MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:

7 Seconds een 7.6

Kris een 6.5

7 Seconds: 7,0
Kris K: 6,5

7 Seconds: 7,0
Why me 9

te veel Jesus gehalte
3.5

Finn schreef:
te veel Jesus gehalte
3.5

Jij bent wss meer voor het satansgehalte

# 1887 The Easybeats - Hello, How Are You?
wendyvortex schreef:
7,5 (met inderdaad flinke Peek & Cloppenburg associatie). De bassist van mijn oude punkbandje stond ingeschreven bij zo'n modellenbureau, die stond tegelijkertijd ook in een Peek & Cloppenburg reclamefolder.
Punk & Cloppenburg: dat verwacht je dan weer niet. Bestaat die tent eigenlijk nog?

Beetje zeikerig nummer. Komt er na het weekend alsnog een onvoldoende voor de too easybeats..
5

# 1888 Youssou N'dour & Neneh Cherry - 7 Seconds
Huh? Wat wat WAT? Neneh was lid van Rip Rig + Panic (al doet me dat toch een belletje rinkelen) en zelfs The Slits? Krijg nou wat? Zij staat toch niet op die memorabele hoes van The Slits? Dan had ik haar toch moeten herkennen. Hoewel, ze was toen 15 jaar. Dan krijg je een beetje hetzelfde euvel als met de minderjarige Annabella van Bow Wow Wow destijds.
(Ah, ik zie nu dat ze wel degelijk meezong op het album 'Cut', maar alleen de achtergrondzang verzorgde)
Enfin, ik dwaal af. Mooi liedje, hoor.
7,3

#1889 Kris Kristofferson - Why Me
Ach gossie, ik had zijn overlijden nog niet meegekregen. Een respectabele leeftijd.
Ik heb het altijd een aantrekkelijke man gevonden. Met zijn muziek had ik echter weinig. In dit nummer hoor ik bar weinig outlaw, meer gospel country en een vervelende uiting van zelfbeklag.
"Dram niet zo man, aansteller. Beetje jammeren om Hogere Hulp. Get a grip, toon ruggengraat."
4

7 Seconds: 7
Why me: 6,5

Luisterende, ik stem in deze post.

Lang nummer.

The Easybeats - 7,5
Neneh Cherry & Youssou N'Dour - 8,5
Kris Kristofferson - 6,5

50tracks

Niet het soort country dat ik wil. De meeste andere nummers van hem mag ik wel.

4

Kris Kristofferson - Why Me : 7

Deze versie van Johnny Cash op American Recordings vind ik nog vele malen beter.

LucM schreef:
Niet het soort country dat ik wil. De meeste andere nummers van hem mag ik wel.

4
Doe dan ook even mee met het Shakey's Oldies but goodies-spelletje, want daar wordt ook Kris gememoreerd, maar met een heel erg veel beter liedje.

Hij heeft betere en andere maken betere versies. Maar die stonden niet ooit in de Top 40. Een 6,07 voor Why Me van Kris Kristofferson.

Gisteren had ik eigenlijk een andere track klaar staan maar sloot even aan bij de actualiteit van het overlijden van Kris Kristofferson. Ik realiseer me nu pas dat de track die ik klaar had staan ook door Kris Kristofferson is gezongen. Daarover zo meer.

Weten jullie wat nog slechter soort dan de hits uit 2024? Nederlandstalige nummers. En dat is best vreemd. Verderop op MuMe zijn we onder leiding van Casartelli bezig met de laatste fase van de NLtalige Ladder 2024. En daar doen ook een aantal stemmers aan mee die ook hier actief zijn. Toch staat de hoogst genoteerde Nederlandstalige single bij ons pas op plaats 115. Jimmy van Boudewijn de Groot kreeg van ons een 7,88.

We hebben we geen enkele Nederlandstalige single in onze Top 100 staan daarentegen zijn bijna 60% van de onderste 100 in onze lijst Nederlandstalig. De 10 nummers met de laagste score zijn allemaal Nederlandstalig. Kijken of we daar deze week verandering in kunnen brengen met de Top Nederlandstalige songs uit de Top 40 van 50, 40, 30, 20 en 0 jaar geleden.

We beginnen met de grootste hit van 1973 of 1974. Als Gerard Cox 'T Is Weer Voorbij Die Mooie Zomer niet in het laatste gedeelte van het jaar was uitgekomen en dus deels in 1973 en deels in 1974 genoteerd stond dan had het nummer of in 1973 of in 1974 op één gestaan in de jaarlijst van de Top 40.

'T Is Weer Voorbij Die Mooie Zomer is een cover van City Of New Orleans. Dit nummer werd gezongen door Arlo Guthrie en geschreven door Steve Goodman. Het nummer gaat over een trein die de City Of New Orleans heet. De trein rijdt tussen Chicago en New Orleans. Gerard Cox leerde het nummer kennen door de Franse versie van Joe Dassin. Dassin had er een Europeese hit mee onder de titel Salut Les Amoureux.

Gerard Cox vond het een prachtig nummer en het riep bij hem een nostalgisch gevoel op van een voorbijgaande zomer. Door druk uit te oefenen op de platenmaatschappij mocht hij het uiteindelijk in het Nederlands inzingen en op plaat uitbrengen. Rudi Carrell maakte op basis van de versie van Gerard Cox een Duits versie waarmee hij de Duitse hitparade haalde.

De folk - country song City Of New Orleans cirkelde begin jaren 70 in dezelfde kringen rond als Why Me van Kris Kristofferson. In 1985 won Steve Goodman een Grammy Award voor Beste Country Song voor het nummer in de versie van Willie Nelson. Die ook Why Me had gecovered. Ook Johnny Cash heeft beide nummers opgenomen. Daarnaast werd City Of New Orleans ook door Johnny Cash (nummer start na 50 sec.) John Denver, Allen Toussaint en Die Lollipops uitgebracht. Hier ook een versie van The City Of New Orleans door The Highwaymen met Kris Kristofferson en zo is de cirkel weer rond.

Terug naar de versie die we gaan beoordelen. In de MuMe NLtalige Ladder 2024 is 'T Is Weer Voorbij Die Mooie Zomer dit jaar gedaald naar plaats 320. In de Top 40 stond Gerard Cox 18 weken genoteerd waarvan 5 op de eerste plaats.

#1890 Gerard Cox - 'T Is Weer Voorbij Die Mooie Zomer

Te truttig voor woorden, maar toch een ...

7.8

Mooi setje van 2 nummers:

Kristofferson: mooie keuze, mooi liedje, ik kende het niet. Een voorbeeld dat eenvoud echt heel goed kan zijn.

8,5

Cox: truttige dan truttig, maar een hele mooie melodie en een herkenbare meezingtekst. Meer hoeft het allemaal niet te zijn.

8

8,1 favoriete nr van m’n oma

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:40 uur

geplaatst: vandaag om 15:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.