Muziek / Muziekgames / Madonna: Alle Singles Gerangschikt-meter
zoeken in:
0
geplaatst: 11 april 2023, 13:22 uur
ArthurDZ schreef:
In het VK werd het haar 12de nummer 1-hit, en ook in de rest van Europa werden weer zoals vanouds hoge toppen gescheerd. In haar thuisland leek dit nummer echter niet van de grond te komen, met slechts een 58ste plek in de top 100 als gevolg. Wat bleek? Het nummer werd ongeveer even vaak verkocht/gedownload als pakweg Hung Up, maar werd amper op de radio gedraaid en dat resulteerde in een lage plaatsing. Het is nooit duidelijk geworden waarom, maar vanaf dit punt zouden de meeste Madonna-singles in de VS grotendeels genegeerd worden door de radio, al zijn ze nog zo succesvol elders. Wellicht begon men haar nu toch echt te oud te vinden voor de popzenders, want singles waarop ze samenwerkte met jongere artiesten bleven het nog een aantal jaren goed doen. Een zeer spijtige en zelfs gemene zaak, me dunkt.
In het VK werd het haar 12de nummer 1-hit, en ook in de rest van Europa werden weer zoals vanouds hoge toppen gescheerd. In haar thuisland leek dit nummer echter niet van de grond te komen, met slechts een 58ste plek in de top 100 als gevolg. Wat bleek? Het nummer werd ongeveer even vaak verkocht/gedownload als pakweg Hung Up, maar werd amper op de radio gedraaid en dat resulteerde in een lage plaatsing. Het is nooit duidelijk geworden waarom, maar vanaf dit punt zouden de meeste Madonna-singles in de VS grotendeels genegeerd worden door de radio, al zijn ze nog zo succesvol elders. Wellicht begon men haar nu toch echt te oud te vinden voor de popzenders, want singles waarop ze samenwerkte met jongere artiesten bleven het nog een aantal jaren goed doen. Een zeer spijtige en zelfs gemene zaak, me dunkt.
Hier een artikel uit die tijd om waarom ze niet meer gedraaid zou worden. Maar ik denk dat ze ook heel veel zieltjes daar kwaad had gemaakt met American Life, ondanks dat de video werd teruggetrokken. Ze zou un-American zijn lees ik meermaals terug.
0
geplaatst: 11 april 2023, 17:02 uur
0
geplaatst: 11 april 2023, 18:44 uur
8,5
Jongens toch, Hung Up boven Justify My Love en The Power Of Goodbye. Dat zou niet moeten kunnen.
Jongens toch, Hung Up boven Justify My Love en The Power Of Goodbye. Dat zou niet moeten kunnen.
0
geplaatst: 11 april 2023, 21:18 uur
4
geplaatst: 11 april 2023, 21:22 uur
7
Doet wel pijn om te zien dat Justify My Love uit de top 10 is gevallen
Doet wel pijn om te zien dat Justify My Love uit de top 10 is gevallen

0
geplaatst: 11 april 2023, 22:23 uur
Nothing Fails: 6,5
Love Profusion: 7
Hung Up: 9,5
Sorry: 8 ( Edit: een 9 voor de Remix van de Pet Shop Boys
)
Love Profusion: 7
Hung Up: 9,5
Sorry: 8 ( Edit: een 9 voor de Remix van de Pet Shop Boys
)
0
geplaatst: 11 april 2023, 22:41 uur
Love Profusion - 7
Iets te eentonig, maar alweer zo’n degelijk nummer van een onderschat album.
Hung Up - 7,5
Gimme Gimme Madonna!
Sorry - 6,5
Ze lift hier teveel mee op de Kylie Minogue-vibe uit die jaren. (“ Iek Ben Droevik “
)
Iets te eentonig, maar alweer zo’n degelijk nummer van een onderschat album.
Hung Up - 7,5
Gimme Gimme Madonna!
Sorry - 6,5
Ze lift hier teveel mee op de Kylie Minogue-vibe uit die jaren. (“ Iek Ben Droevik “
)
0
geplaatst: 11 april 2023, 23:09 uur
Dodelijk vermoeiende clip. I.t.t. bijna al haar andere clips leidt het juist af in negatieve zin.
En dat cougartwerken bij jongens die een kwart eeuw jonger zijn geeft deze clip eerder een ongemakkelijk dan een sensueel gevoel. Die Kylie-vibe begrijp ik wel. Beetje plat allemaal, muziek en clip, maar de zanglijnen en de energie van het liedje tillen het nog naar een ruime voldoende.
Sorry, not sorry.
6,2
En dat cougartwerken bij jongens die een kwart eeuw jonger zijn geeft deze clip eerder een ongemakkelijk dan een sensueel gevoel. Die Kylie-vibe begrijp ik wel. Beetje plat allemaal, muziek en clip, maar de zanglijnen en de energie van het liedje tillen het nog naar een ruime voldoende.
Sorry, not sorry.
6,2
0
geplaatst: 12 april 2023, 11:49 uur
Sorry onderbreekt een beetje het jaren '80-blokje dat we al een hele tijd hadden hier.
