MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Madonna: Alle Singles Gerangschikt-meter

zoeken in:

Yield schreef:
(quote)

Confessions On A Dancefloor komt er nog aan natuurlijk, het beste album van haar.

Voor mij zeker niet het beste album
Tevens zit hier 1 zware onvoldoende single bij.
1 van de hoge cijfers zit betrekkelijk achteraan maar dat is niet in chart succes terug te meten.

Die Another Day - 7,5
Zeer behoorlijk. Net iets teveel rare geluidjes.

American Life - 6,5
In de basis een goede song, maar die synth gaat op een gegeven moment op mijn zenuwen werken. En dat gerap op het eind had ze beter achterwege kunnen laten.

Die Another Day: 6
American Life: 7

Die Another Day 8
American Life 5.5

American Life: 5,5

5,2

Nipt 6 voor American Life, dat betekent een plekje ergens helemaal onderin.

51. Fever (25 stemmen 6,138 )
52. Keep It Together (27 stemmen 6,085185185 )
53. American Life (24 stemmen 6,010416667 )
54. Love Don't Live Here Anymore (26 stemmen 5,884615385 )
55. Don't Cry For Me Argentina (27 stemmen 5,831481481 )
56. Spotlight (24 stemmen 5,827083333 )
57. Another Suitcase In Another Hall (22 stemmen 5,779545455 )
58. Hanky Panky (26 stemmen 5,573076923 )
59. Bye Bye Baby (24 stemmen 5,489583333 )
60. One More Chance (22 stemmen 5,436363636 )

61. You Must Love Me (23 stemmen 4,882608696 )

#62: Hollywood (2003, American Life)

Toen duidelijk werd dat American Life niet de megahit zou worden die men van haar leadsingles gewoon was (in de VS tenminste), werd door enkele paniekerige platenbonzen in allerijl beslist om snel Hollywood als volgende single naar voren te schuiven.

Er werden ook een heleboel remixen aan de single toegevoegd in een poging om de verkoopcijfers verder te boosten. Sommige van deze versies, waaronder die van Victor Calderone, of de versie waarin Hollywood met Into The Groove werd gemixt en een rap door Missy Elliott werd toegevoegd, bereikten onder fans een legendarische status (al staat deze laatste dan weer niet op de single). Ook hier zou ik zeggen: stem op je favoriete/meest gekende versie.

Toch werd het de eerste Madonna-single sinds Burning Up die de Amerikaanse top 100 niet wist te halen, al werd het wel opnieuw een dikke clubhit. En in Europa werd het wel gewoon een zoveelste verkoopsucces, met een nummer 2-positie in de UK als hoogtepunt.

Toch lukte het Madonna weer gewoon om ten tijde van Hollywood opnieuw even talk of the town te worden: op de VMA’s van dat jaar trad Madge op aan de zijde van Britney Spears, Christina Aguilera en Missy Elliott met een medley van Like A Virgin en Hollywood, waarna ze de eerste twee dames beloonde met een stevige tongkus. Aldus Nekesa Mumbi Moody van de Associated Press: “Twenty years after the first MTV Video Music Awards, and not much has changed — Madonna still makes jaws drop and cheeks blush.” En volgens Brian Hiatt van Entertainment Weekly: “as meaningless as it was entertaining”

8,5

Wat een verbetering ten opzichte van de vorige single!

En ja, ook ik was vergeten dat tijdens dat VMA-optreden Hollywood gespeeld werd

8,7

Hollywood: 6,0

6,1 beetje hol

Wat zijn die Mirwais tracks toch heerlijk om met de koptelefoon te luisteren. Destijds vond ik dit de eerste 'mindere' single die ik toen actief meemaakte (ben gaan volgen ergens tijdens Ray of Light) maar anno 2023 heeft het nummer met terugwerkende kracht toch heel veel goeds gedaan!

Een dikke 8.0, ondergewaardeerd

Gast
geplaatst: vandaag om 03:56 uur

geplaatst: vandaag om 03:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.