Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
0
wavanbuuren
geplaatst: 9 februari 2024, 08:50 uur
Berlin blijkt een (bijna) allemansvriend. 7,2625 na 28 stemmen en een plekje net buiten de bovenste 300.
Ondertussen hebben Scot & Yvonne een serieuze duikeling gemaakt. 6,194 is het nieuwe gemiddelde.
Ondertussen hebben Scot & Yvonne een serieuze duikeling gemaakt. 6,194 is het nieuwe gemiddelde.
0
wavanbuuren
geplaatst: 9 februari 2024, 09:13 uur
Vandaag vullen we weer een gaatje.
Want een man met 25 top-40 hits kunnen wij niet links laten liggen vind ik.
Deze bijna profvoetballer en ex-grafdelver dook in de jaren 60 op bij verschillende bandjes in de marge, maar zijn eerste serieuze stap in het wereldje nam hij toen hij in 1967 toetrad tot de Jeff Beck group.
In 1969 stapte hij, zoals de meeste van jullie wel weten, samen met Ron Wood over naar The Faces.
In die periode bracht hij ook zijn eerste solowerk uit en in 1971 zette hij een record neer wat tot op de dag van vandaag nog steeds staat. Met zijn single "Meggy May" en met zijn album "Every Picture Tells a Story" bezette hij gelijktijdig de eerste positie in bij zowel billboard als in de UK.
In 1974 gingen The Faces uit elkaar en was Roderick David Stewart definitief een solo artiest.
Hij stapte over van Mercury Records naar Warner Bros, waar hij bedong dat de rechten van zijn songs in eigen handen bleven. Wat ie daarna allemaal gedaan heeft en met wie is letterlijk teveel om op te noemen, dus dat laat ik maar even.
In mei 2000 werd er schildklierkanker en een goedaardige knobbel op zijn stemband geconstateerd, waarna hij volledig opnieuw moest leren zingen. Zijn single successen in Nederland waren toe inmiddels opgedroogd, maar dat weerhield hem er allemaal niet van om in 2004 opnieuw een tour in de VS en canada te houden waar hij naar verluidt acht maanden lang, 22 dagen per maand, een miljoen dollar per dag binnen harkte. Je zou het voor minder doen.
Wij pakken vandaag een late single van hem, puur omdat dat zo uit komt.
Wel weer een ballad, maar jullie zitten toch nog in de stemming na gisteren
1627 Rod Stewart - (Waltzing Mathilda) Tom Traubert's Blues
[1992 #aw11 #hp3]
Want een man met 25 top-40 hits kunnen wij niet links laten liggen vind ik.
Deze bijna profvoetballer en ex-grafdelver dook in de jaren 60 op bij verschillende bandjes in de marge, maar zijn eerste serieuze stap in het wereldje nam hij toen hij in 1967 toetrad tot de Jeff Beck group.
In 1969 stapte hij, zoals de meeste van jullie wel weten, samen met Ron Wood over naar The Faces.
In die periode bracht hij ook zijn eerste solowerk uit en in 1971 zette hij een record neer wat tot op de dag van vandaag nog steeds staat. Met zijn single "Meggy May" en met zijn album "Every Picture Tells a Story" bezette hij gelijktijdig de eerste positie in bij zowel billboard als in de UK.
In 1974 gingen The Faces uit elkaar en was Roderick David Stewart definitief een solo artiest.
Hij stapte over van Mercury Records naar Warner Bros, waar hij bedong dat de rechten van zijn songs in eigen handen bleven. Wat ie daarna allemaal gedaan heeft en met wie is letterlijk teveel om op te noemen, dus dat laat ik maar even.
In mei 2000 werd er schildklierkanker en een goedaardige knobbel op zijn stemband geconstateerd, waarna hij volledig opnieuw moest leren zingen. Zijn single successen in Nederland waren toe inmiddels opgedroogd, maar dat weerhield hem er allemaal niet van om in 2004 opnieuw een tour in de VS en canada te houden waar hij naar verluidt acht maanden lang, 22 dagen per maand, een miljoen dollar per dag binnen harkte. Je zou het voor minder doen.
Wij pakken vandaag een late single van hem, puur omdat dat zo uit komt.
Wel weer een ballad, maar jullie zitten toch nog in de stemming na gisteren

1627 Rod Stewart - (Waltzing Mathilda) Tom Traubert's Blues
[1992 #aw11 #hp3]
0
wavanbuuren
geplaatst: 9 februari 2024, 09:16 uur
Altijd een beetje gemengde gevoelens bij Rod.
Mager 7-tje.
Mager 7-tje.
0
geplaatst: 9 februari 2024, 12:41 uur
Hoe een sfeervol nummer door een zanger met (ook) een dijk van een gruizige grafstem volkomen om zeep wordt geholpen. Vooral dat glijerig Candlelightarrangement met Valentijnsdagviooltjes is schurftmakend beroerd, gatverdamme. Het graf is nog warm, maar zelfs Jan van Veen zou zich erin omdraaien.
Wat is die man door de decennia afgegleden naar amechtig edelkitch. Laat het edel maar weg. Ik zet een prachtige liveversie van Tom wel op, of beter: 'Beck-Ola'. Even een appeltje voor de dorst naar goede, rauwe muziek.
3
Wat is die man door de decennia afgegleden naar amechtig edelkitch. Laat het edel maar weg. Ik zet een prachtige liveversie van Tom wel op, of beter: 'Beck-Ola'. Even een appeltje voor de dorst naar goede, rauwe muziek.
3
1
geplaatst: 9 februari 2024, 14:14 uur
Hij durft wel om na topversies van Tom Waits en The Pogues deze ballad zo op single uit te brengen.
Het resultaat is bedroevend, om chagrijnig van te worden...
3
Het resultaat is bedroevend, om chagrijnig van te worden...
3
0
geplaatst: 9 februari 2024, 15:21 uur
Deze cover lijkt op zijn lijf geschreven. Die American songbook-reeks daarentegen is echt slecht.
8
8
1
geplaatst: 9 februari 2024, 20:46 uur
wavanbuuren schreef:
En dan tijd voor de awards:
We hebben een dubbele gouden medaille te pakken als het om de kritieken gaat.
Van de mensen die meer dan de helft van de nummers hebben beoordeeld, waren users FrodoK en pureshores het meest kritisch met een 5,93 gemiddeld.
En dan tijd voor de awards:
We hebben een dubbele gouden medaille te pakken als het om de kritieken gaat.
Van de mensen die meer dan de helft van de nummers hebben beoordeeld, waren users FrodoK en pureshores het meest kritisch met een 5,93 gemiddeld.
Goh, als bekoonde azijnpisser zit ik warempel aan de hoge kant met mijn oordeel:
6,2
0
wavanbuuren
geplaatst: 10 februari 2024, 09:03 uur
Twee gigantische nummer 1 hits dit weekend. De eerste van een dame die met dit nummer haar eerste van 17 top-40 noteringen te pakken heeft,
1627 Alicia Keys - Fallin’
[2001 #aw18 #hp1]
1627 Alicia Keys - Fallin’
[2001 #aw18 #hp1]
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.