Muziek / Muziekgames / Madonna: Alle Singles Gerangschikt-meter
zoeken in:
0
geplaatst: 17 februari 2023, 08:24 uur
ArthurDZ schreef:
Als hier echt heel trollerige mensen zouden zitten, zou ik er zeker iets van zeggen. Maar tot nu toe zie ik hier alleen maar users die eerlijke cijfers uitdelen over hoe zijzelf de singles van Madonna zien. De enige user die tot nu toe echt vaak lage cijfers gegeven heeft, heeft al aangegeven dat hij de latere Madonna interessanter vindt. Moet kunnen.
Als hier echt heel trollerige mensen zouden zitten, zou ik er zeker iets van zeggen. Maar tot nu toe zie ik hier alleen maar users die eerlijke cijfers uitdelen over hoe zijzelf de singles van Madonna zien. De enige user die tot nu toe echt vaak lage cijfers gegeven heeft, heeft al aangegeven dat hij de latere Madonna interessanter vindt. Moet kunnen.
Dat zal dan, ik vind met vieren en vijven strooien niet meer geloofwaardig.
Ligt vast aan mij.
0
geplaatst: 17 februari 2023, 10:05 uur
Gert1980 schreef:
Toch bijzonder dat sommige mensen hier alleen maar onvoldoendes uitdelen.
Moeten die stemmen serieus meegeteld worden? Wanneer je overduidelijk niet van Madonna haar muziek houdt is dit denk ik niet jouw thread. [...] Een ieder die goed leest/kijkt ziet dat dit niet het geval is. En dan zeg ik het vrij politiek correct.
Nee, dat heb je feitelijk fout gezien. Check de data maar. Je bril als fan is meer roze dan dat het scherp is afgesteld: dát is in ieder geval wel goed te lezen. Toch bijzonder dat sommige mensen hier alleen maar onvoldoendes uitdelen.
Moeten die stemmen serieus meegeteld worden? Wanneer je overduidelijk niet van Madonna haar muziek houdt is dit denk ik niet jouw thread. [...] Een ieder die goed leest/kijkt ziet dat dit niet het geval is. En dan zeg ik het vrij politiek correct.

0
geplaatst: 17 februari 2023, 10:06 uur
Oh Father
4
Spotlight
4
Twee nummers die ik eerst moest beluisteren.
De ballad Oh Father mist het appeal van een goeie single. Vreemd dat hij op 45 toeren verscheen. Het geflirt met religie dat op Like A Prayer wel werkte, ervaar ik hier eerder als doorzichtig en daarom storend.
Spotlight klinkt als een goedkope Madonna kopie. Maar het is Madonna zelf met een song die volgens mij niet veel meer is dan een samenraapsel van ingrediënten uit haar andere hits zonder memorabele hooks.
4
Spotlight
4
Twee nummers die ik eerst moest beluisteren.
De ballad Oh Father mist het appeal van een goeie single. Vreemd dat hij op 45 toeren verscheen. Het geflirt met religie dat op Like A Prayer wel werkte, ervaar ik hier eerder als doorzichtig en daarom storend.
Spotlight klinkt als een goedkope Madonna kopie. Maar het is Madonna zelf met een song die volgens mij niet veel meer is dan een samenraapsel van ingrediënten uit haar andere hits zonder memorabele hooks.
0
geplaatst: 17 februari 2023, 10:09 uur
EvilDrSmith schreef:
(quote)
Nee, dat heb je feitelijk fout gezien. Check de data maar. Je bril als fan is meer roze dan dat het scherp is afgesteld: dát is in ieder geval wel goed te lezen.
Bril als fan... Fan? Hilarisch...
Maar ik vind allerlei nummers achter elkaar vieren en vijven geven niet meer realistisch. Zeker niet wanneer het een album als Like a Prayer betreft.
0
geplaatst: 17 februari 2023, 11:48 uur
Gert1980 schreef:
Bril als fan... Fan? Hilarisch...
Ik weet niet wat er hilarisch aan is? Jouw laatste 21 cijfers in dit spelletje:Bril als fan... Fan? Hilarisch...
9
9
9
9
7,5
10
9,5
7,5
10
10
8,5
9,5
8,5
7,5
7
8,5
7,5
10
10
8,5
10
Geen fan? Hmmm, dat is eerder paradoxaal dan hilarisch. Hoe noem je het dan? 'n Gezonde obsessie?

1
geplaatst: 17 februari 2023, 11:50 uur
Vind Madonna altijd fijn om te luisteren en zeker vroeger ook om te zien. Kwaliteitspop! Ben ik fan? Geen idee, heb geloof ik geen enkel studioalbum van haar in huis...
