MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:
Elton: 7
Blue: 6

Elton: 8.6
Blue: 2.8

Coldplay 7

Elton John 4

Elton John & Blue 2

Elton Solo - 8
Elton met Blue - 4

Elton 7
Blue 5

Elton John; 7.0
Blue ft Elton; 5,0

Elton 9
Blue 7

Prachtig lied

Elton Solo:
Balanceert tussen kunst en kitsch.
Het is van allebei een beetje. Gelikt, maar toch gelukt.
7

Elton met Blue:
Balanceert tussen kut en kitsch.
Het is van allebei een beetje. Gelikt, maar grondig verneukt.
2

Elton 8
Blue 6,5

Elton zonder Blue 7,2 Zoals veel 70's spul van Elton een prima liedje. Productie had van mij nog net wat soberder gemogen. Feitelijk heb je genoeg aan Elton en piano. Zeker niet Eltons beste. Andere grote en kleinere klassiekers als Rocket Man, Your Song, Don't Let The Sun Go Down On Me en Goodbye Yellow Brick Road zijn nog een aardig stuk beter.

Elton met Blue 4,5 Maar in plaats van soberder wordt het nog gladder. Blue heeft van die typische dramatisch aangezette boybandstemmetjes en het early 2000's beatje komt het nummer ook niet ten goede

Ondertussen heeft nog niemand de versie met Blue hoger gezet en eentje heeft ze gelijk gezet.

Elton John: 8,5
Blue ft Elton: 4,5

Mooi nummer van Elton John maar inderdaad niet zijn beste. De gladdere versie met Blue is overbodig en voegt niets aan toe.

Elton John: 6,5
Blue ft Elton: 7

En Justus18 is de eerste die de versie met Blue hoger waardeert!

starbright boy schreef:
En Justus18 is de eerste die de versie met Blue hoger waardeer!
Daarmee sleept hij de "origineelste en meest onnavolgbare smaakaward 2024' in de wacht! Hulde!

Oja, je vergat trouwens nog het allerbeste nummer van Elton te noemen.
Maar dan wel in de pas vele jaren later uitgebrachte, extra lange versie met een excellerende Mick Ronson op gitaar:Madman Across The Water
Die schurkt bij mij tegen een 10 aan.

Elton 8
Blue ft elton 3

Elton John 7
Blue Feat. Elton John 5

The Roots. 4,5
Topper Headon. 7 (incl V15 bonus)
Bohannon 6
Coldplay. 9
Elton John 2. (Sorry ik vind dit echt helemaal niks - Zie je wel? Zo moeilijk is dat niet)
EJ vs Blue. 1,5 (idd een overbodige remake)

EvilDrSmith schreef:
(quote)
Daarmee sleept hij de "origineelste en meest onnavolgbare smaakaward 2024' in de wacht! Hulde!

Dat smeekt om een stemverklaring. Welnu, ik erken de muzikale kwaliteiten van Elton John, maar ik vind dit nummer zeuren en het heeft met die kitscherige violen een drakerig arrangement. Het arrangement van Blue frist het nummer op en ik vind de stemmen mooier dan die van Elton. Vandaar dus.

Elton John: 5
Blue ft Elton: 4

Elton John - Sorry Seems To Be The Hardest Word : 6,5

Blue Feat. Elton John - Sorry Seems To Be The Hardest Word : 4

Elton John: 7,5
Blue ft Elton: 4

24 stemmers zijn het behoorlijk eens: Elton is beter af zonder Blue. Zijn solo versie haalt een gemiddelde van 6,83 en staat daarmee voorlopig op 664. De versie met Blue haalt een 4,63 en is na 1740 beoordeelde trachs goed voor plaats 1559.

Gisteren kwam het bericht dat dirigent, componist en arrangeur Harry van Hoof is overleden. Begin vorige maand stemde we nog op I'll Cry. Een track uit 1965 van Roek Williams And The Fighting Cats & Orkest o.l.v. h Harry van Hoof. Het nummer kreeg een keurige 6,04 van ons.

Gedurende zijn muzikale loopbaan werkte hij nauw samen met artiesten als Ramses Shaffy, Rob de Nijs, Willeke Alberti en BZN. Van Hoof was twintig jaar lang vaste gastdirigent bij het Metropole Orkest. Ook was hij als dirigent betrokken bij verschillende Nederlandse deelnames aan het Eurovisie Songfestival. Zo dirigeerde hij de inzending van Ruth Jacott in 1993 en die van Xandra in 1979. Hij was in 1975 ook betrokken bij de overwinning van Teach-In met het nummer Dinge-dong.

Zijn grootste succes als componist had hij in 1971 met het nummer How Do You Do? van Mouth & MacNeal. Het nummer stond maar liefst vijf weken op 1 in de Top 40. De laatste twee weken van 1971 en de eerste drie van 1972. Als alle noteringen in een jaar waren gevallen had het nummer of in 1971 of 1972 ook hoog in de jaarlijst gestaan (#6). Wat vinden wij na al die jaren van:

# 1741 Mouth & MacNeal - How Do You Do?

Harry van Hoof was ik al een tijdje vergeten. Ik moest gisteren meteen terugdenken aan dit album in de platenkast van mijn ouders:

https://media.s-bol.com/gnqK9QE2JKY3/1200x1183.jpg

maar goed:
Mouth & MacNeal 4,5

6,5

Elton John: 5,5
Ik houd erg van Elton John, maar dit vind ik altijd een van zijn matigste hits.

Blue: 2
Verschrikkelijk. Zangers van de TEMU.

Mouth & MacNeill: 8,5
Wat een party daar! Het lijkt wel een AI gegenereerd feestje.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:12 uur

geplaatst: vandaag om 04:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.