Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
0
geplaatst: 31 juli 2024, 09:15 uur
De punten vliegen weer alle kanten op. Van een 3 naar een 9,5 en alles wat daar tussen zit. Nog geen antwoord op alle vragen maar misschien komt dat nog, ik reken nog wel op een aantal stemmers. We hebben wel geleerd dat er ook een Franstalige versie is: Mon Cœur Qui Craque. En dat haar eerste single een duet met Plastic Bertrand was. De New Wave connectie? De Italo uit België krijgt voorlopig met dank aan de tip van Arthur een 5,99. En Eros zetten we op de lijst vigil.
We hebben de goede gewoonte om ook de actuele nummers 1 te beoordelen. We lopen er een achter dus de nieuwe nummer 1 pakken we snel op. Dat is inmiddels een oude bekende want het is al de tweede nummer 1 hit van het fenomeen Roxy Dekker.
15 weken geleden pakte Roxy Dekker haar eerste nummer 1-hit, Sugardaddy (een 3,26 bij ons). Roxy Dekker is de tweede Nederlandse artiest ooit die nog voor de twintigste verjaardag al twee nummer 1-hits wist te scoren. Alleen Heintje wist haar voor te gaan. Internationaal wisten ook Olivia Rodrigo en Britney Spears, zelfs met drie nummer 1-hits, als tiener de Top 40 aan te voeren.
In de tussentijd haalde ze ook nog een nummer 2 hit, Huisfeestje, samen met De Bankzitters. In de streaming Top 5 staat ze met drie nummers genoteerd. Ook voor Ronnie Flex is het zijn tweede nummer 1 hit. Negen jaar geleden scoorde hij met Drank & Drugs.
#1815 Roxy Dekker en Ronnie Flex - Gaan We Weg?
We hebben de goede gewoonte om ook de actuele nummers 1 te beoordelen. We lopen er een achter dus de nieuwe nummer 1 pakken we snel op. Dat is inmiddels een oude bekende want het is al de tweede nummer 1 hit van het fenomeen Roxy Dekker.
15 weken geleden pakte Roxy Dekker haar eerste nummer 1-hit, Sugardaddy (een 3,26 bij ons). Roxy Dekker is de tweede Nederlandse artiest ooit die nog voor de twintigste verjaardag al twee nummer 1-hits wist te scoren. Alleen Heintje wist haar voor te gaan. Internationaal wisten ook Olivia Rodrigo en Britney Spears, zelfs met drie nummer 1-hits, als tiener de Top 40 aan te voeren.
In de tussentijd haalde ze ook nog een nummer 2 hit, Huisfeestje, samen met De Bankzitters. In de streaming Top 5 staat ze met drie nummers genoteerd. Ook voor Ronnie Flex is het zijn tweede nummer 1 hit. Negen jaar geleden scoorde hij met Drank & Drugs.
0
geplaatst: 31 juli 2024, 09:20 uur
Ik heb niets tegen moderne muziek, er zitten genoeg erg leuke hits tussen maar deze vind ik echt heel slecht. Sowieso begrijp ik niet heel veel van de populariteit van Roxy.
Sorry voor de fans...
2,0
Sorry voor de fans...
2,0
0
geplaatst: 31 juli 2024, 11:16 uur
Commodores: 7,5
Nathalie: 6,5
Hier thuis wordt elke stap van Roxy (en de Bankzitters) gevolgd, dus hoor het nummer dagelijks. Ik mag natuurlijk ook geen onvoldoende geven en dat doe ik dan ook niet.
Roxy & Ronnie: 7,0
Nathalie: 6,5
Hier thuis wordt elke stap van Roxy (en de Bankzitters) gevolgd, dus hoor het nummer dagelijks. Ik mag natuurlijk ook geen onvoldoende geven en dat doe ik dan ook niet.
Roxy & Ronnie: 7,0

0
geplaatst: 31 juli 2024, 11:26 uur
50tracks schreef:
... in de lijsten van 1977 tot 1980 op MusicMeter hier Tipparade-, singles- en eigen lijsten nog wel eens voorbij zien komen.
Misschien nog wel een idee voor ArthurDZ om dat topic zijdelings te volgen, om onbekende parels op te doen. Het zijn niet alleen maar de grote hits die daar voorbij komen.... in de lijsten van 1977 tot 1980 op MusicMeter hier Tipparade-, singles- en eigen lijsten nog wel eens voorbij zien komen.
