Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
0
geplaatst: 30 mei 2024, 10:02 uur
7,25
De andere single van Topper Headon, Got to keep on going, zou een punt hoger scoren.
De andere single van Topper Headon, Got to keep on going, zou een punt hoger scoren.
0
geplaatst: 30 mei 2024, 10:08 uur
Maar die haalde zelfs de tipparade niet ranboy en mag hier dus niet mee doen
1
geplaatst: 30 mei 2024, 10:38 uur
0
geplaatst: 30 mei 2024, 20:12 uur
Erg leuk om terug te horen. Ik kan me dit nog herinneren als behoorlijke radiohit (op Hilversum 3 natuurlijk, er was niet veel anders). Rond deze tijd woonde ik zo'n beetje in de radio, Hij stond hele dagen aan in mijn slaapkamertje. Het werd zoveel gedraaid dat het een klein hitje werd. Maar ik weet echt niet hoe lang ik deze niet had gehoord, maar het is een fijn nummer. Aan dit nummer te horen is Headon opgegroeid met Northern Soul. En Jimmy ook.
8,2
8,2
0
geplaatst: 30 mei 2024, 22:50 uur
Finn schreef:
lijkt op Papa's Got A Brand New Bag, niet?
En dan gecoverd door Tom Jones.lijkt op Papa's Got A Brand New Bag, niet?
Ik dacht dat ik elk liedje uit de Top 40 anno 1983-1986 kende, maar nee: ik denk dat ik deze niet ken. Al had het nummer me destijds ook zeer waarschijnlijk niet aangesproken. Nu zeer zeker wel.
Heerlijk nummer, superswingend. Alle facetten waarin The Roots te kort schoot, dat laten Topper en vooral, VOORAL Jimmy hier horen.
8
0
geplaatst: 31 mei 2024, 07:10 uur
even een inhaal koude douche voor deze superlatievenweek
Ross McManus And The Joe Loss Blue Beats - Patsy girl 5,7
Elvis Costello And The Attractions - I want you 3 (vreselijk nummer)
The Roots ft. Cody Chesnutt - The seed 5 (3FM aanbiddingsnummer, nooit begrepen wat hier zo geweldig aan is)
Topper Headon - Leave It To Luck 7,3 (dit is een leuke ontdekking)
Ross McManus And The Joe Loss Blue Beats - Patsy girl 5,7
Elvis Costello And The Attractions - I want you 3 (vreselijk nummer)
The Roots ft. Cody Chesnutt - The seed 5 (3FM aanbiddingsnummer, nooit begrepen wat hier zo geweldig aan is)
Topper Headon - Leave It To Luck 7,3 (dit is een leuke ontdekking)
3
geplaatst: 31 mei 2024, 07:41 uur
27 stemmers leveren Topper Headon voorlopig een 7,2 op en nog net een plaatsje bij de beste 400.
Vandaag gaan we dansend het weekend in via een verzoekje van wendyvortex. Deze tekst komt dan ook integraal van haar Album Top 100. Zo krijg je zin in een nummer.
Ik ben dol op 12" maxi singles. Zeker in een genre als disco. 3:30 minuten is veel te kort. Een goede dancetrack moet toch eigenlijk wel minimaal 6 minuten, liefst nog langer. Bohannon scoorde 2 x met min of meer dezelfde hit. Let op de subtiele II in de titel. Een soort remix van zijn eigen hit "Let's Start the Dance" uit 1979. En ja er bestaat ook nog een versie III. En die heet dus "Let's Start III Dance Again".
Bohannon was drummer, speelde veel met een nog jonge Stevie Wonder en deed heel veel arrangeren bij Motown. Maar in de jaren 70 solo. En liedjes zijn overschat, muziek gaat ook heel erg over ritme (de beat) en laat dat nou net de specialiteit zijn van drummers. Kijk ook maar eens hoeveel dance producers ooit begonnen zijn als drummer. Platen van Bohannon zijn altijd leuk, af en toe joelt er nog eens een dame of heer mee. Maar dit is eigenlijk allemaal al heel erg weer richting het latere House geluid. Heel fijne plaat drie kwartier lang.
Hoogtepunt blijft dit nummer. 6e plaats in De Nederlandse Top 40. november 1981. Ik knal hem hier nog even aan: The message is in the Mjuuuuuuusic!!
Wat hebben wij over voor:
#1736 Bohannon - Let's Start II Dance Again
Vandaag gaan we dansend het weekend in via een verzoekje van wendyvortex. Deze tekst komt dan ook integraal van haar Album Top 100. Zo krijg je zin in een nummer.
Ik ben dol op 12" maxi singles. Zeker in een genre als disco. 3:30 minuten is veel te kort. Een goede dancetrack moet toch eigenlijk wel minimaal 6 minuten, liefst nog langer. Bohannon scoorde 2 x met min of meer dezelfde hit. Let op de subtiele II in de titel. Een soort remix van zijn eigen hit "Let's Start the Dance" uit 1979. En ja er bestaat ook nog een versie III. En die heet dus "Let's Start III Dance Again".
Bohannon was drummer, speelde veel met een nog jonge Stevie Wonder en deed heel veel arrangeren bij Motown. Maar in de jaren 70 solo. En liedjes zijn overschat, muziek gaat ook heel erg over ritme (de beat) en laat dat nou net de specialiteit zijn van drummers. Kijk ook maar eens hoeveel dance producers ooit begonnen zijn als drummer. Platen van Bohannon zijn altijd leuk, af en toe joelt er nog eens een dame of heer mee. Maar dit is eigenlijk allemaal al heel erg weer richting het latere House geluid. Heel fijne plaat drie kwartier lang.
Hoogtepunt blijft dit nummer. 6e plaats in De Nederlandse Top 40. november 1981. Ik knal hem hier nog even aan: The message is in the Mjuuuuuuusic!!
Wat hebben wij over voor:
#1736 Bohannon - Let's Start II Dance Again
0
geplaatst: 31 mei 2024, 08:54 uur
Beter dat ik me kan herinneren, maar een disco-topper is het voor mij toch niet!
[NB: Ik hou het liever bij de orginele single-versie, als zodanig heb ik die ook beoordeeld].
6
[NB: Ik hou het liever bij de orginele single-versie, als zodanig heb ik die ook beoordeeld].
6
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.