menu

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:
geplaatst:
Mouth een 6.3

Earring een 9.3

geplaatst:
8

geplaatst:
Radar Love: 9,7

geplaatst:
10

geplaatst:
FrodoK schreef:
8,5
Ik heb ooit gehoord dat Mark Spitz dit nummer in zijn hoofd afspeelde tijdens zijn Olympische gouden races (zwemmen) van 1972. Als oud-zwemmer vind ik dat dan weer een heel leuk weetje.
Okay okay, Spitz kon zeker een aardig potje watertrappelen, dat geef ik grif toe, maar dat hij zó snel was dat hij in 1972 een nummer luisterde van 1973 is een staaltje relativiteitspraktijk waar Einstein van zou smullen.

geplaatst:
M&M. 6
Golden E. 9,5

geplaatst:
7

geplaatst:
6,9

Geef mij maar de glimlachende dame of de stille ogen

geplaatst:
De enige Nederlandse bijdrage aan de grote classic rock tracks die zoals al gezegd is nog dagelijks gedraaid worden op ook Amerikaanse radiostations. Ik denk dat de schrijvers Kooymans en Hay alleen aan dit nummer een prima inkomen hebben. In de VS zijn ze een beetje een two hit wonder (deze en Twilight Zone) maar deze is veel meer een klassieker.

Ik heb niet zoveel met de Earring. When The Lady Smiles heeft jeugdsentiment-bonus. Radar Love ken ik alleen als gouwe ouwe en ik heb nooit wat tegen gehad, maar ook niet zoveel mee.

6,7

geplaatst:
8

geplaatst:
9,5

geplaatst:
8.5

geplaatst:
EvilDrSmith schreef:
(quote)
Okay okay, Spitz kon zeker een aardig potje watertrappelen, dat geef ik grif toe, maar dat hij zó snel was dat hij in 1972 een nummer luisterde van 1973 is een staaltje relativiteitspraktijk waar Einstein van zou smullen.

Ja, dat jaartal van 1973 vond ik dus ook al opvallend. Kan het zijn dat het nummer in '72 al uitgebracht is in de U.S.?

geplaatst:
FrodoK schreef:
(quote)

Ja, dat jaartal van 1973 vond ik dus ook al opvallend. Kan het zijn dat het nummer in '72 al uitgebracht is in de U.S.?

'74 zelfs pas volgens Wikipedia.

geplaatst:
6,8

geplaatst:
9,4

geplaatst:
8,5

geplaatst:
Coldplay - 6
Elton - 5
Blue - 3,5
Mouth & MacNeal - 4,5
Golden Earring - 7

Beetje een saai lijstje; vandaag Me So Horny?

geplaatst:

Na 29 stemmers heeft Radar Love een gemiddelde score van 8,29. Golden Earring stormt hiermee onze Top 100 binnen op een (voorlopig) 21ste plaats. Daarmee is het verreweg de hoogst scorende Nederlandse act. Nits staat met Sketches Of Spain op een 69ste plaats Nederlands nummer 2 (8,03 gemiddeld).

Golden Earring was ook jarenlang de meest succesvolle Nederlandse Top 40 artiest (optelling van totaal aantal punten), Zij voerden deze virtuele lijst aan van 1966 tot 1972 en van 1972 tot 2008. Tussen 1972 en 1988 waren The Cats koploper. In totaal wisten The Cats met 36 nummers onze Top 40 te behalen. Piet Veerman haalde solo ook nog zeven keer de lijst. Golden Earring haalde 47 keer de Top 40.

Een belangrijke bijdrage aan die positie kwam via Be My Day. In 1974 de laatste nummer 1 hit voor de The Cats. Be My Day is geschreven door Larry Murray. Hij was gitarist in voorlopers van The Byrds (Chris Hillman) en de Eagles (Bernie Leadon). Het nummer wordt in Amerika opgenomen.

In Duitsland haalde het nummer de Top 10, in Oostenrijk bleef het nummer steken op 12. En in de VS werd de 18e plaats bereikt van de adult contemporary-lijst van Billboard.

We ronden het thema Internationale vroege jaren 70 hits uit Nederland af met Be My Day. Wat vinden wij van de nummer 3 uit de jaarlijst over 1974?

# 1743 The Cats - Be My Day

geplaatst:
Echt heel matig

2,0

geplaatst:
4tje

geplaatst:
7

geplaatst:
Ik mag The Cats wel vanwege hun stemmenwerk al reken ik dit niet tot hun beste.

7

geplaatst:
Een 9,5 voor Radar Love nog, 50tracks.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:05 uur

geplaatst: vandaag om 16:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.