Nathalie 6,3
Roxy & Ronnie 5,5
0
geplaatst: 31 juli 2024, 11:41 uur
Het is niet veel , maar beter aan te horen dan MEAU
of de sufkutpop van Ronde
5,8
of de sufkutpop van Ronde5,8
0
geplaatst: 31 juli 2024, 13:25 uur
Twee wel erg matige nummers achter elkaar. Samen net aan een voldoende 
Nathalie 3
Roxy & Ronnie 3,5

Nathalie 3
Roxy & Ronnie 3,5
0
geplaatst: 31 juli 2024, 14:00 uur
Pureshores heeft het bij het rechte eind ..
En ik heb niet met mijn puberdochter overlegd over het cijfer in dit topic ... 4,2
En ik heb niet met mijn puberdochter overlegd over het cijfer in dit topic ... 4,2
0
geplaatst: 31 juli 2024, 18:27 uur
Die tekst kan ik niet helemaal volgen, zelfs de bordjes helpen niet echt.
Van cognac wordt ik een beetje tipsy
En ik weet waar de afterparty gehouden wordt (dus wanneer)
Zoiets?
5
Van cognac wordt ik een beetje tipsy
En ik weet waar de afterparty gehouden wordt (dus wanneer)
Zoiets?
5
2
geplaatst: 31 juli 2024, 18:32 uur
Nathalie: Helaas voor 50tracks heb ik geen idee hoe dit een hit werd. Ik gok dat het is opgepikt door een veelbeluisterde DJ (tros of Veronica) en daarna zich verder verspreidde. Andere optie is dat het aansloeg in badplaatsen in Zuid-Europa en zo naar Nederland overwaaide, Het nummer klinkt wel als iets dat in Italiaanse en Spaanse discotheken een succes was in die tijd. Al is de periode waarin dit een hit werd (augustus) aan de vroege kant voor zo'n hit die vakantiegangers meebrachten. Maar Dolce Vita sloeg in dezelfde tijd aan, hmmm. Voor mij was het een nummer dat ik wel herken maar ik denk dat ik het voor het laatst gehoord heb in de jaren '80. En dus echt wel een leuke herontdekking van een nummer dat onder een hele diepe laag stof zat. Waalse hits zijn zeldzaam. Vlaamse wat minder al is er veel meer wat in Nederland niet aansloeg dan wel. Wil Tura had hier één hit bijvoorbeeld. Johan Verminnen geen enkele. Clouseau stopte met hits scoren in 1996 (maar ze hadden er wel 14). En dingen als K's Choice, Milk Inc en Technotronic haalde meerdere keren de top 40, maar dat deden ze in meer landen. Zelfs Petra en Co had hier gewoon twee hits en Isabelle A één.
7,5
Roxy Dekker en RonnieFlex: RonnieFlex weet vaak handig samen te werken met de groten van dat moment en dat is een goede manier om relevant te blijven wat hij inmiddels al lang is. Ik vind Roxy Dekker wel tamelijk weinig boeiend en snap de populariteit van haar niet zo goed. En het nummer is er een dat ik zat ben voordat het is afgelopen ook al heeft het een hedendaagse tiktoklengte. Er zijn leukere hedendaagse hits (maar ook ergere trouwens)
4.6
7,5
Roxy Dekker en RonnieFlex: RonnieFlex weet vaak handig samen te werken met de groten van dat moment en dat is een goede manier om relevant te blijven wat hij inmiddels al lang is. Ik vind Roxy Dekker wel tamelijk weinig boeiend en snap de populariteit van haar niet zo goed. En het nummer is er een dat ik zat ben voordat het is afgelopen ook al heeft het een hedendaagse tiktoklengte. Er zijn leukere hedendaagse hits (maar ook ergere trouwens)
4.6
2
geplaatst: 31 juli 2024, 21:23 uur
Wat vinden wij ervan dat Lionel thuis bleef?
# 1813 Commodores - Nightshift
Prima keuze. Hadden ze wel vaker mogen doen.
7
“Onterecht vergeten parel of terecht vergeten broddelwerk? Ik ben zelf benieuwd!”.
# 1814 Nathalie - My Love Won't Let You Down
Allemachtig, wat een verhalen over zo'n triviaal en door bijna iedereen vergeten minihitje.
Heb je vakantie en niks beters te doen, ofzo?
Leuk! Meer van dat. Zowel qua verhalen als qua triviale, maar best aandoenlijke hitjes.
Ook weer niet een pareltje te noemen, maar een zwijn zal ik ook zeker niet zijn.
7,3
Ik heb het geluisterd. Tot en met het eind. Applaus voor mij, graag.
En nou wegwezen, vort. Kst!
2
# 1813 Commodores - Nightshift
Prima keuze. Hadden ze wel vaker mogen doen.
7
“Onterecht vergeten parel of terecht vergeten broddelwerk? Ik ben zelf benieuwd!”.
