MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:

wavanbuuren
Ferry en zijn maten (bedankt Koos) doen het prima. Precies een 7 gemiddeld na 15 beoordelingen.
Plekje net binnen de Top 500, exact gelijk met zowel The Marbles, als The Streets, als Ramones.

Jammer dat de animo een beetje terug loopt de afgelopen twee weken, dat dan weer wel.

wavanbuuren
johan de witt schreef:
Hoogste positie 220?

Wel een leuk liedje, al is het tekstueel wel erg simpel.

6,3

Dat was natuurlijk 22 met dikke vingers, excuus.

wavanbuuren
The random 70's brengen ons de tweede inzending van George Baker Selection.
En opnieuw niet eén van de twee klassiekers die ze op hun naam hebben staan.

Om in het thema van gisteren te blijven: Niet iederen zal zich realiseren dat Hans Bouwens en zijn mannen maarliefst 34 Top-40 hits op hun naam hebben staan. Ze staan te boek als de 44e succesvolle artiest in de geschiedenis van de Top-40.

En voor wie het niet weet: Hans heeft best een interessante "herritage", want hij werd geboren uit een Nederlandse moeder en een Italiaanse vader, die in de tweede wereldoorlog meevocht aan de zijde van de Duitsers en ons land bezette. Zijn vader sneuvelde aan het einde van de oorlog en zou opgevoed worden door zijn grootouders.

In week 34 van 1972 kwam hij als "klapper van de week" binnen op nummer 19 met het nummer waar we op gaan stemmen.

1575 George Baker Selection - I'm On My Way

[1972 #aw10 #hp7]

wavanbuuren
Wat mij betreft een bewijs dat in de 70's niet alles beter was.

5

Free: 6
GBS: 4

6

Natuurlijk vrolijk en pretentieloos maar het pretendeert niet meer te zijn. Ik luister met mate naar dit soort muziek.

Sympathieke vent maar muzikaal zat hij er vaker naast dan op de juiste plek. Maar goed die paar keer was het dan ook gelijk goed raak en dat hebben een hoop artiesten überhaupt nooit gehaald.

To Bali to Bali...
4,8

Paar keer? Ik kan me maar een keer voor de geest halen. Maar gelukkig zat hij er niet zo naast als zijn vader.
Al scheelt het niet veel.
Het cijfer is dan ook navenant, ik twijfel ergens tussen een 4,0 - 4,5.
4,2

Teddy Swims - 5,5
The Free - 4,5
George Baker Selection - 3,5

Matig rijtje, wavanbuuren.

wavanbuuren
Sympathie levert nog geen "sympathy vote" op.
14 stemmen voor Hans en een 4,69 gemiddeld.
Ik hoef niemand uit te leggen dat dat onderste regionen betekent.

wavanbuuren
De dobbelstenen eindigen opnieuw op een "klapper van de week". En wel die van week 51 in 1986.
En wel één waar geen enkele introducitie nodig is voor wat betreft de band of het nummer.

iedereen van mijn generatie genoot van de geniale "spitting image" viedoclip, waarmee ze zowel de gehele wereldorde als zichzelf op de hak nemen.

Een nummer wat tot nu toe ook in iedere editie van de top2000 heeft gestaan.

Ik heb het natuurlijk over:

1576 Genesis - Land of Confusion

[1986 #aw8 #hp8]

wavanbuuren
(te) Veel gehoord, maar wel gewoon een 8.

wavanbuuren
Geinig toeval: Precies nu wordt het nummer gedraaid tijdens de top4000 van Radio 10.
Zonder dat ik of de dobbelstenen dat wisten.

The Free ((nld)) - Soul Party : 7

George Baker Selection - I'm On My Way : 6,5

Genesis - Land of Confusion : 7

De clip krijgt een 9,8, alleen Two Tribes was nóg genialer. Het liedje zelf doet leuk mee: 7,5.

9

Eén van hun beste (en dan reken ik de progperiode ook mee )

George Baker Selection - I'm On My Way : 5

Genesis - Land of Confusion : 7,2

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:37 uur

geplaatst: vandaag om 12:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.