Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
1
geplaatst: 28 januari 2024, 21:51 uur
Wat een zouteloze en ongeinspireerde versie van een oude Christmas Carol. Totaal platgeslagen misbaksel. Smakeloos.
Oldfield: 1
Becky Bell: Leuk hitje uit de tijd dat ik de top 40 volgde. Niet heel verheffend, maar een edel meesterwerk als je dit afzet tegen die volkomen overbodige draak van Oldfield.
Bell: 6
Oldfield: 1
Becky Bell: Leuk hitje uit de tijd dat ik de top 40 volgde. Niet heel verheffend, maar een edel meesterwerk als je dit afzet tegen die volkomen overbodige draak van Oldfield.
Bell: 6
0
geplaatst: 29 januari 2024, 01:44 uur
Mike Oldfield - In Dulci Jubilo : 6,5
Beckie Bell - Steppin' Out Tonight : 4
Beckie Bell - Steppin' Out Tonight : 4
1
geplaatst: 29 januari 2024, 02:05 uur
1607 Psy - Gangnam Style - 6.0
1608 Billy Idol - Sweet Sixteen - 6.0
1609 The Mavericks - Dance The Night away - 5.5
1610 Noah Kahan - Stick Season - 6.0
1611 Eruption - One Way Ticket - 8.0
1612 Iron maiden - Can I Play With Madness - 7.0
1613 Oran "Juice" Jones - The Rain - 4.5
1613 Mike Oldfield - In Dulci Jubilo - 7.0
1614 Beckie Bell - Steppin'Out Tonight - 8.0
1608 Billy Idol - Sweet Sixteen - 6.0
1609 The Mavericks - Dance The Night away - 5.5
1610 Noah Kahan - Stick Season - 6.0
1611 Eruption - One Way Ticket - 8.0
1612 Iron maiden - Can I Play With Madness - 7.0
1613 Oran "Juice" Jones - The Rain - 4.5
1613 Mike Oldfield - In Dulci Jubilo - 7.0
1614 Beckie Bell - Steppin'Out Tonight - 8.0
0
wavanbuuren
geplaatst: 29 januari 2024, 09:00 uur
Wel, wel. Dat was nog eens een mixed bag deze dagen.
Oran doet het wat mij betreft verrassend goed met een 7,231 na 21 stemmen. Goed voor een plekje bij de bovenste 400.
Mike Oldfield bleek een ouderwetse "love-it or hate-it". Het zal niemand meer verbazen dat je dan uiteindelijk op 6,20536 na 18 stemmen terecht komt.
Beckie is dan weer een onvervalst niemendalletje. lage standaarddeviatie, maar ook een lage score. 5,9158 na 18 stemmen.
Oran doet het wat mij betreft verrassend goed met een 7,231 na 21 stemmen. Goed voor een plekje bij de bovenste 400.
Mike Oldfield bleek een ouderwetse "love-it or hate-it". Het zal niemand meer verbazen dat je dan uiteindelijk op 6,20536 na 18 stemmen terecht komt.
Beckie is dan weer een onvervalst niemendalletje. lage standaarddeviatie, maar ook een lage score. 5,9158 na 18 stemmen.
0
wavanbuuren
geplaatst: 29 januari 2024, 09:09 uur
Tijd om weer eens terug te gaan naar de jaren 60.
En daar komen we een bijzondere combinatie van factoren tegen.
We gaan namelijk luisteren naar een zangeres uit Wales, een bewerking van een Russisch liedje en dan ook nog eens herschreven door Paul McCartney en uitgebracht op het Apple label.
Zijn er al echte kenners die het weten?
Nog wat hints: De zangeres in kwestie hebben we al 1x eerder beoordeeld, in 1970 deed ze mee aan het songvestival en werd tweede voor de UK met het liedje "Knock, knock, who's there"
We gaan terug naar het eerste hitsucces van Mary Hopkin, van wat uiteindelijk 4 hitnoteringen zouden worden. Een beetje vrolijkheid en melancholie is nooit weg op deze zonnige maandag.
En grappig genoeg werd ze in de top-40 van de eerste plek afgehouden door..... "Hey Jude"
Dan is de circel weer rond.
1616 Mary Hopkin - Those Were The Days
[1968 #aw14 #hp2]
En daar komen we een bijzondere combinatie van factoren tegen.
We gaan namelijk luisteren naar een zangeres uit Wales, een bewerking van een Russisch liedje en dan ook nog eens herschreven door Paul McCartney en uitgebracht op het Apple label.
Nog wat hints: De zangeres in kwestie hebben we al 1x eerder beoordeeld, in 1970 deed ze mee aan het songvestival en werd tweede voor de UK met het liedje "Knock, knock, who's there"
We gaan terug naar het eerste hitsucces van Mary Hopkin, van wat uiteindelijk 4 hitnoteringen zouden worden. Een beetje vrolijkheid en melancholie is nooit weg op deze zonnige maandag.
En grappig genoeg werd ze in de top-40 van de eerste plek afgehouden door..... "Hey Jude"
Dan is de circel weer rond.
1616 Mary Hopkin - Those Were The Days
[1968 #aw14 #hp2]
0
geplaatst: 29 januari 2024, 09:33 uur
9
Ik wist allang dat dit nummer door Paul McCartney is geschreven. Los daarvan natuurlijk een topsong, mooie stem ook.
Ik wist allang dat dit nummer door Paul McCartney is geschreven. Los daarvan natuurlijk een topsong, mooie stem ook.
1
geplaatst: 29 januari 2024, 10:33 uur
Het is verder ook niet bepaald het best bewaarde geheim in de popmuziek...
6,0
0
geplaatst: 29 januari 2024, 12:15 uur
Smartlap. Beetje te truttig. Ook niet heel slecht ofzo. Moeilijk hier een score op te plakken.
6,3
6,3
0
geplaatst: 29 januari 2024, 12:39 uur
wavanbuuren schreef:
Ja! We gaan namelijk luisteren naar een zangeres uit Wales, een bewerking van een Russisch liedje en dan ook nog eens herschreven door Paul McCartney en uitgebracht op het Apple label.
Maar, ik heb ook wel een zwak voor Mary Hopkin. Earth Song / Ocean Song draait hier in huis een paar keer per jaar zijn rondjes.
Those Were The Days is vrij truttig, maar van Mary kan ik het hebben.
7,5
1
geplaatst: 29 januari 2024, 14:41 uur
Ik wist alleen dat ze op Apple zat, maar ook dat ze de eerste was op dat label (al lees ik nu dat ze "one of the first" was, dus zelfs dat beetje dát ik dacht te weten, klopt niet helemaal). Ik dacht trouwens dat ze knapper was dan wat ik nu zie op de videoclip. Nu ziet ze er toch uit zoals het liedje overkomt: een tuttige troelala. Haar heerlijke stem redt het liedje: ook ik heb een zwak voor Mary en daarom een hoger cijfer dan ik anders voor zo'n liedje als dit zou geven. Een cover van een geautotunede tuthola anno 2024 zou dit liedje volledig om zeep helpen.
7
7
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.