2
geplaatst: 17 februari 2023, 11:53 uur
EvilDrSmith schreef:
9
9
9
9
7,5
10
9,5
7,5
10
10
8,5
9,5
8,5
7,5
7
8,5
7,5
10
10
8,5
10
Geen fan? Hmmm, dat is eerder paradoxaal dan hilarisch. Hoe noem je het dan? 'n Gezonde obsessie?
(quote)
Ik weet niet wat er hilarisch aan is? Jouw laatste 21 cijfers in dit spelletje:9
9
9
9
7,5
10
9,5
7,5
10
10
8,5
9,5
8,5
7,5
7
8,5
7,5
10
10
8,5
10
Damn wat ben jij sneu zeg.
Volgens mij zijn mijn cijfers iets anders dan alleen maar tienen uitdelen. En als je serieus denkt dat ik een fan ben, dan zou je sommige recensies van mij hier op MuMe moeten lezen.
Kansloos ook zo persoonlijk in de aanval gaan.
7
geplaatst: 17 februari 2023, 11:59 uur
Kom kom, laat ons geen ruzie maken! Dit is maar een spelletje, iedereen mag kiezen hoe hij/zij stemt zonder dat anderen daar commentaar op hoeven te geven. En als het wel eens gebeurt, ach, dat wil niet zeggen dat je eigen benadering fout is.
Verder heb ik al vaker gemerkt op dit forum dat het woord 'fan' een woord is dat verschillende dingen betekent voor verschillende mensen. Ga gerust via PM verder in gesprek over waar volgens jullie de nuances liggen, dit topic is daar volgens mij niet echt de plaats voor.
De uitslag voor Oh Father komt er zo aan, en dan gaan we verder met... nog even geduld (of check haar singlespagina op wikipedia als je je niet in kan houden
)
Verder heb ik al vaker gemerkt op dit forum dat het woord 'fan' een woord is dat verschillende dingen betekent voor verschillende mensen. Ga gerust via PM verder in gesprek over waar volgens jullie de nuances liggen, dit topic is daar volgens mij niet echt de plaats voor.
De uitslag voor Oh Father komt er zo aan, en dan gaan we verder met... nog even geduld (of check haar singlespagina op wikipedia als je je niet in kan houden
)
0
geplaatst: 17 februari 2023, 12:08 uur
Oh Father komt op de 15de plek terecht en duwt Causing A Commotion uit de top 20. Nog even en de top 20 bestaat louter uit 7+'ers!
11. Express Yourself (25 stemmen 7,448)
12. Lucky Star (25 stemmen 7,446)
13. Cherish (25 stemmen 7,342)
14. Crazy For You (25 stemmen 7,298)
15. Oh Father (22 stemmen 7,288636364)
16. True Blue (24 stemmen 7,233333333)
17. Holiday (28 stemmen 7,203571429)
18. Who's That Girl (23 stemmen 7,069565217)
19. Gambler (25 stemmen 6,676)
20. Burning Up (25 stemmen 6,466)
21. Causing A Commotion (25 stemmen 6,398)
#26: Dear Jessie (1989, Like A Prayer)
Middenin de opnamesessies voor Like A Prayer kwam Patrick Leonard op een keer te laat aan in de studio. Madonna was initeel not amused, maar dat verbeterde snel toen Patrick haar (waarschijnlijk met knikkende knieën) uitlegde dat hij zijn dochtertje Jessie had moeten ophalen van school, omdat zijn vrouw onverwachts niet kon. Sterker nog, hij had haar meegebracht naar de studio, omdat er verder niemand thuis zou zijn om op haar te passen.
Madonna vond het onverwachte bezoek geen probleem, en kwam direct erg goed overeen met Jessie. Hierop stelde Patrick voor een van zijn eigen composities op te nemen, dat de naam ‘Dear Jessie’ droeg, en over zijn dochter ging. Madonna stemde toe en herschreef delen van de tekst. Binnen drie dagen stond het afgewerkt op band.
Terwijl in Amerika het wat zwaardere Oh Father de single werd, koos men in Europa voor Dear Jessie. Het werd vooral op de Britse eilanden een hit, misschien door de psychedelische vibe van de song, die volgens sommige critici in de verte wat Beatle-esque in de oren klonk? De rest van Europa viel minder voor de song: in zowel België als Nederland werd de top 20 bijvoorbeeld niet bereikt.
11. Express Yourself (25 stemmen 7,448)
12. Lucky Star (25 stemmen 7,446)
13. Cherish (25 stemmen 7,342)
14. Crazy For You (25 stemmen 7,298)
15. Oh Father (22 stemmen 7,288636364)
16. True Blue (24 stemmen 7,233333333)
17. Holiday (28 stemmen 7,203571429)
18. Who's That Girl (23 stemmen 7,069565217)
19. Gambler (25 stemmen 6,676)
20. Burning Up (25 stemmen 6,466)
21. Causing A Commotion (25 stemmen 6,398)
#26: Dear Jessie (1989, Like A Prayer)
Middenin de opnamesessies voor Like A Prayer kwam Patrick Leonard op een keer te laat aan in de studio. Madonna was initeel not amused, maar dat verbeterde snel toen Patrick haar (waarschijnlijk met knikkende knieën) uitlegde dat hij zijn dochtertje Jessie had moeten ophalen van school, omdat zijn vrouw onverwachts niet kon. Sterker nog, hij had haar meegebracht naar de studio, omdat er verder niemand thuis zou zijn om op haar te passen.
