MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:
Alain Clark 5,5
The Temper Trap 6
Percy Sledge 4,5
Divine 7
Lasgo 6,5

5 x een plaat uit de middelmaat..

7,8

Een van de betere Eurodance tracks

Ik heb ze toch uitgelaten. Barst nog steeds van de spierpijn in mijn benen. Ook omdat ik van het weekend een vriend heb geholpen met het verhuizen van zijn 10.000+ tellende lp-collectie van twee hoog naar min één in zijn nieuwe woning. En dat waren alleen nog maar zijn lp's.
Maar anders... die zanglijnen zijn wel erg mooi en nog sterker gezongen. Als het geen platte eurohouse-arrangement had gehad maar een (art)popbewerking oid, dan had ik het mogelijk goed, zelfs héél erg goed gevonden.
Oh, wacht even... nu snap ik waarom ik dit toch wel aardig vind: haar stem lijkt op die van Kimmie Wilde. ❤️
Bonuspunt erbij.
6,5

The Temper Trap - Sweet Disposition: 8
Lasgo - Something: 8,5

The Temper Trap - 8.5
Percy Sledge - 6.5
Divine - 7.0
Lasgo - 8.5

Minder erg dan Milk Inc (dat in hetzelfde straatje zit) maar vervelend nummer.

3,5

wavanbuuren
Goedemorgen allemaal. hopelijk is iedereen de Kerst weer goed doorgekomen. Tijd voor onderhoudswerkzaamheden.

Alain Clark - 23 stemmen 4,9478
Temper Trap - 25 stemmen - 6,948
Percy Sledge - 21 stemmen - 6,6881
Divine - 20 stemmen - 6,385
Lasgo - 14 stemmen - 6,1714

Het brede middenveld is dus flink aanwezig de afglopen dagen.

wavanbuuren
Deze week doen we weer een weekje random, maar dan wel een speciale.
Random top2000.
Met twee simpele regels (ten overvloede) : Het nummer moet niet al geweest zijn en moet in de top-40 hebben gestaan.

pureshores schreef:

(tussen de Belgische Eurodance en NL zit toch wel een kwaliteitsverschil)

Dat klopt, de Belgische is namelijk veel beter. Dit is een klein meesterwerkje, en nog niet eens hun beste (dat is 'Gone').

9,1

Wat ben je weer vroeg uit de veren wavanbuuren, deze staat nog geen 24u - hopelijk is het gemiddelde van Lasgo nu wat hoger want een laf zesje is veel te laag!

wavanbuuren
Het eerste nummer wat er uit rolt is het nummer 132.

Daar staat dit jaar Blof ft Geike met Zoutelande.
Het zal genoegszaam bekend zijn dat dit nummer een bewerking is van Frankfurt Oder van Axel Bosse.
Wat dan wel weer een grappig weetje is dat niemand minder Herbert Grönemeyer altijd in Zoutelande op vakantie ging en de heren tipte over Frankfurt Oder.
met de Vlaamse Geike erbij werd het al bij al een internationaal succesverhaal.

Ze zullen Herbert dankbaar zijn geweest want het werd echt een gigantische hit.
En ook in België werd het een kneiter.
Daarbij heeft het nummer sinds 2017 ook alle edities van de top 2000 gehaald met in 2018 zelfs een schitterende 31ste plek.

Ook vanuit het evenwicht in de lijst een goeie keuze van de dobbelstenen.
BLØF heeft 40 top-40 hits op haar naam staan en wij hebben ze pas eén keer gehad.
Ze zijn de 24ste meest succesvolle act in de geschiedenis van de top-40.

1583 BLØF ft Geike - Zoutelande

[2017 #aw31 #hp1]

wavanbuuren
Gezien de status van BLØF op deze site zal ik een van de weinigen zijn, maar kan hem zeer goed hebben.

7,5

wavanbuuren
Johnny Marr schreef:
(quote)

Dat klopt, de Belgische is namelijk veel beter. Dit is een klein meesterwerkje, en nog niet eens hun beste (dat is 'Gone').

9,1

Wat ben je weer vroeg uit de veren wavanbuuren, deze staat nog geen 24u - hopelijk is het gemiddelde van Lasgo nu wat hoger want een laf zesje is veel te laag!

Haha, klopt. Ik ben gewoon weer aan het werk, dus terug in het doordeweekse ritme. Ik nodig iedereen van harte uit om door te stemmen op Lasgo.
Ik geef ze overigens ook een 7,5.

Ik ben verre van een Blof fan, deze is lang niet de minste uit hun oeuvre maar niet goed genoeg voor een voldoende

5,0

Tja, ergens wel een banger. Maar ergens ook godsgruwelijk kut en wanstaltig. De gulden middenweg dan maar:

5

Oh leuk, hier ga ik me stiekem ook een beetje mee bemoeien.

BLØF voelt vaak wel heel catchy maar ik kan er ook echt niet lang naar luisteren. Nadeel is dat deze echt op zijn Hollands kapot gedraaid is, welke winkel je ook instapte, restaurant je in zat, radiostation je aanzette, altijd dat fucking Zoutelande.

Doe maar 5,5, dat noemde ze vroeger op school gewoon voldoende.

7

Ik ben zeker geen Bløf-fan, maar dit is toch één van hun betere ( met dank aan Geike).

Wat mijn bovenbuurman zegt. Een van de weinige Blof nummers die ik goed kan hebben.

7,5

8,0 prima nummer idd

7,5

Te vaak gehoord maar inderdaad een prima nummer.

BLØF ft Geike - Zoutelande : 6

Lasgo - jeugdsentiment tot en met: 7,6
Bløf - idd een van hun betere: 5,8

Lasgo: 7
Bloef: 6

Lasgo: 7,8

Lasgo: 2
Bløf: 7,5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:54 uur

geplaatst: vandaag om 03:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.