MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Madonna: Alle Singles Gerangschikt-meter

zoeken in:

6,5

6,5

7,5

Ietsje minder dan haar Ray of Light periode, maar ze houdt het hoge niveau moeiteloos vast.

7,2

7.5

Beautiful Stranger: 8,0
American Pie: 7,0
Music: 6,5

7.75

Music: 7,5

7,5

Tsja...zelfs de (nog steeds) belachelijk vette productie kan niet verhullen dat het verder een behoorlijk lege huls is.
Pilletje in je mik, turn off your brain and get on the dancefloor.
Geen muziek waar je verder veel over kan verhalen. Heeft die producer ook samengewerkt met Daft Punk ofzo? Die vocoder...

Dankzij de productie, die ik toch wel erg sick vind, nog een ruime voldoende.
6,8

8

Vond Mirwais destijds een erg goede producer, typisch exponent ook van de toen populaire French touch ook al gaat zijn carriere terug tot in de punkscene van de jaren '70. Dit nummer altijd tof gevonden, al mist het de magie van de echte topnummers.

9.0 wat blijft die productie nog steeds heerlijk!

21. Lucky Star (25 stemmen 7,446 )
22. Oh Father (26 stemmen 7,425 )
23. Music (25 stemmen 7,338 )
24. Cherish (26 stemmen 7,328846154 )
25. Take A Bow (27 stemmen 7,318518519 )
26. You'll See (25 stemmen 7,304 )
27. Crazy For You (25 stemmen 7,298 )
28. Nothing Really Matters (25 stemmen 7,262 )
29. True Blue (24 stemmen 7,233333333 )
30. Holiday (28 stemmen 7,203571429 )

31. Deeper And Deeper (27 stemmen 7,177777778 )

#58: Don’t Tell Me (2000, Music)

Don’t Tell Me ontstond uit een nummer genaamd Stop, een soort faux tango geschreven door singer-songwriter Joe Henry (die op Musicmeter vooral hoge ogen gooit met albums als Shuffletown en Civilians). Ergens in het jaar 2000 liet hij een demo van deze song horen aan zijn vrouw Melanie, die de demo vervolgens liet horen aan haar zus… Madonna! Joe Henry is de schoonbroer van Madonna, ik leer zelf ook meer dan genoeg bij door dit topic

Anyway, Madonna zag wel iets in de tekst van het nummer, maar niet in de muzikale begeleiding. Samen met Mirwais herwerkte ze het nummer tot Don’t Tell Me.

Het werd de twee single van Music, en haar 34ste top 10-hit in de VS (evenveel als The Beatles). Alleen Elvis bleef haar op dat moment nog voor, met 36 top 10-noteringen. Zou ze hem weten in te halen? Spannend hoor!

In Canada, Italië en Nieuw-Zeeland werd het een nummer 1-hit. In Nederland niet in de top 10, in België niet in de top 30.

Stop haalde trouwens nog het Joe Henry-album Scar uit 2001. Interessant om eens naast elkaar te leggen!

9

Stomme tekst, maar de muziek maakt eigenlijk alles wel goed voor mij. Wat een pracht! Zeker de violen

7,7

Ongelooflijk saai nummer, nooit iets mee gehad.

5

Ook bij dit album vraag je je weer af waarom bepaalde songs wel singles werden en waarom anderen niet.

Ik durf er flink wat om te verwedden dat Impressive Instant een knaller van een hit zou zijn geweest. Dit was sowieso de grote favoriet van het album kopende publiek én van Madonna zelf. Maar Warner vreesde dat het niets zou doen, die willen liever Amazing op single uitbrengen (als vierde single welteverstaan), dus of Madonna hier een clip voor wilde schieten. Dit wilde madam niet. Dus zou Warner de live versie van haar aanstaande Drowned World Tour wel gebruiken als clip. En dus besloot Madonna dit nummer van de setlist te schrappen. En zo verscheen er los van een Amazing promo géén vierde single van dit album.

Na Music een tweede misser van dit album, nogal zeurende track die een nog enigszins gered wordt door de mooie strijkers. Maar het eindresultaat is uiteindelijk niet bijzonder.

5,6

Als ik ergens een godsgruwelijke takketeringtyfusschijthekel aan heb, dan is het wel linedance: de absolute bodem van zinloze, infantiele tijdsbesteding. En al was het hilarisch om te zien in de serie Undercover en verhult Madonna het met een sexy sausje van strijkers en zwoel sensueel swingen, het blijft een belachelijke vorm van ünterkultur.
Dan valt al met al het liedje nóg 100% mee.
5

Het origineel (dat blijkbaar 'Stop' heet) bevalt me een stuk beter, een héél stuk beter. Alsof Willy DeVille een alt-countryjasje heeft aangetrokken en een schuifelend tangodansje doet.

Music - 8,7
Don't Tell Me - 7,9

ArthurDZ

Als kind had ik een cowboy outfit om me in te verkleden. Als 8-jarige was ik die inmiddels al ontgroeit maar zodra Don't Tell Me langskwam op TMF of Top of the Pops moest ik mezelf toch even snel in de outfit hijsen en het dansje na proberen te doen voor de tv.

8.5

6,8

Gast
geplaatst: vandaag om 03:19 uur

geplaatst: vandaag om 03:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.