Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
0
geplaatst: 3 juni 2024, 12:02 uur
Ach gossie, die Harry. Rust in vrede, al had ik niet veel op met zijn werk. Nee, dan HEUL VEUL liever het orkestrale werk van Rogier van Otterloo of nog beter: de ultiem heersende Bert Paige.
Edoch, misschien wat onverwacht, maar ik ga een heel eind mee met de score van Fathead.
De stem van Mouth vind ik geweldig: zo jammer dat hij niet Ronnie Van Zant in Lynyrd Skynyrd had opgevolgd ofzo. Zijn stem contrasteert ook mooi met de suikerzoete Maggie.
Ik heb een hekel aan feestjes, maar met deze dans ik mee.
8
Edoch, misschien wat onverwacht, maar ik ga een heel eind mee met de score van Fathead.
De stem van Mouth vind ik geweldig: zo jammer dat hij niet Ronnie Van Zant in Lynyrd Skynyrd had opgevolgd ofzo. Zijn stem contrasteert ook mooi met de suikerzoete Maggie.
Ik heb een hekel aan feestjes, maar met deze dans ik mee.
8
0
geplaatst: 3 juni 2024, 12:19 uur
Elton John; 7,0
Blue ft Elton; 6,5
Mouth & MacNeal - How Do You Do? 5,2
Blue ft Elton; 6,5
Mouth & MacNeal - How Do You Do? 5,2
1
geplaatst: 3 juni 2024, 15:16 uur
Wat achterstanden vanwege (heel vervelend) vakantieverplichtingen.
Coldplay: 8
Elton solo: 6.8
Elton Blue: 4
Mouth 'n Maggy: 7.3
Coldplay: 8
Elton solo: 6.8
Elton Blue: 4
Mouth 'n Maggy: 7.3
0
geplaatst: 3 juni 2024, 15:30 uur
8
Een Nederpopklassieker, de opvolger Hello A vind ik ook goed, de meeste van hun latere hits klinken vaak te melig en hebben de tand des tijds niet doorstaan.
Een Nederpopklassieker, de opvolger Hello A vind ik ook goed, de meeste van hun latere hits klinken vaak te melig en hebben de tand des tijds niet doorstaan.
0
geplaatst: 3 juni 2024, 16:09 uur
Coldplay: 9,7
Elton John: 6,0
Elton & Blue: 5,0
Mouth and MacNeal: 7,0
Elton John: 6,0
Elton & Blue: 5,0
Mouth and MacNeal: 7,0
1
geplaatst: 3 juni 2024, 18:47 uur
Ik hou wel van feestjes maar hoe je hier op zou moeten dansen... Ik ben ook geen fan van Mouth. Afijn, ik kan weer lekker tegen EvilDrSmith ingaan. Voelt toch vertrouwd.
5
5
0
geplaatst: 3 juni 2024, 21:17 uur
Nou nee, dit is voor mijn geboorte en ik heb er altijd een enorm zwak voor gehad. Een enorme guilty pleasure. De tegenstelling werkt en hun playbackoptredens zien er heel gezellig uit, maar ondertussen konden Mouth and Macneal elkaar niet uitstaan. Ik heb dat zwak ook min of meer voor hun eurovisiehit I See a Star. Met de andere hits heb ik minder.
Overigens ook een van de grotere Nederlandse hits in de VS. Dit nummer haalde nummer 8 in de hot 100. Dat is hoger dan bijvoorbeeld Radar Love
8,3
Overigens ook een van de grotere Nederlandse hits in de VS. Dit nummer haalde nummer 8 in de hot 100. Dat is hoger dan bijvoorbeeld Radar Love
8,3
0
geplaatst: 3 juni 2024, 22:57 uur
7,1
Die Mouth heeft wel iets Neanderthaler achtigs over zich.
En een half punt aftrek voor het gebruik van de enge voorloper van de Billy pop.
Die Mouth heeft wel iets Neanderthaler achtigs over zich.
En een half punt aftrek voor het gebruik van de enge voorloper van de Billy pop.
0
geplaatst: 4 juni 2024, 09:38 uur
De Hans van Hemert en Harry van Hoof compositie How Do You Do? scoort na 23 stemmers een keurige 6,76. Hiermee halen Mouth & MacNeal net zoveel punten als bijvoorbeeld Dido - White,
Ram Jam - Black Betty, Rammstein - Sonne en Led Zeppelin - Good Times Bad Times. Plaats 705.
starbright boy geeft aan dat How Do You Do? niet alleen in Nederland maar ook in de VS een grotere hit was dan Radar Love. Best vreemd want daar is ruim 50 jaar later weinig van over. Radar Love lijkt meer voor de eeuwigheid dan How Do You Do?. De legende van wat wel de ultimate drivin’ song wordt genoemd leeft voort. Radar Love gaat richting de 200 miljoen streams op Spotify (How Do You Do? staat op 6,5 miljoen), wordt elke dag 200 keer op de Amerikaanse radio gedraaid en er zijn zo'n 800 covers bekend. Onder andere door Metallica, REM en U2. Het succes van de single is astronomisch.
Over het nummer kwam vorig jaar een 248 pagina dik boek uit: Radar Love 50 jaar en er is een speciale Radar Love website Radar Love Net. Daar is alle info over deze klassieker te vinden. Bovendien was op 11 maart 2021 om 17.15 uur door het hele land Radar Love te horen. Radiozenders maar bijvoorbeeld ook carillonspelers deden dit als eerbetoon aan de jarige gitarist en medeoprichter van de Earring George Kooymans. Maar ook hier op MuMe zijn leuke besprekingen te vinden o.a. van dynamo d, bikkel2, Lonesome Crow, Dibbel, Pitchman, jorro, deric raven en kaztor.
Hoogste tijd voor onze scores voor deze nummer 1 hit uit 1973.
# 1742 Golden Earring - Radar Love
1
geplaatst: 4 juni 2024, 10:12 uur
9,5, en toch staat-ie maar ternauwernood (of zelfs niet eens) in mijn Top 10 favoriete Earringnummers.
1
geplaatst: 4 juni 2024, 10:20 uur
8,5
Ik heb ooit gehoord dat Mark Spitz dit nummer in zijn hoofd afspeelde tijdens zijn Olympische gouden races (zwemmen) van 1972. Als oud-zwemmer vind ik dat dan weer een heel leuk weetje.
Ik heb ooit gehoord dat Mark Spitz dit nummer in zijn hoofd afspeelde tijdens zijn Olympische gouden races (zwemmen) van 1972. Als oud-zwemmer vind ik dat dan weer een heel leuk weetje.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.