MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:

The Beach Boys - Sloop John B : 10

8

Minste nummer op Pet Sounds, zegt genoeg wat een meesterwerk ik dat vind

wavanbuuren
The Beach Boys blijven het goed doen, maar het is wel de minste van de drie volgens ons.
7,832 na 25 stemmen en een plekje net binnen de top-100

wavanbuuren
Een maandje geleden zagen we Paul's Mull langskomen in dit topic.
En vandaag luisteren we naar de plaat die hem opvolgde op nummer 1 in onze favoriete hitlijst.

Het gaat hier over een zanger die het op het songvestival van Dublin op slechts één schamel punt de titel misgreep achter Celine Dion. En over een Rotterdamse zangeres met een overbekende zus.

De basis van het nummer zien we terug in de derde symfonie van de Franse componist Camille Saint-Saëns uit 1886. En het is één van mijn allervroegste herinneringen uit TopPop, maar dat volledig terzijde.

1625 Scot Fitzgerald & Yvonne Keely - If I had Words

[1977 #aw17 #hp1]

wavanbuuren
Het nummer heeft zo'n beetje alles waar ik een hekel aan heb. Een zanger die een stemmetje op zet, een kinderkoortje en een geforceerd vrolijk sfeertje. Maar toch... word ik er op één of andere manier altijd ongelofelijk vrolijk van.

7,5

Scot Fitzgerald & Yvonne Keely - If I had Words : 7,5

wavanbuuren schreef:
Het nummer heeft zo'n beetje alles waar ik een hekel aan heb. Een zanger die een stemmetje op zet, een kinderkoortje en een geforceerd vrolijk sfeertje. Maar toch... word ik er op één of andere manier altijd ongelofelijk vrolijk van.
Je had het (voor mij) niet beter kunnen verwoorden. En dan zie ik nu voor eerst de videoclip.... mozeskriebel! Daarbij zijn er wel betere symfonieën te verzinnen dan die orgelsymfonie. En toch... een 7. Weird en bizar.

Beach Boys: 9.2
Scot Fitzgerald & Yvonne Keely: 6.5

Zal ik t zeggen? Kan eigenlijk niet maar toch doe ik het... Wat een zeikplaat!

Maar, dus eerst Mull een paar weken en toen deze. Vroeger was dus toch niet alles beter

3

Het is kitsch en het dreint maar voort maar slecht vind ik het ook niet.

5,5

1625 Scot Fitzgerald & Yvonne Keely - If I had Words: 7,5
1624 The Beach Boys - Sloop John B: 7

Niet kapot te krijgen, geweldig nummer.

9,1

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:34 uur

geplaatst: vandaag om 01:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.