MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:

Gordon L: 7,5

6,5

Ast
6,5

7,21 voor Sundown waarmee Gordon Lightfoot op plek 271 staat.

Met maar liefst 23 top 40-noteringen valt er genoeg te kiezen bij deze dame. Laat ik niet voor een top 10-hit gaan, maar voor een bescheiden hitsingletje. 

Althans, hier in Nederland was het één van de kleinere hits. In Australië en de UK was dit een dikke nummer 1-hit. 

Ze maakt overigens nog steeds muziek en in 2021 scoorde ze nog een notering op de US Dance chart in samenwerking met Jessie Ware.

1348. Kylie Minogue - Spinning Around

[2000, #aw6, #hp30]

In BE ook niet zo'n grote hit in vergelijking met wat in 2001-2002 volgde, mijn favoriete Minogue-periode. Dát waren de bangers.

7

7,5 fijn broekje

het gaat hier om de muziek dacht ik
3.5

8,6

Mijn aandacht voor Kylie was weer helemaal terug (muzikaal gezien) met deze semi discodance topper. Samen met de voorgaande single On a Night Like This. Mooie Kylietijden zouden aanbreken.

1348. Kylie Minogue - Spinning Around: 7
1347. Gordon Lightfoot - Sundown: 7,5
1346. Veldhuis & Kemper - Ik Wou Dat Ik Jou Was: 3

7,7

Voor mijn gevoel destijds een veel grotere hit.

7

Gordon Lightfoot: 6

4.5

5,5

Ast
6,3

6,3 voor Spinning Around. Kylie staat op plek 750.

Net als gisteren ook vandaag een song die het in het buitenland veel beter deed dan in Nederland. Dit nummer stond op 3 in de UK, 7 in Canada en 11 in de US. Hier tikte het net eventjes de Top 40 aan.

Het nummer staat in de lijst 500 Songs That Shaped Rock and Roll. Een Beatles historicus bestempelde dit nummer tot inspiratie voor het gitaargedeelte in Taxman, en zo kunnen we nog wel even doorgaan wat betreft de legacy van deze plaat. 

Het allerbelangrijkste? Wij mogen de song nu in 2023 gaan beoordelen op MusicMeter. 

1349. The Yardbirds - Shapes of Things

[1966, #aw1, #hp38]

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:54 uur

geplaatst: vandaag om 22:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.