Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
1
geplaatst: 8 februari 2024, 00:25 uur
Wat een hoge cijfers 
2
Dit is niet best hoor. Duidelijk dat ze geen woorden hebben.

2
Dit is niet best hoor. Duidelijk dat ze geen woorden hebben.
0
wavanbuuren
geplaatst: 8 februari 2024, 08:46 uur
Zo op zijn tijd kunnen we een stukje kitsch best waarderen.
6,5068 na 22 stemmen. Een plekje in het middenveld.
6,5068 na 22 stemmen. Een plekje in het middenveld.
0
wavanbuuren
geplaatst: 8 februari 2024, 08:57 uur
Ik blijf jullie toch zo af en toe bestoken met een ballad.
Er zal toch wel een keer een fatsoenlijk cijfer uitrollen.
Vandaag een overbekende.
En ook een overbekend patroon. Een megaklapper, een opvolghitje en daarna niets meer.
Hoewel de bandnaam anders doet vermoeden, komt ook deze act "gewoon" uit Los Angeles.
Daar hebben we er nogal een paar van gehad de afgelopen weken.
Het nummer van vandaag won een oscar, behaalde de eerste plek in zowel Billboard, als de UK als NL als Vlaanderen en behoeft natuurlijk weinig introductie of context.
1626 Berlin - Take My Breath Away
[1986 #aw12 #hp1]
Er zal toch wel een keer een fatsoenlijk cijfer uitrollen.
Vandaag een overbekende.
En ook een overbekend patroon. Een megaklapper, een opvolghitje en daarna niets meer.
Hoewel de bandnaam anders doet vermoeden, komt ook deze act "gewoon" uit Los Angeles.
Daar hebben we er nogal een paar van gehad de afgelopen weken.
Het nummer van vandaag won een oscar, behaalde de eerste plek in zowel Billboard, als de UK als NL als Vlaanderen en behoeft natuurlijk weinig introductie of context.
1626 Berlin - Take My Breath Away
[1986 #aw12 #hp1]
2
geplaatst: 8 februari 2024, 11:45 uur
Giorgio Moroder productie en ook door hem geschreven. Het won een golden globe plus een oscar en kwam op 1 in o.a. Amerika, Engeland en de Benelux, je zou voor minder
9
9
0
geplaatst: 8 februari 2024, 13:49 uur
Even wat inhalen:
Beach Boys: 9
Scot Fitzgerald & Yvonne Keely: 3,5
Berlin: 7
Beach Boys: 9
Scot Fitzgerald & Yvonne Keely: 3,5
Berlin: 7
0
geplaatst: 8 februari 2024, 17:30 uur
Kon het toendertijd haast niet meer aanhoren. Maar na een aantal decennia en niet al teveel meer voorbij hebben horen komen...
8,3
8,3
2
geplaatst: 8 februari 2024, 20:16 uur
Ik ben ook van het Like Flames-kamp en had destijds een gruwelijk pesthekel aan álles wat met Top Gun te maken had. Dus ook dit nummer. Je werd destijds zó met die film en alle merchandise eromheen doodgegooid en met name de meiden raakten maar niet uitgepraat en -gezwijmeld over de film (lees: Toms smoeltje) dat je er vanzelf wel een schijthekel aan moest krijgen.
Maar wat Poeha schreef geldt ook voor mij. Zelfs de film heb ik, 35 jaar na dato, leren waarderen. In ieder geval beter dan die 'Top Gun Maverick' van een paar jaar terug, want die film werd op een gegeven volkomen belachelijk: Tom deed de meest onmogelijke, bizarre capriolen en ging maar niet dood. Het was niet eens lachwekkend meer, maar ronduit irritant. Op een gegeven moment brulde ik zelfs in de bioscoop uit ergernis: "Ga nou dood, man!"
Enfin, ik dwaal af...
7,6
Maar wat Poeha schreef geldt ook voor mij. Zelfs de film heb ik, 35 jaar na dato, leren waarderen. In ieder geval beter dan die 'Top Gun Maverick' van een paar jaar terug, want die film werd op een gegeven volkomen belachelijk: Tom deed de meest onmogelijke, bizarre capriolen en ging maar niet dood. Het was niet eens lachwekkend meer, maar ronduit irritant. Op een gegeven moment brulde ik zelfs in de bioscoop uit ergernis: "Ga nou dood, man!"
Enfin, ik dwaal af...
7,6
0
geplaatst: 8 februari 2024, 21:58 uur
Aangezien ik in 1986 net in de concrete planning zat, heb ik geen last gehad van Top Gun-overkill en wel een behoorlijk zwak voor dit nummer. Laat het maar aan Giorgio over om net binnen de grenzen van betamelijke lulligheid te blijven:
8,5
En als voorbeeld van hoe het klinkt als die grenzen van betamelijke lulligheid worden overschreden - If I Had Words:
3,5
8,5
En als voorbeeld van hoe het klinkt als die grenzen van betamelijke lulligheid worden overschreden - If I Had Words:
3,5
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.