MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Madonna: Alle Singles Gerangschikt-meter

zoeken in:
Deeper and Deeper: 6,0

GrafGantz schreef:
(quote)

Je bent zelf strontvervelend. Geloof ik

Je zakt zo deeper en deeper in de stront.

GrafGantz schreef:
(quote)

Je bent zelf strontvervelend. Geloof ik

Zeg, doe eens niet zo vervelend!
Schavuit!

Poeha schreef:
Absoluut beter dan Erotica, maar beklijft niet.

Grappig, heb hem 1 keer geluisterd en hij zit gelijk de hele dag in mijn hoofd.

Deeper And Deeper weet net iets dieper door te dringen in onze toplijst dan Erotica.

11. Dress You Up (26 stemmen 7,778846154 )
12. Like A Virgin (26 stemmen 7,653846154 )
13. Express Yourself (26 stemmen 7,469230769 )
14. Lucky Star (25 stemmen 7,446 )
15. Oh Father (26 stemmen 7,425 )
16. Cherish (26 stemmen 7,328846154 )
17. Crazy For You (25 stemmen 7,298 )
18. Deeper And Deeper (24 stemmen 7,258333333 )
19. True Blue (24 stemmen 7,233333333 )
20. Holiday (28 stemmen 7,203571429 )

21. This Used To Be My Playground (28 stemmen 7,091071429 )

#35: Bad Girl (1993, Erotica)

De derde single van Erotica werd Bad Girl, en kwam begin 1993 uit. De backlash tegen Madonna’s seksueel getinte projecten van deze periode was op dat moment in volle gang: Bad Girl werd haar eerste nummer sinds Burning Up dat de top 20 van de Amerikaanse Billboard Hot 100 miste. Of was deze trage, donkere ballade over een vrouw die een breuk met een geliefde probeert te verwerken door veel te roken, zuipen en van de ene one-night-stand naar de andere te hoppen gewoon niet zo’n geschikt radiovier?

Feit is wel dat Madonna’s nieuwste film Body Of Evidence net uit was ten tijde van de release, en die werd zo slecht ontvangen dat je bijna terug zou verlangen naar de tijden van Who’s That Girl en Shanghai Surprise. En dat wil wat zeggen, want ze had door voorgenoemde films al twee Golden Raspberry Awards op haar naam staan, en kreeg er nu uiteraard een derde bij. En nu leek zelfs de hitmachine ook te sputteren!

Hoe het ook moge zijn, Bad Girl wordt door verschillende critici best hoog aangeschreven. En dat geldt ook voor de videoclip, haar vierde en laatste samenwerking met David Fincher (al zou niemand minder dan Tim Burton Madonna’s eerste keus geweest zijn om de clip te schieten). Madonna speelt een succesvolle zakenvrouw die ’s avonds veranderd in een promiscue, kettingrokende alcoholiste, Christopher Walken vertolkt haar machteloze beschermengel. Een jonge Matt Damon heeft overigens ook nog een rolletje in de clip als politieagent.

Maar goed, genoeg gelachen. Wat vinden wij van dit nummer?

Een beetje de Oh Father van Erotica, vind ik. Best een mooi en stemmig nummer dat Madonna van haar meest kwetsbare kant laat zien, maar ik vind het niet heel gek dat dit geen hit werd.

7,5

Nadat ik als twaalfjarige puber hetErotica album kocht en thuis gekomen meteen draaide was dit nummer een instant favoriet. En toen het een paar maanden later de derde single werd en ik de videoclip zag was ik helemaal verkocht. Als totaalplaatje één van Madonna's mooiste!!

9,5

Bad Girl

5

heeft net als Madonna in die tijd weinig om het lijf

8,2

Met gemak de beste van de laatste drie.

5,5 flauw nr

Deeper and deeper - blijft leuk 7,8
Bad girl - niet alles is goud .. 5,2

5,5 flauw nummer

Bij mijn weten en actieve herinneringen hoor ik dit nummer nu voor het eerst. 'n Paar keer gedraaid en de neerslachtige, sombere sfeer bevalt me wel. Net als de verweerde kop van Walken. Al zie ik 'em toch liever in een videoclip dansen.

7,3

Deeper And Deeper
5,8

Bad Girl
6,4

Overigens is in mijn beleving Bad Girls de 5de single ook nog na Fever en Rain (2 x Hosanna!) Maar dat zal dan wel niet zo zijn

Toch wel mooi!

7,5

7

Oh Father is toch wel een stuk beter.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:35 uur

geplaatst: vandaag om 03:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.