MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:
wavanbuuren
Goeie metal bereikt toch maar zeer zelden de top-40.
Dus je komt al snel bij de usual suspects uit als je een metal nummeretje wil posten.
Dat doe ik dan ook maar, want ik wil metal vandaag,.

1612 Iron maiden - Can I Play With Madness

[1988 #aw7 #hp14]

wavanbuuren
9

Tja.

Een kleine 5.

7,1

Eruption nog een 7,4

7,5

6,5

Leuk dat dit de top 40 gehaald heeft, maar verder geen heel grote Maiden-favoriet van me.

Een 7,5 voor Eruption en een 6 voor Iron Maiden.

Bonuspunt omdat het Maiden is. Dus ipv een 8 een:

9

Ik ben (was) een verschrikkelijk grote Maidenfan. Maiden heeft mijn leven op mijn 13e letterlijk veranderd en op zijn kop gezet. Naast mijn ouders is de band misschien wel het meest bepalend geweest in mijn leven. Nee, niet eens misschien: zeker weten. Cijfer volgt later: dat laat zich niet raden.

Niet bepaald de beste Maiden.

6

Drie jaar geleden deed ik met een groepje vrienden alle albums van Maiden chronologisch en heel minutieus beoordelen. Tot en met twee cijfers achter de komma. Maidennerds to the max. Dit was mijn verhaal over 'Can I Play With Madness'.

1
Ja, een 1. Je leest het goed: een enkele punt. Voor de hoes van de single en de op zich niet onaardige solo's. Maar godgloeiende godverdomme, wat was dit een deceptie toen dit als vooruitgesnelde single werd uitgebracht. Dat acappella intro al: ik kreeg als 15-jarige spontaan de rillingen. Ik kon mijn oren niet geloven. De band die alleen maar fantastische nummers kon maken (zelfs 'Invaders' had zijn momenten), heeft een ongelooflijk zeiknummer gemaakt. Dat refrein: dat meen je niet? Ik kreeg plaatsvervangende schaamte. Hoe kon MIJN band, MIJN helden, zo'n drakerig gedrocht uitbraken? En dan ook nog eens zo'n imbeciele videoclip. Ik wilde dit nummer natuurlijk zó graag goed vinden, maar eigenlijk kon ik wel janken. En nog steeds. Dit nummer staat voor mij model voor de eerste scheurtjes in mijn onvoorwaardelijke liefde voor de beste band in het universum.

Een paar jaar later kwam de single 'Bring Your Daughter... To the Slaughter' uit en ook die haalde de Top 40. Ik zal mijn commentaar hierover maar bewaren voor als deze ook langskomt in dit spelletje. Maar doe vooral geen moeite.

Iron maiden - Can I Play With Madness : 4,5

EvilDrSmith schreef:
Drie jaar geleden deed ik met een groepje vrienden alle albums van Maiden chronologisch en heel minutieus beoordelen. Tot en met twee cijfers achter de komma. Maidennerds to the max. Dit was mijn verhaal over 'Can I Play With Madness'.

1
Ja, een 1. Je leest het goed: een enkele punt. Voor de hoes van de single en de op zich niet onaardige solo's. Maar godgloeiende godverdomme, wat was dit een deceptie toen dit als vooruitgesnelde single werd uitgebracht. Dat acappella intro al: ik kreeg als 15-jarige spontaan de rillingen. Ik kon mijn oren niet geloven. De band die alleen maar fantastische nummers kon maken (zelfs 'Invaders' had zijn momenten), heeft een ongelooflijk zeiknummer gemaakt. Dat refrein: dat meen je niet? Ik kreeg plaatsvervangende schaamte. Hoe kon MIJN band, MIJN helden, zo'n drakerig gedrocht uitbraken? En dan ook nog eens zo'n imbeciele videoclip. Ik wilde dit nummer natuurlijk zó graag goed vinden, maar eigenlijk kon ik wel janken. En nog steeds. Dit nummer staat voor mij model voor de eerste scheurtjes in mijn onvoorwaardelijke liefde voor de beste band in het universum.

Een paar jaar later kwam de single 'Bring Your Daughter... To the Slaughter' uit en ook die haalde de Top 40. Ik zal mijn commentaar hierover maar bewaren voor als deze ook langskomt in dit spelletje. Maar doe vooral geen moeite.

Tuurlijk is dit bij lange na het beste Maiden nummer maar een 1? Ik snap deze redenering niet want voor mij staat een 1 voor het alle slechtste wat ooit gemaakt is.

wavanbuuren
EvilDrSmith schreef:

Die is al geweest

wavanbuuren
21 stemmen, 6,7929 gemiddeld.
De late onvoldoendes duwen Bruce en zijn mannen de middenmoot in.

wavanbuuren
We blijven in de '80's. Gewoon omdat het kan.

Deze ex-millitair bracht twee albums uit, maar die werden niet perse een groot succes.
1 single haalde de top-40 en daar gaan we vandaag naar luisteren.

1613 Oran "Juice" Jones - The Rain

[1987 #aw9 #hp5]

7,5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:46 uur

geplaatst: vandaag om 12:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.