MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Madonna: Alle Singles Gerangschikt-meter

zoeken in:

Er staan diverse topballads op haar naam, daar is deze er zeker één van.

9,3

Mijn favoriete Madonna nummer

10

Oh, ik had gegokt dat 'Papa Don't Preach' nu aan de beurt zou zijn. Die zal misschien wel hierna komen.
Hoe zou dit nummer geklonken hebben met een zangeres als Ann Wilson?

Evenzogoed fraai en ik ga enigszins mee met de cijfersuperlatievenpolonaise. Maar haar beste nummer laat nog lang op zich wachten.
8

catdog schreef:
Into the Groove: 9.5 mag zich meten met de versie van Herman

En welke Herman mag dit wezen?

Live to tell 10

herman schreef:
(quote)

En welke Herman mag dit wezen?

Deze held natuurlijk:

catdog schreef:
(quote)

Deze held natuurlijk:

(embed)

Gelukkig kan ie beter dansen. Of nee, wacht...

catdog schreef:
(quote)

Deze held natuurlijk:

(embed)

Ah die. Had er wel van gehoord, maar nog nooit beelden van gezien. Vrij dramatisch.

Even bijgeluisterd:

7,0 Like A Virgin
7,5 Material Girl
6,5 Crazy For You
8,0 Angel
8,5 Into the Groove
-
6,5 Dress You Up
7,0 Gambler
9,0 Live to Tell

Altijd wel een zwak gehad voor Angel, vind deze veel leuker dan Material Girl en Like a Virgin. Into the Groove heeft dan weer de zin "Only when I'm dancing can I feel this free" wat een mooi adagium is als je van dansen houdt. Volgens mij heeft Erol Alkan er in de jaren '00 nog eens t-shirts van laten drukken. Verder verbaast het me wel dat dit nummer zo extreem goed scoort, maar ik druk zelf het gemiddelde ook niet heel erg omlaag.

Ik dacht dat Live to Tell bij mij ook wel richting de 10 zou gaan, maar na herbeluistering zie ik daar toch even vanaf. Er zitten nog betere nummers aan te komen.

Live to Tell: 7,5

Een dikke 10. Live To Tell behoort tot de absolute Madonna top!!!

herman schreef:
(quote)

Ah die. Had er wel van gehoord, maar nog nooit beelden van gezien. Vrij dramatisch.

Vind die montage op Madonna hier buiten de auditieruimte aan t begin en t eind misschien nog leuker. Had zo de officiële video mogen zijn

catdog schreef:
Vind die montage op Madonna hier buiten de auditieruimte aan t begin en t eind misschien nog leuker. Had zo de officiële video mogen zijn
Nooit gezien, maar geweldig! Thnx

Borderline heeft het heel het Like A Virgin-era (nipt) uitgehouden aan de top, maar daar komt nu een einde aan.

1. Live To Tell (23 stemmen 8,715217391)
2. Borderline (27 stemmen 8,590740741)
3. Into The Groove (29 stemmen 8,584482759)
4. Material Girl (25 stemmen 8,098)
5. Dress You Up (26 stemmen 7,778846154)
6. Like A Virgin (26 stemmen 7,653846154)
7. Lucky Star (25 stemmen 7,446)
8. Crazy For You (25 stemmen 7,298)
9. Holiday (28 stemmen 7,203571429)
10. Gambler (24 stemmen 6,654166667)

11. Burning Up (25 stemmen 6,466)
12. Everybody (26 stemmen 6,273076923)
13. Angel (25 stemmen 6,172)

#14: Papa Don’t Preach (1986, True Blue)

Maar Patrick Leonard was natuurljik niet de enige met wie Madonna samenwerkte op True Blue. Stephen Bray, met wie ze in The Breakfast Club had gespeeld en ook in het team van Like A Virgin had gezeten, was opnieuw van de partij, en ook ene Brian Elliot werd ingeschakeld.

Deze Brian had een eigen studio in Los Angeles, op een boogscheut van de North Hollywood High School, waardoor die arme man vaak flarden geroddel van tienermeisjes moest aanhoren, die op zijn vensterbank zaten te kletsen terwijl hij net lekker aan een track zat te werken. Het inspireerde hem wel om een nummer te schrijven vol tienerdramatiek, die hij eerst aan een andere zangeres aanbood. Maar toen hij ontdekte dat Madonna geïnteresseerd was in de song, gaf hij ‘m aan haar. Typisch. Madge veranderde nog een paar kleine dingetjes aan de tekst, maar Papa Don’t Preach draagt van alle nummers op True Blue het minst haar signatuur.

Madonna heeft er altijd van gehouden om singles de wereld in te sturen die ook eens goed de tongen los weten te maken, op dat vlak is Papa Don’t Preach (over tienerzwangerschap) (alsof ik het nog moet vermelden) (maar ik doe het toch) alsnog Madonna ten voeten uit. Iedereen had een mening over de boodschap van het nummer, en ook over wat die boodschap precies was liepen de meningen uiteen. Men was vooral bang dat Madonna tienerzwangerschappen cool zou maken. Madonna zelf was formeel: “this song is really about a girl who is making a decision in her life”. Fuck het patriarchaat, en fuck wat andere mensen vinden dat je zou moeten doen, dus.

Een grappig weetje is dat Danny Aiello, die in de beroemd geworden videoclip de vader van Madonna speelt, een paar maanden later met een ‘answer song’ genaamd Papa Wants The Best For You kwam, gezongen vanuit het standpunt van de vader in Papa Don't Preach. Hij vroeg Madonna om in de videoclip te verschijnen, maar dat wilde ze niet. Auw

7,5

Zeker goed, maar heeft ook nooit tot mijn topfavorieten behoort.

Van alle Madonna-nummers heeft deze voor mij de grootste jeugdsentimentbonus.

8.5

Live to Tell: 9,5
Papa Don't Preach: 8,5

Papa Don't Preach

10

8,8 juweeltje

Gast
geplaatst: vandaag om 23:16 uur

geplaatst: vandaag om 23:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.