it."

Maar hoe hard de film ook flopte, het nummer scoorde overal extreem goed, meestal zelfs beter dan het origineel. Nummer 1 in het VK, Canada, Tsjechië, Noorwegen, Roemenië, Zweden, Zwitserland, Spanje, Italië… de lijst is lang. En daarnaast ook een 4de respectievelijk 6de plaats in Nederland en België. In de VS werd het nummer niet uitgebracht, maar op basis van airplay werd toch nog nipt de top 30 gehaald.

Don McLean himself was, misschien mede door de vette extra paycheck die de versie hem opleverde, ook best te spreken over het nummer. “Mystiek en sensueel” noemde hij de cover. De NME was iets strenger: “it's a blessing she didn't bother recording the whole thing" aldus de recensent van dienst.

3,5

Terwijl dit zoals gezegd mijn favoriete periode van Madonna is, vind ik dit een van haar allerslechtste singles ooit. Het origineel is al zo goed als perfect vind ik, zelfs Madonna's grooste troef uit die tijd, de Ray Of Light-sound, geeft het nummer geen ander elan. Sterker nog, het past er totaal niet bij.

Brr nee, ik zet liever de Don McLean-versie nogmaals op.

EvilDrSmith schreef:
Gert1980 schreef:
Leuk om te 'horen'. Helaas wordt het straks een stuk minder (vanaf 2008).
Ik vrees dat ik niet zo lang hoef te wachten.
*BOINGGG!*
Kersversgezet voetstuk, PLOFFF!
Nouja, het is maar een cover, dus heel serieus hoef ik dit nietszeggend tussendoortje niet te nemen. Dat doet Madonna klaarblijkelijk ook niet (haar vocalen lijken lijzig en lopendebandwerk, terwijl het instrumentaal nog wel leuke dingetjes prijsgeeft): het krijgt de videoclip die het verdient.

Maar zó laag als Arthur ga ik toch niet zitten: wellicht omdat ik het origineel ook weer niet zó hoog heb zitten.
5

Wat ik destijds zo grappig vond was dat familie, vrienden en kennissen van mij die niets met Madonna hadden zeiden erg blij te worden van dit nummer. En laat dat nu net zijn wat ik ook altijd heb, het stelt geen flikker voor, maar het is wel feelgood.

Destijds was ik aan het daten met een jongen uit Groningen, dus wanneer ik dit nummer hoor ben ik altijd weer terug in die tijd, terug in die interliner, terug in Thee Three Sisters en de Golden (D)Arm.
Good times...

7!

Op de soundtrack van The Next Best Thing staat nog een mooie verborgen parel, Time Stood Still. Deze had ik liever op single zien verschijnen. Beetje in het straatje van The Power of Good-Bye, maar dan nog net iets mooier.

Beautiful stranger 8,5

American pie 6

7.0 gewoon leuke cover hoor

5 Echt slecht is het niet maar het origineel is lichtjaren beter

Gast
geplaatst: vandaag om 06:35 uur

geplaatst: vandaag om 06:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.