Madonna vond het onverwachte bezoek geen probleem, en kwam direct erg goed overeen met Jessie. Hierop stelde Patrick voor een van zijn eigen composities op te nemen, dat de naam ‘Dear Jessie’ droeg, en over zijn dochter ging. Madonna stemde toe en herschreef delen van de tekst. Binnen drie dagen stond het afgewerkt op band.
Terwijl in Amerika het wat zwaardere Oh Father de single werd, koos men in Europa voor Dear Jessie. Het werd vooral op de Britse eilanden een hit, misschien door de psychedelische vibe van de song, die volgens sommige critici in de verte wat Beatle-esque in de oren klonk? De rest van Europa viel minder voor de song: in zowel België als Nederland werd de top 20 bijvoorbeeld niet bereikt.
1
geplaatst: 17 februari 2023, 12:16 uur
Om de een of andere reden kende ik de melodie vroeger wel, maar dat 't een Madonna song was, dat kwartje viel niet meteen...beetje Prince Paisley Park vibe?
8,25
8,25
0
geplaatst: 17 februari 2023, 12:19 uur
7
Best leuk, fijn refrein vooral. Het mist voor mij alleen de Madonna-signatuur/persoonlijkheid wel een beetje, iets wat andere niet of amper door haar geschreven singles als Like A Virgin, Material Girl, Papa Don't Preach en Holiday veel minder hebben.
Best leuk, fijn refrein vooral. Het mist voor mij alleen de Madonna-signatuur/persoonlijkheid wel een beetje, iets wat andere niet of amper door haar geschreven singles als Like A Virgin, Material Girl, Papa Don't Preach en Holiday veel minder hebben.
0
geplaatst: 17 februari 2023, 12:33 uur
In dit nummer gebeurt veel moois, lichtelijk psychedelisch, en zeker Beatle-esque.
Mijn neefje en nichtje vonden dit ook erg leuk toen ze klein waren. Samen met Cherish brak dit nummer de toch wat sombere sfeer op dit album.
Een 7,5
Mijn neefje en nichtje vonden dit ook erg leuk toen ze klein waren. Samen met Cherish brak dit nummer de toch wat sombere sfeer op dit album.
Een 7,5
2
geplaatst: 17 februari 2023, 12:36 uur
luigifort schreef:
Om de een of andere reden kende ik de melodie vroeger wel, maar dat 't een Madonna song was, dat kwartje viel niet meteen...beetje Prince Paisley Park vibe?
8,25
8,25
In de tijd dat ze dit album maakte had ze (veel) contact met Prince, ze maakten zelfs samen Love Song (niet héél memorabel), dus ga er maar vanuit dat ze sowieso door hem beïnvloed was.
1
geplaatst: 17 februari 2023, 13:00 uur
4,5 catdog haalt me de woorden uit mijn mond
Samen met Hanky Panky mijn minst favoriete Madonna-songs.
Samen met Hanky Panky mijn minst favoriete Madonna-songs.
0
geplaatst: 17 februari 2023, 13:44 uur
Zou hier de kiem gelegd zijn voor haar gulzige kinderverzameldrift en de kinderboeken die ze later schreef?
Ik ben normaliter niet zo van de kinderliedjes, maar tot mijn eigen verrassing mag ik dit wel. I blame it the Beatles as well. Leuke clip ook met talloze referenties. Mijn oudste puberzoon kijkt me echter zeer bedenkelijk aan...
7 (5 punten hoger dan mijn zoon).
Ik ben normaliter niet zo van de kinderliedjes, maar tot mijn eigen verrassing mag ik dit wel. I blame it the Beatles as well. Leuke clip ook met talloze referenties. Mijn oudste puberzoon kijkt me echter zeer bedenkelijk aan...
7 (5 punten hoger dan mijn zoon).
1
geplaatst: 17 februari 2023, 17:45 uur
1
geplaatst: 17 februari 2023, 18:20 uur
Johnny Marr schreef:
Beetje huppelkutterig nummer, wat jij Gert1980? Dan liever Oh Father. Vol punt minder.
6
Beetje huppelkutterig nummer, wat jij Gert1980? Dan liever Oh Father. Vol punt minder.
6
Ik vind het eerlijk gezegd een erg mooi nummer, twijfel of ik niet hoger had moeten stemmen.
Maar ja, ik vind het hele LaP album fantastisch.
* denotes required fields.