MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:

Ik draag het duo op handen en zo hoog mogelijk, maar hoe waar de tekst ook mag zijn, tijdens dit glijerig georkestreerd semi-countrydeuntje laat ik ze keihard uit mijn handen flikkeren. Alleen die laatste 20 seconden zijn nog wel aardig.
5
Het origineel vind ik ook geen hoogvlieger.

7,5

6

Als kind vond ik dit behoorlijk verschrikkelijk, maar later komt daar toch weer zo'n sentimentele gloed over, zoals bij alles uit 1975.

7,5

Gisteren een Koot en Bie avond gedaan, en ik denk dat ik die zo gewoon weer oppak.

cosmic kid (moderator)
Koot en Bie zijn helden, dit nummer beklijft toch minder.

6

Hun sketches zijn onovertroffen. Dit nummer is minder tijdloos.

Het Simplisties Verbond - Zoek Je Zelf : 7

Minder tijdloos?
Nou moet ik vandaag een nummer van een duo beoordelen wat geniaal was in het spelen van typetjes. “Met make-up van oor tot oor stellen ze een ander voor.”

En dat doe ik met allemaal typetjes die zich verschuilen achter een maanlandschap, een aardglobe, een slechte doctor die ze zo hoog mogelijk op handen draagt om ze vervolgens keihard te laten vallen, een Hercules, een leeuw, een op hol geslagen poppetje, een op rol geslagen poppetje, een schimmig figuur, een robot die nog nooit van Het Simplisties Verbond heeft gehoord en een soort spelleider die vermomd is als mijn favoriete Amerikaanse zanger (die eigenlijk al sinds 1975 dood is).
En dan ben ik nog lang niet volledig, ik verberg mij achter een versierde boom die in de nattigheid staat.

Hoe ver zijn wij zoekgeraakt van onszelf?

7,8

Als witte man verschuil ik mij achter een zwarte vrouw. Zou ik in het echt niet hoeven te proberen. Blijkbaar zit ik in een aardige identiteitscrisis en kan ik de boodschap 'zoek jezelf' wel gebruiken. Vooruit, een:

6

Savage Garden - 7,9
Van Kooten & De Bie - 2,8

Shaky

Marzipaintree schreef:
een op rol geslagen poppetje

4

Savage Garden: 8

4,5

Aznavour - 6
Zusjes McGarrigle - 7
Savage Garden - 7,5
Koot & Bie - 5

Zoek Je Zelf scoort 6,24. Van Kooten en De Bie staan op plek 753.

26 singles brachten deze Amerikanen uit, 9 daarvan stonden in de US Billboard chart binnen de top 40.

Hun allergrootste hit kwam in 1967 uit, toen de band pas een jaar of 2 bestond. Deze song hoort tot de 500 meest succesvolle singles uit de Amerikaanse geschiedenis.

1313. The Turtles - Happy Together

[1967, #aw14, #hp5]

1313. The Turtles - Happy Together: 7
1312. Het Simplisties Verbond - Zoek Je Zelf: 7,5

Turtles. 9

8,5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:00 uur

geplaatst: vandaag om 15:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.