MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:

Eens met de bovenburen.

8

En Vogue 7,8
Muzikaal prima, maar ik krijg jeuk (op de verkeerde manier) van de manier van performen in de clip.

7,8

Frank Boeijen een 5,6

Ik dacht, dit wordt een toto-notering, maar de tijd trotseert mijn éénkennigheid.
een 5.

4,5 My Lovin’ wel leuk

1619 En Vogue - Don't Let Go (Love): 6,5
1618 Frank Boeijen Groep - De Verzoening: 10

Steve Harley. 6,5
Frank Boeijen. 9,5
En Vogue. 3 (skip)

FrodoK schreef:
Muzikaal prima, maar ik krijg jeuk (op de verkeerde manier) van de manier van performen in de clip.
Ik wilde daar een heel epistel over schrijven, maar aangezien jij het gras voor mijn voeten wegmaaide, zal ik me die moeite maar besparen.
Evenwel had ik me voorbereid op iets dat ik veel beroerder zou vinden. Zeker zonder de clip best genietbaar, al is de zangeres nog steeds behoorlijk "aanwezig" en vind ik de muzikale begeleiding wat aan de saaie, kale kant.
6,8

Steve Harley & Cockney Rebel - Come Up And See Me 7
(altijd gedacht dat dit Tom Petty was )

Frank Boeijen Groep - De verzoening 5

En Vogue - Don't let go (Love) 6,8
(te steriel, alle singles van het debuutalbum en My lovin' liggen ver voor op deze)

En Vogue - Don't Let Go (Love) : 4,5

En vogue 7,5

wavanbuuren
Het was weer een mooie "Mixed Bag" voor En-Vogue.
6,8870 na 27 stemmen.

wavanbuuren
We houden het mini thema nog even vast en gaan naar een band uit Sussex die opgericht werd onder de naam "The Lotus Eaters". In 1997 sloot zanger Tom Chaplin zich bij de band aan en de naam werd veranderd naar "Cherry Keane" vernoemd naar een vriendin van de moeder van Tom.
Niet veel later ingekort tot "Keane".

Toch zou het nog jaren duren voordat ze de lokale belendheid zouden ontstijgen.
Na een hele serie aan geflopte singles barstte uiteindelijk in de UK pas in 2003 de bom met de single "Everybody's Changing"". Op het Europese vaste land deed dat nummer (nog) niet zoveel en duurde de doorbraak tot 2004 toen ze met "Somewhere Only We Know" kwamen. Dat nummer staat nog fier op plekje 145 in onze lijst.

En toen was de beer definitief los. In negen jaar tijd scoorden ze niet minder dan 14 Top-40 hits en brachten ze zes zeer succesvolle albums uit. Zanger Tom Chaplin raakte zwaar aan de drugs, maar kickte ook weer af. Toen in 2013 de leden zich meer met soloprojecten bezig gingen houden dan met de band was de koek wel een beetje op. Ze hebben nog wel getourd en wat filmmuziek utgebracht, maar qua hits was het na die tijd toch echt voorbij.

Met hun status en legacy verdienen ze toch wel een tweede notering in de lijst die er echt toe doet, namelijk de onze.

1620 Keane - Spiralling

[2008 #aw8 #hp8]

En Vogue: 7
Keane: 5.5

5

Hun meeste hits zouden een stuk hoger scoren.

vigil schreef:

Hun meeste hits zouden en stuk hoger scoren.

6,5

Ze kunnen echt zo veel beter, waarom heb je dit nummer gekozen?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:10 uur

geplaatst: vandaag om 08:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.