Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
0
wavanbuuren
geplaatst: 31 januari 2024, 09:01 uur
Sommige mensen vinden Frank Boeijen een vervelende kwezel. Ik vind dat niet, maar ik heb ook nooit de moeite genomen om me echt te verdiepen in het enorme solo oevre van Frank.
Wat ik nog wel zo af en toe beluister zijn de Frank Boeijen Groep albums. Met name "In Natura" en "Welkom In Utopia" . Die klinken weliswaar inmiddels een beetje gedateerd, maar dan op een (wat mij betreft) prettige manier. Die laatste zou ik zelfs een klassieker en een hoogtepunt durven noemen uit de Nederlandstalige Nederpop hype in de jaren '80.
Frank (zowel solo als als groep) scoorde in totaal 11 top 40 hits, waarbij het opvalt dat de meerderheid is blijven hangen in de onderste regionen.
Wij hebben Frank Boeijen Groep al één keer eerder gehad. "Zeg me dat het niet zo is" deed het met plekje 400 niet zo onverdienstelijk. Tijd voor een aanvulling.
De clip waar we naar kijken is uit TopPop na het in ontvangst nemen van de "Lennaert Nijgh Prijs" voor beste tekstdichter. Kan het ons smaken, of toch vervelende kwezel?
1618 Frank Boeijen Groep - De Verzoening
[1987 #aw4 #hp32]
Wat ik nog wel zo af en toe beluister zijn de Frank Boeijen Groep albums. Met name "In Natura" en "Welkom In Utopia" . Die klinken weliswaar inmiddels een beetje gedateerd, maar dan op een (wat mij betreft) prettige manier. Die laatste zou ik zelfs een klassieker en een hoogtepunt durven noemen uit de Nederlandstalige Nederpop hype in de jaren '80.
Frank (zowel solo als als groep) scoorde in totaal 11 top 40 hits, waarbij het opvalt dat de meerderheid is blijven hangen in de onderste regionen.
Wij hebben Frank Boeijen Groep al één keer eerder gehad. "Zeg me dat het niet zo is" deed het met plekje 400 niet zo onverdienstelijk. Tijd voor een aanvulling.
De clip waar we naar kijken is uit TopPop na het in ontvangst nemen van de "Lennaert Nijgh Prijs" voor beste tekstdichter. Kan het ons smaken, of toch vervelende kwezel?
1618 Frank Boeijen Groep - De Verzoening
[1987 #aw4 #hp32]
3
geplaatst: 31 januari 2024, 09:08 uur
Een beetje een kwezel is t wel maar dat betekend niet direct dat alle nummers kwezelachtig zijn toch?
Dit is extreem zwaar aangezet, beetje over de top zelfs maar ook wel weer enigszins mooi. Wel met mate overigens.
Voor nu een 7
En Frank nog van harte met de Lennaert Nijgh Prijs!
Dit is extreem zwaar aangezet, beetje over de top zelfs maar ook wel weer enigszins mooi. Wel met mate overigens.
Voor nu een 7
En Frank nog van harte met de Lennaert Nijgh Prijs!
1
geplaatst: 31 januari 2024, 09:21 uur
Frank Boeijen is beslist één van de beste Nederlandstalige zangers, ik kan geen slecht nummer van hem opnoemen.
8,5
8,5
0
geplaatst: 31 januari 2024, 10:11 uur
6.5
Zijn stem en teksten spreken me minder aan. Dit is één van zijn betere.
Zijn stem en teksten spreken me minder aan. Dit is één van zijn betere.
0
geplaatst: 31 januari 2024, 13:00 uur
Boudewijn de Groot, DAT vind ik een zaag. Wat ik van Frank ken is wat pathetisch, maar hij heeft wel mooie muziek gemaakt.
7
7
0
geplaatst: 31 januari 2024, 17:34 uur
In hetzelfde straatje als Zeg Me Dat Het Niet Zo Is, maar hij heeft (nog) betere gemaakt.
7,2
7,2
1
geplaatst: 31 januari 2024, 18:04 uur
FrodoK schreef:
Boudewijn de Groot, DAT vind ik een zaag.
Boudewijn de Groot, DAT vind ik een zaag.
De eerste keer dat ik lees of hoor dat Boudewijn de Groot een zaag is (vind ik totaal niet). Ik heb het wel vaak gehoord over André Hazes (kan ik wel begrijpen).
