MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Madonna: Alle Singles Gerangschikt-meter

zoeken in:
johan de witt schreef:
Daar is nog een wereld te winnen voor Madge, zeg.
Geen Borderline, geen Material Girl, geen Crazy for You.
You'll See

Crazy For You

7

Madonna en ballads, ik hou ervan. Juist vanwege het feit dat haar stem flinterdun is klinkt ze in ballads heerlijk breekbaar, waardoor ik de teksten vaak harder voel binnenkomen dan bij zangeressen die wél over een dijk van een stem beschikken.
Deze behoort tot haar betere ballads en ik ga dan ook wederom voor een 9.

Nee. 5.

1. Borderline (27 stemmen 8,590740741)
2. Material Girl (23 stemmen 8,15)
3. Like A Virgin (25 stemmen 7,68)
4. Lucky Star (25 stemmen 7,446)
5. Crazy For You (19 stemmen 7,318421053)
6. Holiday (28 stemmen 7,203571429)
7. Burning Up (25 stemmen 6,466)
8. Everybody (26 stemmen 6,273076923)

Crazy For You belandt nog nipt boven Holiday. We duiken voor het eerst wel onder de 20 stemmen, dus wie Crazy For You nog punten wil geven, doe gerust!

#9: Angel (1985, Like A Virgin)

Angel was een van de eerste nummers die Madonna schreef en opnam voor Like A Virgin, al in april 1984. Het liedje gaat over een engel die een mens het leven redt en verliefd wordt, een beetje een muzikale Der Himmel Über Berlin dus.

Madonna was zo tevreden met Angel dat ze hem het liefste meteen al had uitgebracht, maar het aanhoudende succes van haar debuutalbum (op dat moment was Borderline een hit) maande haar tot geduld.

Uiteindelijk kwam het liedje een dik jaar later uit als derde single van Like A Virgin, in plaats van als de eerste. In Amerika opnieuw een knoert van een top 5-hit, in onze contreien net iets minder succesvol (in NL werd de top 40 zelfs gemist, in BE zat er nog 18de plek in). Maar dat was natuurlijk omdat hier één bepaald nummer, dat oorspronkelijk was uitgebracht als de b-kant van Angel, hier met alle aandacht ging lopen…

6

Madonna mag in ieder geval haar engel op haar blootje knietjes danken dan Like A Virgin en Material Girl nog op haar pad zijn gekomen me dunkt, want als dit als de eerste single van haar tweede album was uitgekomen, dan denk ik dat ze niet zo snel zo groot was geworden. Lichtgewicht compositie dit vind ik, met een hook die wel catchy is, maar ook vrij dun.

Weer even een inhaalslagje

Material Girl: 7,5
Crazy for You: 7,5
Angel: 7,0

Oja, dit nummer. Waarschijnlijk al 35 jaar niet meer gehoord ofzo. Minder matig dan ik op basis van ArthurDZ's mening vermoedde, maar wel een beetje bibberig en matig gezongen. Het tempo en het oorwurmkneuterige synthesizerriedeltje redden het nummer ternauwernood van een onvoldoende.
5,7

ArthurDZ schreef:

Madonna mag in ieder geval haar engel op haar blootje knietjes danken

Dat deed ze ook in 1989 bij haar nr 1 hit waar de kerk niet zo blij mee was

Angel 6,0

ArthurDZ schreef:
6
Lichtgewicht compositie dit vind ik, met een hook die wel catchy is, maar ook vrij dun.

Prima verwoord.
5,3

Altijd een lekker nummer gevonden. Maar ik ben dan ook van mening dat het hele Like a Virgin album geen slecht nummer bevat.

7,5

8,2 voor Crazy for You ArthurDZ

Angel

6

Dress You Up was een betere keuze als 3de single geweest.

Crazy for you 7,2 (leuk maar niet memorabel)

Angel 6,2 (wat Bas zegt ..)

Laf 6je voor Angel, ArthurDZ. Idd een dun, zelfs ietwat flets deuntje me dunkt.

6

Gast
geplaatst: vandaag om 04:32 uur

geplaatst: vandaag om 04:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.