# 1814 Nathalie - My Love Won't Let You Down
Allemachtig, wat een verhalen over zo'n triviaal en door bijna iedereen vergeten minihitje.
Heb je vakantie en niks beters te doen, ofzo?
Leuk! Meer van dat. Zowel qua verhalen als qua triviale, maar best aandoenlijke hitjes.
Ook weer niet een pareltje te noemen, maar een zwijn zal ik ook zeker niet zijn.
7,3
Ik heb het geluisterd. Tot en met het eind. Applaus voor mij, graag.
En nou wegwezen, vort. Kst!
2
0
geplaatst: 1 augustus 2024, 09:02 uur
Ook deze nummer 1 uit 2024 kan ons niet bekoren. Een 3,78 voor Roxy & Ronnie, wel hoger dan Roxy's Sugardaddy. Onze beoordeling van de nummer 1 hits van dit jaar:
6,19 Joost - Europapa
5,36 Noah Kahan - Stick Season
4,87 Cyril - Stumblin' In
4,35 Tate McRae - Greedy
3,78 Roxy Dekker en Ronnie Flex - Gaan We Weg?
3,10 Roxy Dekker - Sugardaddy
'This ain't nothin' but a summer jam. Bronzed skin and cinnamon tans, whoa.'. Van de nummer 1 van nu gaan we 21 jaar terug in de tijd. Toen Roxy Dekker nog geboren moest worden. In deze week in 2003 staat Summer Jam 2003 op 1. Het zou zelfs de grootste hit van 2003 worden en dus de nummer 1 in de jaarlijst. Wat verkoop betreft, deed Jamai's Step Right Up het overigens nog beter. Daar hadden we hier een 3,96 voor over.
The Underdog Project deed in 2000 al een poging de Top 40 te halen met Summer Jam. Het nummer bleef toen steken in de tipparade. Summer Jam 2003 is een mash-up van de originele versie van The Underdog Project en Fiësta van The Sunclub. De remix stond negen weken op nummer één in de Nederlandse Top 40.
Twee versies van Summer Jam was nog niet genoeg en dus werd er in 2004 nóg een poging gedaan om een extended version van het nummer de hitlijsten in te sturen, maar deze keer sloeg het niet aan. The Underdog Project besloot in 2010 nog één keer een poging te doen om het nummer opnieuw de hitlijsten in te krijgen. Ook deze versie was geen succes.
In 2003 stond de groep met twee andere tracks in de Nederlandse hitlijsten: Saturday Night én, je raadt het al, Winter Jam! Deze singles behaalde geen hoge notering en bleven halverwege de lijsten steken.
Vinden wij 21 jaar later de grootste zomerhit van 2003 leuker dan die van dit jaar?
1816 The Underdog Project vs. Sunclub - Summer Jam 2003
6,19 Joost - Europapa
5,36 Noah Kahan - Stick Season
4,87 Cyril - Stumblin' In
4,35 Tate McRae - Greedy
3,78 Roxy Dekker en Ronnie Flex - Gaan We Weg?
3,10 Roxy Dekker - Sugardaddy
'This ain't nothin' but a summer jam. Bronzed skin and cinnamon tans, whoa.'. Van de nummer 1 van nu gaan we 21 jaar terug in de tijd. Toen Roxy Dekker nog geboren moest worden. In deze week in 2003 staat Summer Jam 2003 op 1. Het zou zelfs de grootste hit van 2003 worden en dus de nummer 1 in de jaarlijst. Wat verkoop betreft, deed Jamai's Step Right Up het overigens nog beter. Daar hadden we hier een 3,96 voor over.
The Underdog Project deed in 2000 al een poging de Top 40 te halen met Summer Jam. Het nummer bleef toen steken in de tipparade. Summer Jam 2003 is een mash-up van de originele versie van The Underdog Project en Fiësta van The Sunclub. De remix stond negen weken op nummer één in de Nederlandse Top 40.
Twee versies van Summer Jam was nog niet genoeg en dus werd er in 2004 nóg een poging gedaan om een extended version van het nummer de hitlijsten in te sturen, maar deze keer sloeg het niet aan. The Underdog Project besloot in 2010 nog één keer een poging te doen om het nummer opnieuw de hitlijsten in te krijgen. Ook deze versie was geen succes.
In 2003 stond de groep met twee andere tracks in de Nederlandse hitlijsten: Saturday Night én, je raadt het al, Winter Jam! Deze singles behaalde geen hoge notering en bleven halverwege de lijsten steken.
Vinden wij 21 jaar later de grootste zomerhit van 2003 leuker dan die van dit jaar?
1816 The Underdog Project vs. Sunclub - Summer Jam 2003
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.