0
geplaatst: 31 januari 2024, 22:34 uur
Mary Hopkin - Those Were The Days: 7,5
Steve Harley & Cockney Rebel - Come Up And See Me: 7
Nooit vermoed dat dit van dezelfde artiest was als Sebastian.
Frank Boeijen Groep - De Verzoening: 5,5
Steve Harley & Cockney Rebel - Come Up And See Me: 7
Nooit vermoed dat dit van dezelfde artiest was als Sebastian.
Frank Boeijen Groep - De Verzoening: 5,5
0
geplaatst: 31 januari 2024, 23:42 uur
LucM schreef:
De eerste keer dat ik lees of hoor dat Boudewijn de Groot een zaag is (vind ik totaal niet).
(quote)
De eerste keer dat ik lees of hoor dat Boudewijn de Groot een zaag is (vind ik totaal niet).
Dan weet je dat

0
geplaatst: 1 februari 2024, 08:02 uur
8,5
Misschien vind ik het wel de beste Nederlandstalige zanger ever.
Misschien vind ik het wel de beste Nederlandstalige zanger ever.
0
wavanbuuren
geplaatst: 1 februari 2024, 08:37 uur
Frank kan ons behoorlijk Boeijen.
7,5273 gemiddeld na 22 stemmen.
Dat is 0,4 beter dan het andere pathetische stuk van hem en goed voor een plek in de top 200.
7,5273 gemiddeld na 22 stemmen.
Dat is 0,4 beter dan het andere pathetische stuk van hem en goed voor een plek in de top 200.
0
wavanbuuren
geplaatst: 1 februari 2024, 08:54 uur
Min of meer toevallig begint zich een thema af te tekenen deze week.
Ik heb namelijk alweer een tweede worp in onze lijst voor jullie in de aanbieding.
Vandaag een R&B groepje uit Oakland.
En in dit geval een "gemaakte".
Het waren namelijk de producers Thomas McElroy en Denzil Foster die in 1988 plannen hadden voor een R&B album, maar nog geen bezetting.
Ze hielden een auditie en na een selectie uit ruim 3.000 vrouwen werd "4-U" geboren.
Het was trouwens de bedoeling om er een trio van te maken, maar na wikken en wegen kwam er toch een kwartet uit de bus.
Ik hoor jullie al denken: 4-U, 4-U?
Er is niks mis met jullie kennis want nog voor de eerste opnames werd de naam veranderd in "Vogue"
En daar een klassiekertje: De band "Vogue" bleek al te bestaan en na de dreiging van rechtszaken werd het uiteindelijk "En Vogue".
Na twee redelijk succesvolle albums werden ze de vaste openingsact van Luther Vandross.
Die had na de tour zo genoeg van de dames, dat hij bezwoer nooit meer met ze te werken.
In Nederland zouden ze uiteindelijk top 7 Top-40 noteringen komen en wij luisteren vandaag naar de best scorende.
1619 En Vogue - Don't Let Go (Love)
[1997 #aw17 #hp2]
Ik heb namelijk alweer een tweede worp in onze lijst voor jullie in de aanbieding.
Vandaag een R&B groepje uit Oakland.
En in dit geval een "gemaakte".
Het waren namelijk de producers Thomas McElroy en Denzil Foster die in 1988 plannen hadden voor een R&B album, maar nog geen bezetting.
Ze hielden een auditie en na een selectie uit ruim 3.000 vrouwen werd "4-U" geboren.
Het was trouwens de bedoeling om er een trio van te maken, maar na wikken en wegen kwam er toch een kwartet uit de bus.
Ik hoor jullie al denken: 4-U, 4-U?
Er is niks mis met jullie kennis want nog voor de eerste opnames werd de naam veranderd in "Vogue"
En daar een klassiekertje: De band "Vogue" bleek al te bestaan en na de dreiging van rechtszaken werd het uiteindelijk "En Vogue".
Na twee redelijk succesvolle albums werden ze de vaste openingsact van Luther Vandross.
Die had na de tour zo genoeg van de dames, dat hij bezwoer nooit meer met ze te werken.
In Nederland zouden ze uiteindelijk top 7 Top-40 noteringen komen en wij luisteren vandaag naar de best scorende.
1619 En Vogue - Don't Let Go (Love)
[1997 #aw17 #hp2]
0
geplaatst: 1 februari 2024, 09:03 uur
3 skipnrs voor mij 
Frank Boeijen: 5,5
Steve Harley: 3
En Vogue: 4

Frank Boeijen: 5,5
Steve Harley: 3
En Vogue: 4
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.