Muziek / Muziekgames / Madonna: Alle Singles Gerangschikt-meter
zoeken in:
0
geplaatst: 5 april 2023, 21:51 uur
Akoestisch gitaar en basgitaar: alleen al de nadrukkelijke aanwezigheid van "echte" instrumenten maakt me al een blij man. Lekker catchy nummer ook. Al eindigt ook dit nummer nogal apart. Geen rap, maar best wel avant-garde... *push the button*. Ik vind haar werk uit deze periode beter, maar vooral fascinerender dan ik het destijds vond: áls ik het al kende.
7,8
7,8
0
geplaatst: 6 april 2023, 11:45 uur
31. Holiday (28 stemmen 7,203571429 )
32. Deeper And Deeper (27 stemmen 7,177777778 )
33. Don't Tell Me (26 stemmen 7,126923077 )
34. This Used To Be My Playground (28 stemmen 7,091071429 )
35. Rain (25 stemmen 7,084 )
36. Who's That Girl (23 stemmen 7,069565217 )
37. Erotica (28 stemmen 6,932142857 )
38. Dear Jessie (26 stemmen 6,878846154 )
39. Hollywood (22 stemmen 6,829545455 )
40. Bad Girl (27 stemmen 6,718518519 )
41. Gambler (25 stemmen 6,716 )
#63: Nothing Fails (2003, American Life)
Nothing Fails zag het licht als een liedje geschreven door Guy Sigsworth (die eerder What It Feels Like For A Girl met Madonna had gemaakt) voor diens vrouw. Samen met de zangeres Jem (die hier rond deze tijd een hitje had met They) werkten ze het nummer uit tot een song genaamd Silly Thing. Een demo van dit nummer, in deze versie nog een dwarse folksong, werd gehoord door Madonna, die er meteen weg van was en er haar eigen ideeën aan toevoegde.
Nothing Fails werd uiteindelijk uitgebracht als derde single van American Life, en volgde het voorbeeld van Hollywood en het titelnummer (in mindere mate) door in de VS vooral een clubhit te worden. Waarschijnlijk belandde het nummer wat in de schaduw van Me Against The Music, de Britney-Madonna-collab die ongeveer terzelfder tijd was uitgebracht.
Dit gebrek aan hitlijstensucces hield de moeder van Jem niet tegen razend trots te zijn op de songwriting-prestatie van haar dochter: “My mom keeps calling me whenever it's on.", aldus de zangeres.
32. Deeper And Deeper (27 stemmen 7,177777778 )
33. Don't Tell Me (26 stemmen 7,126923077 )
34. This Used To Be My Playground (28 stemmen 7,091071429 )
35. Rain (25 stemmen 7,084 )
36. Who's That Girl (23 stemmen 7,069565217 )
37. Erotica (28 stemmen 6,932142857 )
38. Dear Jessie (26 stemmen 6,878846154 )
39. Hollywood (22 stemmen 6,829545455 )
40. Bad Girl (27 stemmen 6,718518519 )
41. Gambler (25 stemmen 6,716 )
#63: Nothing Fails (2003, American Life)
Nothing Fails zag het licht als een liedje geschreven door Guy Sigsworth (die eerder What It Feels Like For A Girl met Madonna had gemaakt) voor diens vrouw. Samen met de zangeres Jem (die hier rond deze tijd een hitje had met They) werkten ze het nummer uit tot een song genaamd Silly Thing. Een demo van dit nummer, in deze versie nog een dwarse folksong, werd gehoord door Madonna, die er meteen weg van was en er haar eigen ideeën aan toevoegde.
Nothing Fails werd uiteindelijk uitgebracht als derde single van American Life, en volgde het voorbeeld van Hollywood en het titelnummer (in mindere mate) door in de VS vooral een clubhit te worden. Waarschijnlijk belandde het nummer wat in de schaduw van Me Against The Music, de Britney-Madonna-collab die ongeveer terzelfder tijd was uitgebracht.
Dit gebrek aan hitlijstensucces hield de moeder van Jem niet tegen razend trots te zijn op de songwriting-prestatie van haar dochter: “My mom keeps calling me whenever it's on.", aldus de zangeres.
0
geplaatst: 6 april 2023, 12:10 uur
Ik vind hem ook mooi, maar toch kom ik niet heel hoog uit. Ik weer nog dat Madonna fans destijds deden alsof dit heel bijzonder was en dat dit zeker weten een dikke hit zou worden wanneer het op single zou worden uibracht.... Nou mooi niet, het deed zelfs helemaal niets.
6,5
6,5
0
geplaatst: 6 april 2023, 15:11 uur
Wat het voor mij ook een beetje verpest met dit nummer is dat Madonna in een bepaald interview over dit nummer sprak en zei 'I wrote Nothing Fails about... blablabla'
Mens, je wrote helemaal niks, ja beetje bestaand liedje hier en daar bewerken, andere titel eraan geven en klaar. Prima, maar ga dan niet doen alsof je een diepzinnig liedje voor je man schreef met je 'I wrote'.
Mens, je wrote helemaal niks, ja beetje bestaand liedje hier en daar bewerken, andere titel eraan geven en klaar. Prima, maar ga dan niet doen alsof je een diepzinnig liedje voor je man schreef met je 'I wrote'.
0
geplaatst: 6 april 2023, 15:25 uur
Gert1980 schreef:
Wat het voor mij ook een beetje verpest met dit nummer is dat Madonna in een bepaald interview over dit nummer sprak en zei 'I wrote Nothing Fails about... blablabla'
Welke pop-artiest doet dat niet? Dat is gewoon een trucje om het nummer te verkopen. Als iedere pop-artiest open zou zijn over het feit dat ze het zelf niet schreven valt gelijk, voor veel mensen, een stukje persoonlijkheid weg.
0
geplaatst: 6 april 2023, 17:16 uur
Gert1980 schreef:
Het is wat. Wat het voor mij ook een beetje verpest met dit nummer is dat Madonna in een bepaald interview over dit nummer sprak en zei 'I wrote Nothing Fails about... blablabla'

0
geplaatst: 6 april 2023, 17:51 uur
catdog schreef:
Welke pop-artiest doet dat niet? Dat is gewoon een trucje om het nummer te verkopen. Als iedere pop-artiest open zou zijn over het feit dat ze het zelf niet schreven valt gelijk, voor veel mensen, een stukje persoonlijkheid weg.
(quote)
Het was vooral wat sarcastisch/grappig bedoeld.
Maar uhm los daarvan, genoeg artiesten die wel echt zelf schrijven, iets wat Madonna al jaren niet meer zonder vijf andere mensen per nummer lijkt te kunnen.
0
geplaatst: 6 april 2023, 21:35 uur
Hollywood - 8
Lekker nummer.
Nothing Fails - 7,5
Een positieve verrassing. Er gebeurt veel: gitaartje, strijkers, dance beat, ja zelfs een gospelkoor.
Lekker nummer.
Nothing Fails - 7,5
Een positieve verrassing. Er gebeurt veel: gitaartje, strijkers, dance beat, ja zelfs een gospelkoor.
0
geplaatst: 7 april 2023, 08:55 uur
Gert1980 schreef:
Je bent fan, hé?
0
geplaatst: 7 april 2023, 09:05 uur
* denotes required fields.