MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Madonna: Alle Singles Gerangschikt-meter

zoeken in:

9.5 haar stem is hier op haar best. Die "please" vlak voor het refrein scheurt zo lekker!

8,7

ArthurDZ schreef:
Een grappig weetje is dat Danny Aiello, die in de beroemd geworden videoclip de vader van Madonna speelt, een paar maanden later met een ‘answer song’ genaamd Papa Wants The Best For You kwam, gezongen vanuit het standpunt van de vader in Papa Don't Preach. Hij vroeg Madonna om in de videoclip te verschijnen, maar dat wilde ze niet. Auw
Biatch!

Door dit nummer werd ik als 6 jarige diehard fan, iets dat 15 jaar zou duren. En nog altijd vind ik dit een schitterend nummer, dat intro, die (inderdaad catdog) scheurende 'please' en die mooie videoclip... Classic Madonna

Een terechte 10!

GrafGantz schreef:
Van alle Madonna-nummers heeft deze voor mij de grootste jeugdsentimentbonus.
8.5
Dat is precies hoe ik er ook over denk/oordeel.
8,5 dus.

Boogscheut: mooi woord in een mooi verhaal.

Live To Tell - 9,5
Papa Don't Preach - 7

Gambler 7,2
Live to Tell 7,5
Papa Don't Preach 8,2

Papa Don't Preach komt de 'meer dan 8 gemiddeld'-club vervoegen.

1. Live To Tell (26 stemmen 8,728846154)
2. Borderline (27 stemmen 8,590740741)
3. Into The Groove (29 stemmen 8,584482759)
4. Papa Don't Preach (22 stemmen 8,215909091)
5. Material Girl (25 stemmen 8,098)
6. Dress You Up (26 stemmen 7,778846154)
7. Like A Virgin (26 stemmen 7,653846154)
8. Lucky Star (25 stemmen 7,446)
9. Crazy For You (25 stemmen 7,298)
10. Holiday (28 stemmen 7,203571429)

11. Gambler (25 stemmen 6,676)
12. Burning Up (25 stemmen 6,466)
13. Everybody (26 stemmen 6,273076923)
14. Angel (25 stemmen 6,172)

#15: True Blue (True Blue, 1986)

Madonna ontmoette steracteur Sean Penn tijdens het opnemen van de videoclip voor Material Girl in januari 1985. Voor het jaar voorbij was, waren ze al getrouwd (alsof ze het nog niet druk genoeg had dat jaar), en heel het True Blue-album is geschreven in een waas van verliefdheid. Dat komt het best tot uiting in de titeltrack van de plaat, vernoemd naar een favoriete uitdrukking van Sean: ‘true blue’ was een Penniaans synoniem voor ‘puur’, ‘in zijn puurste vorm’.

Rond de singlerelease van dit nummer kwam trouwens ook Shanghai Surprise uit, waarin het kersverse paar opiumsmokkelaars spelen tijdens de Chinees-Japanse oorlog van 1937, en op moviemeter een mooi gemiddelde van 1,88* scoort.

Dan was deze single een heel stuk succesvoller, met nummer 1-posities in Engeland, Ierland, Canada en Denemarken, nummer 2 in België en nummer 4 in Nederland.

Hoewel van True Blue ook een officiële videoclip is geschoten (met Madonna in een zonnig 50’s-thema) was het liedje daarnaast ook onderwerp van MTV’s ‘Make My Video’-wedstrijd, waarin kijkers werden aangemoedigd zelf een videoclip te maken voor het nummer. Winnaar van de competitie was Angel Gracia, die later een filmregisseur van enige naam en faam zou worden (From Prada To Nada is zijn bekendste werk).

7,5

Voor mij een beetje de Angel van True Blue, dezelfde verderlichtheid. Met voor mij het grootste verschil dat ik deze een stuk leuker vind.

Papa Don't Preach - 10
True Blue - 7,6

ArthurDZ

ArthurDZ schreef:
Rond de singlerelease van dit nummer kwam trouwens ook Shanghai Surprise uit, waarin het kersverse paar opiumsmokkelaars spelen tijdens de Chinees-Japanse oorlog van 1937, en op moviemeter een mooi gemiddelde van 1,88* scoort.

Nog nooit van die hele film gehoord, maar als ik dit lees op MoMe word ik stiekem een beetje benieuwd
Madonna speelt voor de verandering niet slecht zoals anders, maar heeel slecht.

7,4 wel bij me gegroeid in de loop der jaren

True Blue: 7,5

6,8

Bij mij is die dan juist in de afgelopen jaren wat gedaald in waardering.

Ooit mijn Madonna top 100 gepresenteerd en daar stond deze niet bij. Ik vind er ook niet heel veel aan eerlijk gezegd, maar daar sta ik blijkbaar alleen in.

6

True Blue

6

Gast
geplaatst: vandaag om 01:01 uur

geplaatst: vandaag om 01:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.