MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:

6,5 hoe hoog staat-ie in de Ladder?

George Michael - Freedom! : 7,5

Wow, jij vind het wel een heel goed nummer!

johan de witt schreef:
6,5 hoe hoog staat-ie in de Ladder?

Niet

thelion schreef:
(quote)

Niet

Iedereen vindt hem geweldig, maar niemand nomineert hem

wavanbuuren
8,2

johan de witt schreef:
(quote)

Iedereen vindt hem geweldig, maar niemand nomineert hem

Tsja er is zoveel muziek die ik geweldig vind.

Jouw verhaal is als uit mijn leven gegrepen: het ging bij mij preciés net zo. Alleen vielen bij mij het kwartje, het besef en de erkenning véél langzamer. (uitzonderingen nagelaten, whamageddon enzo...)

7,7

Ben er tijdens de Top 2000 achter gekomen dat ik toch weinig heb met George Michael solo, al is dit wel een van zijn betere.

6,3

INXS - fijne productie van Nile Rodgers: 8,3

Common Linnets: 5,5

wavanbuuren
George voelt zich bevrijd en wandelt pardoes naar een ruime top-100 positie.

7,925 na 20 stemmen.

wavanbuuren
Het is alweer een tijdje geleden dat we een echte disco-rammer hebben beoordeeld, dus hoog tijd zou ik zeggen. En dat doen we met een man uit Pennsylvania die al op 13 jarige leeftijd in zijn neerste bandje speelde. Tot 1976 maakte hij deel uit van de "Edgar Winter Group" en daarna ging ie solo.
Een heel lang en gelukkig leven was hem niet toebedeeld, want hij overleed al op 43 jarige leeftijd aan een hersentumor, naar men zegt als gevolg van de ziekte AIDS.

Het nummer waar we naar gaan luisteren stamt uit 1979 en werd een hit in Nederland doordat de onvermijdelijke Ferry Maat het veelvuldig draaide tijdens zijn "Soul Show".
Tot nu toe heeft het nummer in alle edities van de Top2000 gestaan.

En voor wie nog niet weet waar het over gaat, nu de gouden tip: In 1997 werd het nummer gecoverd door Take That en werd het opnieuw een hit.

En in de categorie volslagen overbodige wetenswaardigheden: Begin jaren '90 werd dit nummer steevast om 0:00 gedraaid op de zaterdagavond in de club waar meneer van Buuren zijn eerste serieze stappe zetten in het uitgaansleven.

1592 Dan Hartman - Relight My Fire

[1980 #aw13 #hp3]

Inxs: 7,5
George Michael 7
Dan Hartman 7,5

George Michael 6,5
Dan Hartman 7,5

7,5 toch wel iets beter dan Freedom ‘90

7

Wat clichématige disco maar alleszins beter dan de cover door Take That (1993).

Faithless - We Come 1: 8
INXS - Original Sin: 7,5
George Michael - Freedom!: 6,5
Dan Hartman - Relight My Fire: 7,2

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:29 uur

geplaatst: vandaag om 14:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.