Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
0
geplaatst: 7 februari 2024, 08:20 uur
8
Minste nummer op Pet Sounds, zegt genoeg wat een meesterwerk ik dat vind
Minste nummer op Pet Sounds, zegt genoeg wat een meesterwerk ik dat vind

0
wavanbuuren
geplaatst: 7 februari 2024, 08:43 uur
The Beach Boys blijven het goed doen, maar het is wel de minste van de drie volgens ons.
7,832 na 25 stemmen en een plekje net binnen de top-100
7,832 na 25 stemmen en een plekje net binnen de top-100
0
wavanbuuren
geplaatst: 7 februari 2024, 08:53 uur
Een maandje geleden zagen we Paul's Mull langskomen in dit topic.
En vandaag luisteren we naar de plaat die hem opvolgde op nummer 1 in onze favoriete hitlijst.
Het gaat hier over een zanger die het op het songvestival van Dublin op slechts één schamel punt de titel misgreep achter Celine Dion. En over een Rotterdamse zangeres met een overbekende zus.
De basis van het nummer zien we terug in de derde symfonie van de Franse componist Camille Saint-Saëns uit 1886. En het is één van mijn allervroegste herinneringen uit TopPop, maar dat volledig terzijde.
1625 Scot Fitzgerald & Yvonne Keely - If I had Words
[1977 #aw17 #hp1]
En vandaag luisteren we naar de plaat die hem opvolgde op nummer 1 in onze favoriete hitlijst.
Het gaat hier over een zanger die het op het songvestival van Dublin op slechts één schamel punt de titel misgreep achter Celine Dion. En over een Rotterdamse zangeres met een overbekende zus.
De basis van het nummer zien we terug in de derde symfonie van de Franse componist Camille Saint-Saëns uit 1886. En het is één van mijn allervroegste herinneringen uit TopPop, maar dat volledig terzijde.
1625 Scot Fitzgerald & Yvonne Keely - If I had Words
[1977 #aw17 #hp1]
0
wavanbuuren
geplaatst: 7 februari 2024, 08:56 uur
Het nummer heeft zo'n beetje alles waar ik een hekel aan heb. Een zanger die een stemmetje op zet, een kinderkoortje en een geforceerd vrolijk sfeertje. Maar toch... word ik er op één of andere manier altijd ongelofelijk vrolijk van.
7,5
7,5
1
geplaatst: 7 februari 2024, 09:30 uur
wavanbuuren schreef:
Het nummer heeft zo'n beetje alles waar ik een hekel aan heb. Een zanger die een stemmetje op zet, een kinderkoortje en een geforceerd vrolijk sfeertje. Maar toch... word ik er op één of andere manier altijd ongelofelijk vrolijk van.
Je had het (voor mij) niet beter kunnen verwoorden. En dan zie ik nu voor eerst de videoclip.... mozeskriebel! Daarbij zijn er wel betere symfonieën te verzinnen dan die orgelsymfonie. En toch... een 7. Weird en bizar.Het nummer heeft zo'n beetje alles waar ik een hekel aan heb. Een zanger die een stemmetje op zet, een kinderkoortje en een geforceerd vrolijk sfeertje. Maar toch... word ik er op één of andere manier altijd ongelofelijk vrolijk van.
1
geplaatst: 7 februari 2024, 10:09 uur
Zal ik t zeggen? Kan eigenlijk niet maar toch doe ik het... Wat een zeikplaat!
Maar, dus eerst Mull een paar weken en toen deze. Vroeger was dus toch niet alles beter
3
Maar, dus eerst Mull een paar weken en toen deze. Vroeger was dus toch niet alles beter
3
0
geplaatst: 7 februari 2024, 10:19 uur
Het is kitsch en het dreint maar voort maar slecht vind ik het ook niet.
5,5
5,5
0
geplaatst: 7 februari 2024, 11:33 uur
1625 Scot Fitzgerald & Yvonne Keely - If I had Words: 7,5
1624 The Beach Boys - Sloop John B: 7
1624 The Beach Boys - Sloop John B: 7
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.