MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:
Was tien jaar toen, dus dit zit onderhand in de jeugdsentiment-categorie, terwijl ik me wel nog herinner dat het me toen niets deed. Meer dan een 7 kan ik er ook wel niet aan kwijt, daarvoor vind ik dat voetbalfluitje net te irritant. Maar het refrein is heerlijke nostalgie.

starbright boy schreef:
Clouseau [...] (maar ze hadden er wel 14)

Oei da's nog best veel, sorry nog daarvoor!

5.9

fluitje inderdaad irritant

7,0

Op Roxy stem ik later nog.

7.5 Ja jeugdsentiment en een lekker nummer

Niet alleen het fluitje is irritant.
Ik zit de hele tijd te wachten tot het nummer gaat beginnen, maar het blijft maar hangen in dezelfde "aanzet tot". Wanneer komt nu de hook, het refrein, iets memorabels? Zelfs de videoclip, een aaneenschakeling van ongegeneerd gluren naar lekkere lijven, is een goedkope copypaste van steeds dezelfde shots.
Frappant dat dit de grootste zomerhit van dat jaar was, want ik herken het totaal niet. Misschien omdat het zo'n nietszeggende melodie heeft en ik het al lang en breed weer ben vergeten?

't Enige pluspunt (naast de pluspunten in de videoclip) is de accordeon (of bandoneon?): dat is mooi gedaan.
Oh, en het is beter dan de huidige nummer 1-(s)hit, maar daar is geen eer aan te behalen.
3,8

Roxy & Ronnie - 8
Underdog Project - 9

Twee knallers.

Underdog Project: 6,0

Roxy & Ronnie - 3
Underdog Project - 6,5

2 voor Roxy und Ronnie
8 voor Summer Jam

Het heeft allemaal niet veel om het lijf : 5,7

Best lekker hoor. Het fluitje mag wat mij betreft ook blijven: 7,5

9

Dit is de definitie van zomer. Perfecte zomerhit.

7 , niemand trouwens dat prima fluitje opgevallen .

7,2

Als ik het me goed herinner scoorde deze groep niet veel later ook nog een hit met Winter Jam (edit: werd ook vermeld door 50tracks), gewoon hetzelfde nummer maar dan wat trager en een aangepaste tekst. Makkelijk scoren!

Underdog project: Ik ben zo oud dat dit voor mij geen jeugdsentiment is. Ik was een twintiger. Ik heb nooit wat met dit nummer gehad. 4,8

The Underdog Project vs. Sunclub - Summer Jam 2003 : 4

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:00 uur

geplaatst: vandaag om 13:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.