Muziek / Muziekgames / Madonna: Alle Singles Gerangschikt-meter
zoeken in:
0
geplaatst: 14 april 2023, 23:28 uur
vigil schreef:
Maar goed, ik kende dit nummer helemaal niet tot vandaag. Helaas, ik ken dit nummer nu wel vanaf vandaag... wat een doffe ellende
Maar goed, ik kende dit nummer helemaal niet tot vandaag. Helaas, ik ken dit nummer nu wel vanaf vandaag... wat een doffe ellende

0
geplaatst: 15 april 2023, 11:24 uur
Madonna in Heal the world mode
Alleen die strings zou ik aan Pharrell kunnen linken, het had wel in de Music/American life periode gepast.
5,8
Alleen die strings zou ik aan Pharrell kunnen linken, het had wel in de Music/American life periode gepast.
5,8
0
geplaatst: 17 april 2023, 11:06 uur
Een overtuigende laatste plek in het klassement voor Madonna's Heal The World
61. Love Don't Live Here Anymore (27 stemmen 5,907407407 )
62. Don't Cry For Me Argentina (28 stemmen 5,891071429 )
63. Another Suitcase In Another Hall (23 stemmen 5,854347826 )
64. Spotlight (25 stemmen 5,834 )
65. Hanky Panky (27 stemmen 5,607407407 )
66. Bye Bye Baby (25 stemmen 5,55 )
67. One More Chance (23 stemmen 5,460869565 )
68. You Must Love Me (24 stemmen 5,0125 )
69. Hey You (19 stemmen 4,668421053 )
#70: 4 Minutes (Hard Candy, 2008)
Madonna begon in 2007 te werken aan een opvolger voor Confessions On A Dance Floor, samen met een bonte stoet namen die toen tot de hotste van de westerse muziekwereld behoorden: The Neptunes, Danja, Justin Timberlake en Timbaland. Madonna had naar het schijnt ook de Pet Shop Boys voorgesteld, maar daar stond haar label minder voor te trappelen.
Hoe dan ook, een jaar later was de plaat af. De titel: Hard Candy.
Toen aan Madonna gevraagd werd waarom ze deze keer besloten had om met bekende namen samen te werken in plaats van meer onbekende producers zoals ze meestal deed, antwoordde ze “I don't like to repeat myself, and I was sitting around thinking, 'What music do I love right now?' FutureSex/LoveSounds”.
Zowel Timberlake als Timbaland mochten ook opdraven in 4 Minutes, de eerste single van de nieuwe plaat. Een liedje met dezelfde boodschap als Hey You van een jaar eerder: als we nu niets doen, dan vernietigen we onherroepelijk de planeet waarop we leven.
Het werd weer een dikke hit, met nummer 1-successen in onder andere Australië, Canada, het VK, Denemarken, Roemenië, Turkijke, en ook België en Nederland. In de VS werd het haar 37ste top 10-hit, waarmee ze finaal Elvis Presley voorbijstak als artiest met de meeste top 10-singles aldaar. Ook de recensies waren best goed, al vonden sommige critici dat ze op dit nummer net iets te veel klinkt als een featuring in plaats van als de hoofdartiest.
61. Love Don't Live Here Anymore (27 stemmen 5,907407407 )
62. Don't Cry For Me Argentina (28 stemmen 5,891071429 )
63. Another Suitcase In Another Hall (23 stemmen 5,854347826 )
64. Spotlight (25 stemmen 5,834 )
65. Hanky Panky (27 stemmen 5,607407407 )
66. Bye Bye Baby (25 stemmen 5,55 )
67. One More Chance (23 stemmen 5,460869565 )
68. You Must Love Me (24 stemmen 5,0125 )
69. Hey You (19 stemmen 4,668421053 )
#70: 4 Minutes (Hard Candy, 2008)
Madonna begon in 2007 te werken aan een opvolger voor Confessions On A Dance Floor, samen met een bonte stoet namen die toen tot de hotste van de westerse muziekwereld behoorden: The Neptunes, Danja, Justin Timberlake en Timbaland. Madonna had naar het schijnt ook de Pet Shop Boys voorgesteld, maar daar stond haar label minder voor te trappelen.
Hoe dan ook, een jaar later was de plaat af. De titel: Hard Candy.
