MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Madonna: Alle Singles Gerangschikt-meter

zoeken in:
8

En opnieuw een heerlijke single!

en dat is t!

8

5,5 flauw nummertje, maar het maakt ook niks uit

Ietwat niemendallerig.

5,8

was leuk in 1999 maar heeft de tijd niet echt doorstaan

6

7.25

Opvallend lage scores.

8,9

8,4

The Power of Good-Bye: 8,0
Nothing Really Matters: 6,0

Was in mijn gedachten wel tegen de 8 waard. Maar niet goed gerijpt door de jaren heen.

6,3

Jammer van die simpele ritmebox die bijna het hele nummer storend aanwezig is.
Haal die boxgeluiden (of de computer die dat ritme veroorzaakt weg) en je hebt een topnummer.
Nu irriteert het me en verpest het de song een beetje.

origineel 6.5

(Yield mix zonder ritme 8.5)

7,5

Die housesound vind ik juist wel lekker. De plotselinge fade-out is dan weer een minpuntje.

7

Met de welbekende Vogue-beat.

The Power of Good-Bye: 8.5
Nothing Really Matters: 8.0 (doet wat denken aan een, voor mij, betere versie van Bedtime Story)

Ik had op zondag zomaar geen nummer verwacht... Anyway, met dit nummer heb ik nooit zoveel gehad en heb ook nooit begrepen dat dit een single keuze was, terwijl Skin en Sky Fits Heaven grote successen waren in clubs en op festivals. Je zou toch denken dat zoiets telt als goede graadmeter voor single keuzes.

7

Nothing Really Matters blijft ver uit de buurt van het Ray Of Light-blokje op 6-9:

21. Oh Father (26 stemmen 7,425 )
22. Cherish (26 stemmen 7,328846154 )
23. Take A Bow (27 stemmen 7,318518519 )
24. You'll See (25 stemmen 7,304 )
25. Crazy For You (25 stemmen 7,298 )
26. Nothing Really Matters (24 stemmen 7,252083333 )
27. True Blue (24 stemmen 7,233333333 )
28. Holiday (28 stemmen 7,203571429 )
29. Deeper And Deeper (27 stemmen 7,177777778 )
30. This Used To Be My Playground (28 stemmen 7,091071429 )

#55: Beautiful Stranger (1999, Austin Powers: The Spy Who Shagged Me OST)

In een aflevering van Saturday Night Live uit 1991 speelde muzikale gast Madonna samen met toen nog-castlid van de show Mike Myers een spelletje waarheid, doen of durven ter promotie van haar documentaire Madonna: Truth Or Dare (bij ons dacht ik beter bekend als In Bed With Madonna).

Er bleek creatieve chemie tussen de twee te zijn, dus toen acht jaar later het Mike Myers-vehikel Austin Powers: The Spy Who Shagged Me uitkwam, werd Madonna gevraagd om een nummer voor de film te schrijven. Die soundtrack zat trouwens helemaal gevuld met nummers van topacts uit die tijd, onder andere ook van R.E.M., Lenny Kravitz en Mel B. Onder de managers van deze acts werd er druk geruzied welke van deze nummers als leadsingle in aanmerking kwam. Dat uiteindelijk Madonna’s Beautiful Stranger gekozen werd, mag desondanks eigenlijk geen verrassing heten: de soundtrack werd gecureerd door Madonna’s manager Guy Oseary.

Het nummer werd wederom geschreven en geproduceerd in samenwerking met William Orbit en is grotendeels een verderzetting van de Ray Of Light-sound, al werden er ook wat 60s-invloeden in het nummer verwerkt om het beter te laten aansluiten op de film. Zo werd het instrumentale intro geïnspireerd door Light My Fire, en de riff op Love’s She Comes In Colours. De mellotron-achtige geluiden doorheen het nummer zouden dan weer een ode zijn aan Strawberry Fields Forever.

10

Dit is het, mijn favoriete Madonna-nummer. Weinig liedjes laten me zo extatisch achter als deze. Vooral het refrein is pure heavenly bliss, zeg ik u!

8,5

9,5

Deze kwam zo vaak langs destijds, enorme feelgoodsong en tamelijk onverwoestbaar.

8,2

Gast
geplaatst: vandaag om 08:16 uur

geplaatst: vandaag om 08:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.