Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
0
geplaatst: 1 juni 2024, 09:03 uur
Met dank aan Wendy leveren 22 stemmers Bohannon een 6,22. Voorlopig een plaatsje rond de 1030 tussen deze andere Top 40 singles met een 6,22
1025 The Rembrandts - I'll Be There for You 6,22
1026 Artists United Against Apartheid - Sun City 6,22
1027 Meat Loaf - I'd Do Anything for Love (But I Won't Do That) 6,22
1028 5 Star - All Fall Down 6,22
1029 The Source feat. Candi Staton - You Got The Love (2006) 6,22
1030 Linda de Suza - Um Português 6,22
1031 Perry Como - It’s Impossible 6,22
Heb je zelf een verzoeknummer laat het even weten.
1025 The Rembrandts - I'll Be There for You 6,22
1026 Artists United Against Apartheid - Sun City 6,22
1027 Meat Loaf - I'd Do Anything for Love (But I Won't Do That) 6,22
1028 5 Star - All Fall Down 6,22
1029 The Source feat. Candi Staton - You Got The Love (2006) 6,22
1030 Linda de Suza - Um Português 6,22
1031 Perry Como - It’s Impossible 6,22
Heb je zelf een verzoeknummer laat het even weten.
1
geplaatst: 1 juni 2024, 09:12 uur
Vandaag wordt mijn jongste zoon 21. Hij is dus geboren in 2003. Ik was aan het kijken wat er toen in de Top 40 stond. Ik kwam slechts een paar nummers tegen dat de gezamenlijke (vakantie-) playlisten hebben gehaald. Coldplay had 21 jaar geleden met Clocks hun tweede top 40 notering en hun eerste grote hit. Trouble was de eerste Top 40 notering maar die kwam in twee weken notering niet hoger dan 38. Clocks zou 17 weken genoteerd staan en haalde een 2e plaats. Inmiddels hebben ze 31 Top 40 hits op hun naam. Trouble staat bij ons in de Top 50 met een 8,11, Higher Power met een 5,99 ruim 1100 plaatsen lager.
De posities in de Top 40 werden toentertijd ook gerealiseerd door de verkoop van speciale uitgaven. Ook Clocks kwam uit in een speciale 3CD set. Dat wil zeggen je mocht drie keer een separate CD single kopen. CD1 zat in een 3CD digipak. CD 2 en 3 werden geleverd in een simpel kartonnen hoesje. CD2 en CD3 moesten in de 3CD digipak van CD1 geplaatst worden om de collectie compleet te krijgen. Deze set was alleen voor de Nederlandse markt. In totaal op de drie CD singles 9 live nummers van het concert van Coldplay in Ahoy Rotterdam op 5 November 2002. Meest curieuze moment aan het einde van het nummer Green Eyes wanneer de band Mooie Ellebogen gaat zingen. Een nummer met de briljante tekst:
Jij hebt die hele mooie ellebogen, hele mooie ellebogen, hele mooie ellebogen
Jij hebt die hele mooie ellebogen, ik hou van jou ploem ploem ploem
Ze zijn niet gestopt met dit soort geintje.
Afgelopen weekend trad Coldplay, als een soort opwarmer voor de aankomende tour, op tijdens het BBC Radio 1’s Big Weekend in Luton. In de maanden voor het concert was er een online campagne door de (fans van) Luton Town Football Club gestart om de band te vragen de tekst van 'Yellow' uit 2000 te veranderen in 'Orange'. Luton Town, dat oranje als teamkleur draagt, kent een stevige rivaliteit met Watford dat in het geel speelt.
In plaats van ‘Yellow’ te veranderen verraste Martin de fans door de show af te sluiten met een nummer dat hij de avond voor het festival in zijn hotelkamer schreef, ‘Orange’, als een ode aan de Luton Town. Hij gaf het publiek meer dan wat ze verwachtte met de tekst "So you can come in singing Yellow, that's alright with me, I prefer a warmer color spelling o-r-a-n-g-e" voordat hij uitbarstte in een refrein met "I love you Luton". De filmpjes staan op YouTube. Hier beoordelen we Clocks.
#1737 Coldplay- Clocks
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.