MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:
Cardinal een 5.8

Farruko een 3.8

Sailor een 7.4

7.3

Sailor - Sailor : 6,5

Farruko: 3
Sailor: 7

1289. Farruko - Pepas

Nog altijd probeer ik in Cambrills Spanje een bepaalde groentewinkel te ontlopen. Daar vroeg ik in mijn beste Spaans ooit naar Pepas terwijl ik Papas (aardappels) bedoelde. Daarna zag ik het gezicht van de groenteverkoper zo bedenkelijk in negatieve zin veranderen dat ik mij nooit meer daar vertoond heb.

Pepas kan meerdere betekenissen hebben in Spanje waaronder zaad, vulvas of xtc-pillen. Dit nummer is een ode aan de losbandigheid: bebiendo, fumando y jodiendo.
Er zijn meerdere filmpjes die mijn oordeel over dit nummer in positieve zin veranderen en die wil ik niet ontlopen.
6,5

1290 Sailor - Sailor

Ook hier bebiendo y jodiendo. Alleen voor mij hier meer oor i.p.v. oog.

Ooit haalde het gelijknamige album de nummer 1 van de Oorlijst van, nota bene het hele jaar 1974! Er waren veel deskundigen die het hoog in hun lijstje hadden staan zoals Ad Visser, Jip Golsteijn, Ruud van Dulkenraad en Hubert van Hoof.

Zou het zijn bij gebrek aan beter? Dan is het nummer wel heel toepasselijk:
Sailor, is it true what they say, that you mess with the boys when the girls are away?

Misschien ietwat overschat door de Oor maar elders vind ik dit nummer onderschat.
9

Het nummer nooit eerder gehoord, terwijl ik het gelijknamige album met enige regelmaat in de kringloopbakken zie liggen. Sterker: ik zie nu in mijn archief op Discogs dat ik blijkbaar toch een keer gezwicht ben en ik de plaat jaren geleden voor €1,25 uit zo'n bak heb gevist. Moet dus ergens in mijn platenkast staan (zou toch handig zijn als ik het een keer op alfabetische volgorde rangschik). Op basis van dit nummer niet meteen een sterke urgentie voelend om die plaat op te zoeken. Maar dan ook weer niet om 'em meteen uit mijn collectie te verwijderen. Het is wel okay en aardig, maar dat dit nummer een representant is van de nummer 1 in de Oorlijst is toch behoorlijk onthutsend. Ook toen sloeg Oor de plank dus wel eens mis. Fors mis.
In het spelletje van Zaaf staat in het jaar 1974 nergens de naam Sailor. Geen één keer! Dat lijkt me op basis van dit nummer een collectieve blijk van voortschrijdend muziekinzicht.

6,8

wavanbuuren
6,5

Cardinal Point - 4
Farruko - 5
Sailor - 6

Shaky

Sailor trapt deze themaweek af met een gemiddelde van 6,76. Ze staan op plek 504.

Thema: Een werkweek lang beroepen

Ook vandaag is het de beurt aan Britten. Deze uit Sheffield afkomstige new wave / pop band was vooral tussen 1983 en 1985 erg populair. Zeker in de UK scoorde ze toen vrijwel aan de lopende band hits.

Muziekfotograaf Peter Ashworth was verantwoordelijk voor de foto op de single.

1291. Thompson Twins - Doctor! Doctor!

[1984, #aw4, #hp24]

Thompson Twins 7,7

Love on your side had tegen de 10 gehangen

1291. Thompson Twins - Doctor! Doctor!: 7
1290. Sailor - Sailor: 7,5

7,9

Hold Me Now is hun beste

4.7

Sailor: 7,75
Thompson Twins: 6,5

Sailor:6
Thompson Twins:6,3

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:40 uur

geplaatst: vandaag om 02:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.