Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
0
geplaatst: 1 oktober 2024, 11:46 uur
Waar een lans breken voor Nederlandstalige liedjes door de spelleider al niet toe kan leiden. De ruime 7s en hoger vliegen ons om de oren.
Alle namesdropping ten spijt: ik trap daar mooi niet in.
"Hij heeft betere en andere maken betere versies."
4
Alle namesdropping ten spijt: ik trap daar mooi niet in.
"Hij heeft betere en andere maken betere versies."
4
2
geplaatst: 1 oktober 2024, 11:54 uur
Evil Dr je kunt zeggen wat je wilt maar op dat na na na na na na, na is eigenlijk alles wat wij daar zingt nu toch echt een waarheid als een koe 

0
geplaatst: 1 oktober 2024, 12:19 uur
Rudi S schreef:
Evil Dr je kunt zeggen wat je wilt maar op dat na na na na na na, na is eigenlijk alles wat wij daar zingt nu toch echt een waarheid als een koe
De waarheid is lang niet altijd leuk. Evil Dr je kunt zeggen wat je wilt maar op dat na na na na na na, na is eigenlijk alles wat wij daar zingt nu toch echt een waarheid als een koe
{Dat ge-nananana trok de waarheid trouwens nog verder omlaag naar die 4)
Geef mij maar 35 waarheden dan deze ene.
1
geplaatst: 1 oktober 2024, 12:45 uur
0
geplaatst: 1 oktober 2024, 13:19 uur
Kerstkindje 
Maar ze hield juist wel van de zomer, dit is ook een ode aan dat seizoen

Maar ze hield juist wel van de zomer, dit is ook een ode aan dat seizoen
0
geplaatst: 1 oktober 2024, 16:03 uur
Tekst is een beetje slap maar eindresultaat is meer dan oké....8
Liever gewoon het orgineel
.....maar de uitvoering van Willy Nelson vind ik toch net iets beter
Liever gewoon het orgineel
.....maar de uitvoering van Willy Nelson vind ik toch net iets beter
0
geplaatst: 1 oktober 2024, 18:09 uur
#1890 Gerard Cox - 'T Is Weer Voorbij Die Mooie Zomer: 8
#1889 Kris Kristofferson - Why Me: 5,5
#1889 Kris Kristofferson - Why Me: 5,5
1
geplaatst: 2 oktober 2024, 06:26 uur
Een banger voor de Oma's: een 7,02 voor 'T Is Weer Voorbij Die Mooie Zomer van Gerard Cox.
Er zijn opvallend grote verschillen tussen het aantal Nederlandstalige nummers in de eindejaars Top 100 van 1974 en 1984. In 1974 staan er 15 Nederlandstalige nummers in, in 1984 slechts 6. De hoogste daarvan hebben we niet al te lang geleden gespeeld (Danny de Munk - Ik Voel Me Zo Verdomd Alleen 5,74). De een na hoogste is Mijn Stad ook al van Danny de Munk.
De nummer 89 is uiteindelijk een van de grote Nederlandstalige hits allertijden geworden. Over De Muur van het Klein Orkest stond vorige jaar tweede in onze NLtalige Ladder 2023. Op 1 stond daar Mia van Gorki, die heeft onze Top 40 nooit gehaald. In De Koninklijke 500! van Radio 2 in April dit jaar stond Over De Muur op 1 voor Radar Love van de Golden Earring. In de Top 2000 van die zender is het na Avond van Boudewijn de Groot de hoogst genoteerde Nederlandtalige single. In onze MuMe Top 2000 moet Klein Orkest MuMe darlings Spinvis en Eefje de Visser voor laten gaan.
Over De Muur werd op 1 november 1983 uitgebracht en stond in week 51 en 52 van dat jaar ook twee weken op nummer 1 in de Verrukkelijke 15. Maar haalde toen de Top 40 nog niet. De single werd in juni 1984, na de grote vredesdemonstratie op het Malieveld in Den Haag, opnieuw uitgebracht. Nu bereikte Over De Muur ook de Top 40. Toen de Berlijnse muur op donderdagavond 9 november 1989 viel, kwam de plaat in december dat jaar opnieuw in de belangstelling en werd opgepikt door Radio 2 en Radio 3 en bereikte ook toen weer de Top 40. In totaal heeft Over De Muur 13 weken genoteerd gestaan met een piek op nummer 10.
#1890 Klein Orkest - Over De Muur
Er zijn opvallend grote verschillen tussen het aantal Nederlandstalige nummers in de eindejaars Top 100 van 1974 en 1984. In 1974 staan er 15 Nederlandstalige nummers in, in 1984 slechts 6. De hoogste daarvan hebben we niet al te lang geleden gespeeld (Danny de Munk - Ik Voel Me Zo Verdomd Alleen 5,74). De een na hoogste is Mijn Stad ook al van Danny de Munk.
De nummer 89 is uiteindelijk een van de grote Nederlandstalige hits allertijden geworden. Over De Muur van het Klein Orkest stond vorige jaar tweede in onze NLtalige Ladder 2023. Op 1 stond daar Mia van Gorki, die heeft onze Top 40 nooit gehaald. In De Koninklijke 500! van Radio 2 in April dit jaar stond Over De Muur op 1 voor Radar Love van de Golden Earring. In de Top 2000 van die zender is het na Avond van Boudewijn de Groot de hoogst genoteerde Nederlandtalige single. In onze MuMe Top 2000 moet Klein Orkest MuMe darlings Spinvis en Eefje de Visser voor laten gaan.
Over De Muur werd op 1 november 1983 uitgebracht en stond in week 51 en 52 van dat jaar ook twee weken op nummer 1 in de Verrukkelijke 15. Maar haalde toen de Top 40 nog niet. De single werd in juni 1984, na de grote vredesdemonstratie op het Malieveld in Den Haag, opnieuw uitgebracht. Nu bereikte Over De Muur ook de Top 40. Toen de Berlijnse muur op donderdagavond 9 november 1989 viel, kwam de plaat in december dat jaar opnieuw in de belangstelling en werd opgepikt door Radio 2 en Radio 3 en bereikte ook toen weer de Top 40. In totaal heeft Over De Muur 13 weken genoteerd gestaan met een piek op nummer 10.
#1890 Klein Orkest - Over De Muur
0
geplaatst: 2 oktober 2024, 07:25 uur
6
Muzikaal stelt het weinig voor en tekstueel heb ik het altijd verkeerd gevonden dat de kwalijke kanten van het oosten (communisme) en westen (kapitalisme) gelijkwaardig worden voorgesteld. Maar het beeld van die vogels die over de muur vliegen, blijft natuurlijk wel mooi.
Muzikaal stelt het weinig voor en tekstueel heb ik het altijd verkeerd gevonden dat de kwalijke kanten van het oosten (communisme) en westen (kapitalisme) gelijkwaardig worden voorgesteld. Maar het beeld van die vogels die over de muur vliegen, blijft natuurlijk wel mooi.
0
geplaatst: 2 oktober 2024, 07:35 uur
8,2
en 50, gooi die Mijn stad er ook maar een keer in
(300.000x liever dan Ik voel me zo verdomd alleen)
en 50, gooi die Mijn stad er ook maar een keer in
(300.000x liever dan Ik voel me zo verdomd alleen)Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.