Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
4
geplaatst: 14 november 2023, 18:11 uur
wavanbuuren schreef:
Ik begin langzamerhand wel te denken dat je een bot bent Boze Dokter.
altijd maar weer die verwijzingen naar vroeger en je verrassend hoge beoordelingen voor "nieuwe" platen
Hoe langer ik op dit forum actief ben, hoe minder ik me een EvilDrSmith voel en me meer als een SweetSisterMary lijk te gedragen. Dit forum is een slechte invloed op mijn gifpen, vilein cynisme en zurige azijnzeikinborst. Is ook een beetje jouw schuld, want als je iedere keer nummers plaatst die gewoon best okay zijn, dan wordt dat er helaas niet beter op. Ik begin langzamerhand wel te denken dat je een bot bent Boze Dokter.
altijd maar weer die verwijzingen naar vroeger en je verrassend hoge beoordelingen voor "nieuwe" platen
Zoals nu weer Ome Bob, die wel eens higher aan zijn joint heeft gedraaid, maar best relaxed, chill en genietbaar is. 7
0
geplaatst: 14 november 2023, 19:51 uur
Een van zijn fijnste, nooit geweten dat dit een hit is geweest.
9
9
0
geplaatst: 14 november 2023, 22:23 uur
Alcazar - Crying at the Discotheque : 4,5
Bob Marley and the Wailers - Waiting in Vain : 7
Bob Marley and the Wailers - Waiting in Vain : 7
0
geplaatst: 14 november 2023, 22:30 uur
Space Oddity: 7
Crying at the Discotheque: 6,8
Waiting in Vain: 6,7
Crying at the Discotheque: 6,8
Waiting in Vain: 6,7
0
wavanbuuren
geplaatst: 15 november 2023, 08:40 uur
De rij met goeie scores groet aan.
Ome Bob is door 23 mensen beoordeeld en we komen uit op een 7,6696
Een keurige 132ste plek is zijn deel.
Ome Bob is door 23 mensen beoordeeld en we komen uit op een 7,6696
Een keurige 132ste plek is zijn deel.
0
wavanbuuren
geplaatst: 15 november 2023, 08:55 uur
Vandaag weer even tijd voor een "vergeten" liedje.
Althanks, in elk geval als ik voor mezelf spreek.
Zoals wel vaker geïnspireerd dooor die goeie ouwe radio.
Zelfs zo vergeten dat ik niet eens meer spontaan op de naam van de artiest kwam.
Benieuwd hoeveel van jullie de naam van Babylon Zoo nog op zouden kunnen lepelen.
Die kwamen in 1996 met een knal. Hun debuutsingle behaalde binnen no-time de eerste plek in de UK charts, waar er in de eerste week 418.000 exemplaren van werden verkocht, een record destijds.
Zoals zo vaak werd dat meer dan een beetje geholpen door een Levi televisiereclame.
Ze tekenden een contract voor zeven albums bij EMI, maar die zouden er nooit van komen.
Jas Mann, de voorman van Babylon Zoo, was ontevreden over de artistieke vrijheid die hij bij EMI kreeg en hij vertrok met de noorderzon. Uiteindelijk zou hij opduiken als ontwikkelingswerker in India.
Een eendagsvlieg in de zuiverste zin van het woord, "Het kan verkeren" zou Bredero zeggen.
1541 Babylon Zoo - Spaceman
[1996 #AW8 #hp4]
Althanks, in elk geval als ik voor mezelf spreek.
Zoals wel vaker geïnspireerd dooor die goeie ouwe radio.
Zelfs zo vergeten dat ik niet eens meer spontaan op de naam van de artiest kwam.
Benieuwd hoeveel van jullie de naam van Babylon Zoo nog op zouden kunnen lepelen.
Die kwamen in 1996 met een knal. Hun debuutsingle behaalde binnen no-time de eerste plek in de UK charts, waar er in de eerste week 418.000 exemplaren van werden verkocht, een record destijds.
Zoals zo vaak werd dat meer dan een beetje geholpen door een Levi televisiereclame.
Ze tekenden een contract voor zeven albums bij EMI, maar die zouden er nooit van komen.
Jas Mann, de voorman van Babylon Zoo, was ontevreden over de artistieke vrijheid die hij bij EMI kreeg en hij vertrok met de noorderzon. Uiteindelijk zou hij opduiken als ontwikkelingswerker in India.
Een eendagsvlieg in de zuiverste zin van het woord, "Het kan verkeren" zou Bredero zeggen.
1541 Babylon Zoo - Spaceman
[1996 #AW8 #hp4]
1
geplaatst: 15 november 2023, 09:13 uur
Lang niet vergeten, ik zet het album en/of de cd-single elk jaar nog wel een paar keer op.
Ik verwacht niet een heel hoog gemiddelde maar aan mij zal dat zeker niet liggen
9,7
Ik verwacht niet een heel hoog gemiddelde maar aan mij zal dat zeker niet liggen

9,7
0
wavanbuuren
geplaatst: 15 november 2023, 09:40 uur
Het gemiddelde van het album is wat dat betreft niet hoopgevend. Maar deze single durf ik ook wel een 8 te geven hoor!
0
geplaatst: 15 november 2023, 09:58 uur
Nog altijd 19 miljoen plays op Spotify, al is dat voor een nummer 1-hit niet veel.
8,5
8,5
1
geplaatst: 15 november 2023, 12:24 uur
Het liedje kwam eerder dit jaar ook voorbij in het 90s K.O.-spelletje: dat was wel de eerste keer in zeker twintig jaar dat ik 'em weer hoorde. Eigenlijk nog steeds even leuk. De sound heeft iets guilty pleasure-ish, al is die term ook een dooddoener.
Heb de cd hier ook nog liggen (voor ƒ2,50 gekocht bij Fame Music, zie ik in mijn archieven), maar geen idee (meer) of de rest van het album net zo catchy is als dit nummer.
8,3
Wat ik naast zijn Indiase avonturen ook niet wist, is dat de zanger nog vóór Babylon Zoo een carrière had met Sandkings.
Klinkt best aardig, beetje naïeve indiepoprock, waarvan deze ietwat stevigere song me op het eerste gehoor het beste bevalt: Temple Redneck
Heb de cd hier ook nog liggen (voor ƒ2,50 gekocht bij Fame Music, zie ik in mijn archieven), maar geen idee (meer) of de rest van het album net zo catchy is als dit nummer.
8,3
Wat ik naast zijn Indiase avonturen ook niet wist, is dat de zanger nog vóór Babylon Zoo een carrière had met Sandkings.
Klinkt best aardig, beetje naïeve indiepoprock, waarvan deze ietwat stevigere song me op het eerste gehoor het beste bevalt: Temple Redneck
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.