MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:

Moeilijk om deze te beoordelen. Ergens tussen een 3.5 en 5.5 in. Vandaag geef ik een..5.

The Animals - 7,5
Stereophonics - 7,1
Julio Iglesias - 5,5
Level 42 - 6,7
André Hazes - 3,5

wavanbuuren

5,5

Laats die film over ‘m gezien, kan z’n muziek al beter hebben dan pakweg 5 jaar terug

Klassieker .. 8

Level 42 7,3

Andre 5,5

koosknook schreef:
Moeilijk om deze te beoordelen. Ergens tussen een 3.5 en 5.5 in. Vandaag geef ik een..5.
Zelfs hierin ga ik me je mee, in die moelijkheid. Vroeger gaf ik dit een hartstochtelijk gegunde 1. Maar inmiddels hoor en voel ik de blues in die smartlappenmuziek en waardeer ik de uit duizenden herkenbare timbre van André... een beetje dan. En het is een héél stuk beter dan 99% van zijn epigonen waar ik nog steeds vlekken van in mijn nek krijg.
Ik ga hem toch een voldoende geven, kan mij het schelen.
6

7,0

Ik sluit me aan bij de woorden van mijn bovenbuur.

The Animals: 6,2
Stereophonics: 6
Julio Iglesias: 9,3 heerlijk nummer!
Level 42: 7
André Hazes: 5

André Hazes - een Beetje Verliefd : 6

wavanbuuren
André maakt in elk geval nog steeds iets los bij deze of gene.
Bij mij is het door de jaren heen ook van een 1 naar een voldoende voor bepaalde nummers geëvalueerd.
Deze een 7.

Daarmee komt "een beetje verliefd" na 20 stemmers op 6,065 en een plek in de grijze middenmoot.

wavanbuuren
Vandaag is het nog een keer tijd om een (na) zomers nummertje te beoordelen.

Deze Franse zanger van Baskische origine is redelijk bekend van zijn bandje "Mano Negra" en besloot zich na het uiteenvallen van die band in 1995 aan een solocarriere te wagen. In Nederland was dat met gematigd succes. Hij staat daarbij bekend om zijn (extreem) linkse, tot zelfs anarchistische teksten.

Als ik de commetaren bij zijn albums op dit forum mag samenvatten is dat de meeste mensen sympathie hebben voor zijn nummers, maar een heel album toch al snel wat saaig vinden.

Het nummer waar we naar gaan luisteren kent wel weer een uitzonderlijk verloop. Kwam binnen in de top-40, verdween twee weken later, om vervolgens weer drie weken later alsnog terug te keren voor vier weken. Toch vrij uitzonderlijk.

Kunnen wij een beperkte zomerse dosis Manu Chao wel smaken?

1472 Manu Chao - Me Gustas Tu

[2001 #aw6 #hp28]

Ik had m zo uit mijn hoofd wel wat hoger ingeschat dan de 28ste plek. Je hoorde m destijds heel vaak op de radio en clipzenders.

Maar goed, geef mij King Kong 5 maar...

6,3

5,2

Hazes een 7,7

Twee plus vijf is toch geen zes?

Dus Manu Chao bestaat al bijna dertig jaar niet meer? Van die statistische gegevens die mij plotsklaps weer heel oud doen voelen.

6,8

wavanbuuren
vigil schreef:
Ik had m zo uit mijn hoofd wel wat hoger ingeschat dan de 28ste plek. Je hoorde m destijds heel vaak op de radio en clipzenders.

Maar goed, geef mij King Kong 5 maar...

6,3

Die zet ik op de lijst voor over een week of wat....

wavanbuuren
EvilDrSmith schreef:
Twee plus vijf is toch geen zes?

Dus Manu Chao bestaat al bijna dertig jaar niet meer? Van die statistische gegevens die mij plotsklaps weer heel oud doen voelen.

6,8

Gelukkig af en toe nog een bewijs dat mensen mijn gezever lezen.
Maar toch weer niet heel goed, want het is Mano Negra wat bijna 30 jaar niet meer bestaat.
Slecht rekenwerk Aangepast.

Manu Chao - Me Gustas Tu : 5,5

Hazes: 6,5

Manu Chao: 5 (volledig kapot gedraaid door allerlei radiozenders die denken dat ze dit soort alternatieve wereldmuziek van het "niks aan de hand soort" moeten draaien)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:18 uur

geplaatst: vandaag om 14:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.