Toen aan Madonna gevraagd werd waarom ze deze keer besloten had om met bekende namen samen te werken in plaats van meer onbekende producers zoals ze meestal deed, antwoordde ze “I don't like to repeat myself, and I was sitting around thinking, 'What music do I love right now?' FutureSex/LoveSounds”.
Zowel Timberlake als Timbaland mochten ook opdraven in 4 Minutes, de eerste single van de nieuwe plaat. Een liedje met dezelfde boodschap als Hey You van een jaar eerder: als we nu niets doen, dan vernietigen we onherroepelijk de planeet waarop we leven.
Het werd weer een dikke hit, met nummer 1-successen in onder andere Australië, Canada, het VK, Denemarken, Roemenië, Turkijke, en ook België en Nederland. In de VS werd het haar 37ste top 10-hit, waarmee ze finaal Elvis Presley voorbijstak als artiest met de meeste top 10-singles aldaar. Ook de recensies waren best goed, al vonden sommige critici dat ze op dit nummer net iets te veel klinkt als een featuring in plaats van als de hoofdartiest.
0
geplaatst: 17 april 2023, 11:08 uur
8
In 2008 zat ik volop in mijn 'moderne popmuziek is kut, ik ga mijn heil wel zoeken in de popmuziek van de jaren '60, '70 en '80'-periode, maar dit was toen wel een kleine uitzondering. Anno nu vind ik 'm alleen maar beter geworden, lekker vette productie en sterk refrein, dit is eigenlijk een geschikter Bondthema dan Die Another Day. En oh ja, ik vind Madge haar duetpartner Justin dan weer wel vrij hard wegblazen hier.
In 2008 zat ik volop in mijn 'moderne popmuziek is kut, ik ga mijn heil wel zoeken in de popmuziek van de jaren '60, '70 en '80'-periode, maar dit was toen wel een kleine uitzondering. Anno nu vind ik 'm alleen maar beter geworden, lekker vette productie en sterk refrein, dit is eigenlijk een geschikter Bondthema dan Die Another Day. En oh ja, ik vind Madge haar duetpartner Justin dan weer wel vrij hard wegblazen hier.
0
geplaatst: 17 april 2023, 11:27 uur
9 Jump
5 Hey You
7 4 Minutes
Die lage synth hadden ze beter achterwege kunnen laten of iets anders voor kunnen verzinnen. Iets te dicht geplamuurd geluid daardoor.
5 Hey You
7 4 Minutes
Die lage synth hadden ze beter achterwege kunnen laten of iets anders voor kunnen verzinnen. Iets te dicht geplamuurd geluid daardoor.
1
geplaatst: 17 april 2023, 20:01 uur
Dit nummer heeft alles in zich om mij te doen kokhlazen (met name Justin, daar krijg ik rode vlekken van in mijn nek), maar...heel raar, heel vreemd, ik vind dit een behoorlijk aanstekelijk en lekker nummer. Het klokje is een oorworm van jewelste. Zelfs Justins (ondergeschikte) aandeel kan ik billijken.
Ik snap niks meer van mijn eigen smaak.
Maar Madonna ziet er in ieder geval allejezusgoed uit zeg, goeiemorregu!
Wat zou Ajaxied Timber van dit nummer vinden?
8 (Een acht!
Ik geef een nummer met Justin gewoon een acht? This blows my mind....)
Ik snap niks meer van mijn eigen smaak.
Maar Madonna ziet er in ieder geval allejezusgoed uit zeg, goeiemorregu!
Wat zou Ajaxied Timber van dit nummer vinden?
8 (Een acht!
Ik geef een nummer met Justin gewoon een acht? This blows my mind....)
0
geplaatst: 18 april 2023, 10:30 uur
Ze zingen: Tick Tock, Tick Tock, Tick Tock. Nou dat is het: dit is echt wat voor Tik Tok!
Ook ik doe iets met een acht: 4,8
Ook ik doe iets met een acht: 4,8
1
geplaatst: 18 april 2023, 11:50 uur
Zal ik de enige 8 die telt dan maar terugbrengen?
8.0 (de radio edit is toch een stuk minder zonder het intro en outro waar Timbo lekker losgaat).
8.0 (de radio edit is toch een stuk minder zonder het intro en outro waar Timbo lekker losgaat).
* denotes required fields.