MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:
8,3

't is inderdaad regenachtig...

7,25

EvilDrSmith schreef:
Maiden heeft mijn leven op mijn 13e letterlijk veranderd en op zijn kop gezet. Naast mijn ouders is de band misschien wel het meest bepalend geweest in mijn leven. Nee, niet eens misschien: zeker weten.
EvilDrSmith schreef:
Maar godgloeiende godverdomme, wat was dit een deceptie [...]. ik kreeg als 15-jarige spontaan de rillingen. Ik kon mijn oren niet geloven. De band die alleen maar fantastische nummers kon maken (zelfs 'Invaders' had zijn momenten), heeft een ongelooflijk zeiknummer gemaakt. [...] Ik kreeg plaatsvervangende schaamte. Hoe kon MIJN band, MIJN helden, zo'n drakerig gedrocht uitbraken? [...] eigenlijk kon ik wel janken. En nog steeds. Dit nummer staat voor mij model voor de eerste scheurtjes in mijn onvoorwaardelijke liefde voor de beste band in het universum.
laxus11 schreef:
Tuurlijk is dit bij lange na het beste Maiden nummer maar een 1? Ik snap deze redenering niet want voor mij staat een 1 voor het alle slechtste wat ooit gemaakt is.
Precies, het allerslechtste. Wat is er dan niet duidelijk aan mijn verhaal? Als ik ooit bij een kinderpsycholoog had moeten aankloppen voor een of ander trauma, dan was het wel door dit nummer. Het gaat dus niet alleen om het liedje zelf, maar zeker ook om het effect wat het sorteerde.

EvilDrSmith schreef:
Een paar jaar later kwam de single 'Bring Your Daughter... To the Slaughter' uit en ook die haalde de Top 40. Ik zal mijn commentaar hierover maar bewaren voor als deze ook langskomt in dit spelletje. Maar doe vooral geen moeite.
wavanbuuren schreef:
Die is al geweest
Oja! Inderdaad zeg.. Dat was ik blijkbaar (gelukkig) alweer vergeten. Maar toen wist ik al dat Maiden niet feilloos bleek te zijn. Integendeel.

Enfin, waar waren we?
1613 Oran "Juice" Jones - The Rain: 7. Beter dan beide Maidennummers bij elkaar in het kwadraat en tot de derde macht. Dus al met al wel een aardig liedje.

Can I Play With Madness: 7,5

...and him

9,5 (blijft een fantastisch nummer)

Eén van de beste novelty hits aller tijden. Grijsgedraaid dit, en ontdekt via MuMe. Ik kan niet minder geven dan een:

10, met een griffel

EvilDrSmith schreef:
Drie jaar geleden deed ik met een groepje vrienden alle albums van Maiden chronologisch en heel minutieus beoordelen. Tot en met twee cijfers achter de komma. Maidennerds to the max. Dit was mijn verhaal over 'Can I Play With Madness'.

1
Ja, een 1. Je leest het goed: een enkele punt. Voor de hoes van de single en de op zich niet onaardige solo's. Maar godgloeiende godverdomme, wat was dit een deceptie toen dit als vooruitgesnelde single werd uitgebracht. Dat acappella intro al: ik kreeg als 15-jarige spontaan de rillingen. Ik kon mijn oren niet geloven. De band die alleen maar fantastische nummers kon maken (zelfs 'Invaders' had zijn momenten), heeft een ongelooflijk zeiknummer gemaakt. Dat refrein: dat meen je niet? Ik kreeg plaatsvervangende schaamte. Hoe kon MIJN band, MIJN helden, zo'n drakerig gedrocht uitbraken? En dan ook nog eens zo'n imbeciele videoclip. Ik wilde dit nummer natuurlijk zó graag goed vinden, maar eigenlijk kon ik wel janken. En nog steeds. Dit nummer staat voor mij model voor de eerste scheurtjes in mijn onvoorwaardelijke liefde voor de beste band in het universum.

Een paar jaar later kwam de single 'Bring Your Daughter... To the Slaughter' uit en ook die haalde de Top 40. Ik zal mijn commentaar hierover maar bewaren voor als deze ook langskomt in dit spelletje. Maar doe vooral geen moeite.

Nu ben ik wel eens benieuwd waarom dit zo'n slecht nummer zou zijn... een 1, serieus? Je hebt hier wel ergere gedrochten hoger gescoord. Blasfemie is het!

edit: blijkbaar al gereageerd, tgoh je bent ook sneller dan het licht

Oran "Juice" Jones - The Rain : 5

wavanbuuren
Weer een matige planning in huize van Buuren dit weekend, dus jullie mogen het met een "double-header" doen deze zondag

1613 Mike Oldfield - In Dulci Jubilo

[1976 #aw7 #hp3]

wavanbuuren
1614 Beckie Bell - Steppin'Out Tonight

[1992 #aw10 #hp4]

Mike Oldfield - 7,5
Beckie Bell - 6,4

Mike Oldfield 4,0
Beckie Bell 6,7

Mike 6.5
Beckie 6

Mike: 8.5
Beckie: 6.3

Zou er mash up van deze 2 liedjes te maken zijn? De Tubular Bell ofzo

Mike 7,8
Bell 6,2

1613 Mike Oldfield - In Dulci Jubilo: dit deuntje is andermaal een bewijs dat hoe geniaal de artiest ook kan zijn, een Top 40-hit scoren brengt het slechtste in de artiest naar boven. Zijn eerste vier albums zijn allemaal (schier) perfect, maar waarmee wordt hij in die periode vertegenwoordigd in de Top 40? Met een Duits kerstliedje. Jezus Christus....
En dan nóg een 7,5 scoren, hoe krijgt hij het toch voor elkaar? Dan móet je wel een ware homo universalis musica zijn.

1614 Beckie Bell - Steppin'Out Tonight
Zo'n muzikale homo universalis is Beckie zeker niet. "Dus" is de hit nog groter. Inwisselbaar dansdeuntje, op die Braziliaanse scheidsrechterfluitjes na. Dat is wel geinig.
5,6

Mike: 4,0
Beckie: 6,5

Mike: 9
Beckie: 5,8

Mike Oldfield : 7,5
Beckie Bell : 5,5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:28 uur

geplaatst: vandaag om 14:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.