11. Justify My Love (27 stemmen 8,403703704 )
12. Beautiful Stranger (27 stemmen 8,292592593 )
13. La Isla Bonita (28 stemmen 8,283928571 )
14. Papa Don't Preach (27 stemmen 8,238888889 )
15. Material Girl (26 stemmen 8,075 )
16. Open Your Heart (27 stemmen 7,937037037 )
17. Sorry (23 stemmen 7,873913043 )
18. Dress You Up (27 stemmen 7,731481481 )
19. Like A Virgin (27 stemmen 7,592592593 )
20. Express Yourself (27 stemmen 7,562962963 )
21. Bedtime Story (29 stemmen 7,544827586 )
#67: Get Together (2006, Confessions On A Dance Floor)
Eigenlijk was Jump gekozen als derde single van Confessions On A Dance Floor, maar de plannen wijzigden enigszins toen bleek dat Get Together de meest gedownloade track van de plaat was geworden, na de twee singles Hung Up en Sorry.
Confessions On A Dance Floor werd door Madonna en Stuart Price gestructureerd als een DJ-set, zonder onderbrekingen in de flow en toon van de liedjes. Get Together staat bijna helemaal vooraan in deze DJ-set, wat verder betekent dat de subject matter van het liedje luchthartig en onbezorgd bedoeld is. Hoe dieper in de plaat, hoe donkerder de thema’s en melodieën namelijk worden. Vandaar de titel ‘Confessions On A Dance Floor’.
Hoe dan ook, Get Together werd opnieuw een dikke hit in Europa, en vooral een clubhit in de States. Veel mensen hoorden in de nieuwe Madonna-single echo’s van dansvloerklassiekers als Stardust’s Music Sound Better With You en Take Your Time (Do It Right) van The SOS Band, alsook referenties naar Madonna’s eigen illustere verleden in de tekst (onder andere naar Holiday en Secret). Zelf ga ik nog eens goed moeten luisteren naar het liedje met deze informatie in het achterhoofd, want is me tot nu toe grotendeels niet opgevallen.
11. Justify My Love (27 stemmen 8,403703704 )
12. Beautiful Stranger (27 stemmen 8,292592593 )
13. La Isla Bonita (28 stemmen 8,283928571 )
14. Papa Don't Preach (27 stemmen 8,238888889 )
15. Material Girl (26 stemmen 8,075 )
16. Open Your Heart (27 stemmen 7,937037037 )
17. Sorry (23 stemmen 7,873913043 )
18. Dress You Up (27 stemmen 7,731481481 )
19. Like A Virgin (27 stemmen 7,592592593 )
20. Express Yourself (27 stemmen 7,562962963 )
21. Bedtime Story (29 stemmen 7,544827586 )
#67: Get Together (2006, Confessions On A Dance Floor)
Eigenlijk was Jump gekozen als derde single van Confessions On A Dance Floor, maar de plannen wijzigden enigszins toen bleek dat Get Together de meest gedownloade track van de plaat was geworden, na de twee singles Hung Up en Sorry.
Confessions On A Dance Floor werd door Madonna en Stuart Price gestructureerd als een DJ-set, zonder onderbrekingen in de flow en toon van de liedjes. Get Together staat bijna helemaal vooraan in deze DJ-set, wat verder betekent dat de subject matter van het liedje luchthartig en onbezorgd bedoeld is. Hoe dieper in de plaat, hoe donkerder de thema’s en melodieën namelijk worden. Vandaar de titel ‘Confessions On A Dance Floor’.
Hoe dan ook, Get Together werd opnieuw een dikke hit in Europa, en vooral een clubhit in de States. Veel mensen hoorden in de nieuwe Madonna-single echo’s van dansvloerklassiekers als Stardust’s Music Sound Better With You en Take Your Time (Do It Right) van The SOS Band, alsook referenties naar Madonna’s eigen illustere verleden in de tekst (onder andere naar Holiday en Secret). Zelf ga ik nog eens goed moeten luisteren naar het liedje met deze informatie in het achterhoofd, want is me tot nu toe grotendeels niet opgevallen.
0
geplaatst: 12 april 2023, 11:50 uur
9
Een grote favoriet van sommige deelnemers als ik het me goed herinner, en ik kan er een heel eind in meegaan. Geweldig nummer, mijn derde 9 op rij alweer!
Een grote favoriet van sommige deelnemers als ik het me goed herinner, en ik kan er een heel eind in meegaan. Geweldig nummer, mijn derde 9 op rij alweer!
1
geplaatst: 12 april 2023, 12:26 uur
Puur beter nummer dan Sorry. En die overgang van Hung Up naar Get Together... fantastisch!!
9
Geloof overigens dat het hier ophoudt met mijn 9's en 10en voor Madonna.
9
Geloof overigens dat het hier ophoudt met mijn 9's en 10en voor Madonna.
0
geplaatst: 12 april 2023, 12:46 uur
Poeha schreef:
8,5
8,5
Nee, zeker niet boven The Power of Goodbye,
Die zou helemaal bovenaan moeten staan

* denotes required fields.