Muziek / Muziekgames / De Jordy's 2023 - Musicmeter's eigen Grammy Awards
zoeken in:
6
geplaatst: 18 december 2023, 11:40 uur
https://ewscripps.brightspotcdn.com/dims4/default/d93890a/2147483647/strip/true/crop/640x360+0+60/resize/1280x720!/quality/90/?url=http%3A%2F%2Fsharing.wkbw.com%2Fsharekshb%2Fphoto%2F2016%2F02%2F15%2FYouTube_redcarpet_1455555686702_31934282_ver1.0_640_480.jpg
Jethro Tull kreeg ooit een award voor hun verdiensten in de metal ten koste van Metallica, Steely Dan kreeg een beeldje voor hun lauwe comebackplaat Two Against Nature terwijl Kid A en The Marshal Mathers LP ook genomineerd waren, ze vonden Macklemore een betere keuze voor ‘best new artist’ dan Kendrick Lamar, en zo kunnen we nog wel even doorgaan. De Grammy Awards zijn dan wel de belangrijkste muziekprijzen, maar van muziek lijkt het kiescommité schrikbarend weinig te weten.
Wat zou er gebeuren als dat kiescommité louter gevuld zou zijn met mensen die er wel iets van afweten? Dan krijg je natuurlijk de Jordy's! Doe je mee?
Ronde 1: nomineren
- Hieronder post ik een lijst met de verschillende categorieën. Nomineer minimum 3, en maximum 10 werken of artiesten per categorie en stuur deze IN PM (HEEL BELANGRIJK, NIET IN DIT TOPIC AUB) naar mij op.
- Je hoeft ze niet te rangschikken, ieder genoemd werk/artiest krijgt 1 punt wanneer jij ze noemt.
- Je mag voor 1 categorie stemmen, je mag voor elke categorie stemmen, en alles daartussenin.
- Bepalen wat in welk genre thuishoort, en dus in welke categorie, is heel simpel: de genreaanduidingen op Musicmeter zijn in eerste instantie leidend (op ‘Nederlandstalig’, ‘anderstalig’ en ‘heruitgave’ na natuurlijk). Ben je het niet eens met een bepaalde tag bij een bepaald album, lap deze dan gerust aan je laars hoor, als genoeg andere users vinden dat een bepaalde tag niet klopt, dan zie je dat dus alsnog terug in de finale.
- Uitzondering hier is misschien ‘live’ bij de albums, niet alle livealbums krijgen die tag heb ik al gemerkt. Maar dit is ook wel een vrij duidelijke categorie natuurlijk.
- Albums met meerdere genretags/nummers uit albums met meerdere genretags kunnen wat mij betreft voor meerdere awards genomineerd worden. Dus de laatste Björk maakt zowel kans in de pop- als in de electronic-categorie. Maar je mag hem ook perfect nomineren onder avant-garde, bijvoorbeeld.
- Uiteraard zijn alleen maar platen die in de MuMe-database '(2023)' achter hun naam hebben staan, toegelaten.
- Wat betreft nummers: alle liedjes die tussen 1 januari en 31 december 2023 zijn uitgebracht, mogen meedoen. Singlereleases tellen dus ook mee, ook al komt de plaat uit 2022 (maar niet eerder).
- Nominatiedeadline: zaterdag 27 januari 2024, 23u59
De categorieën zijn:
Albums:
- Album van het jaar
- Beste avant-garde
- Beste blues/country/roots
- Beste dance/electronic
- Beste folk
- Beste reggae/ska
- Beste hiphop
- Beste jazz
- Beste live
- Beste metal
- Beste punk
- Beste neoklassiek
- Beste pop
- Beste rock
- Beste score
- Beste soul/funk/R&b
- Beste wereld
- Beste Nederlandstalig
- Beste anderstalig
Nummers:
- Nummer van het jaar
- Beste avant-garde
- Beste dance/electronic
- Beste folk
- Beste reggae/ska
- Beste hiphop
- Beste jazz
- Beste metal
- Beste punk
- Beste neoklassiek
- Beste pop
- Beste rock
- Beste score
- Beste soul/funk/R&b
- Beste wereld
- Beste Nederlandstalig
- Beste anderstalig
- Beste Top 40/Ultratop 50-hit (elk liedje die er dit jaar instond, mag meedoen)
Artiesten/overig:
- Artiest van het jaar (welke artiesten hebben jouw muzikaal 2023 het meest gemaakt/verreikt? Hoeven niet per se dit jaar iets te hebben uitgebracht, maar is wel zo handig)
- Beste nieuwkomer (voor artiesten en bands die dit jaar hun debuutalbum uitbrachten. Telt ook voor zij die al eerder EP’s uitbrachten, maar pas dit jaar voor het eerst met een reguliere plaat komen. Bandleden die dit jaar solo gingen, komen niet in aanmerking)
- Beste comeback (voor artiesten die al minstens 6 jaar geen nieuwe plaat hadden uitgebracht, in geen enkele hoedanigheid)
- Mooiste hoes
Ronde 2: the vote
- Ik publiceer op zondag 28 januari 2024 alle genomineerde werken/artiesten per categorie.
- Daarna mogen jullie mij per categorie EN OPNIEUW VIA PM EN NIET IN HET TOPIC ZELF laten weten naar wie jullie stem gaat. Je mag maar op 1 werk/artiest per categorie stemmen
- Je mag voor 1 categorie stemmen, je mag voor elke categorie stemmen, en alles daartussenin.
- Jullie hebben hiervoor tijd tot en met zaterdag 24 februari om 23u59. Vanaf zondag de 25ste presenteer ik jullie dan in blokjes de winnaars van de Jordy's 2023 in een heuse luxe awardshow waarin jullie allemaal uitgenodigd zijn en we ongetwijfeld weer een boel opmerkelijke avonturen zullen beleven
- Wat wanneer we in sommige categorieën eindigen met meer dan één winnaar? Dit jaar passen we opnieuw het rechtersysteem toe dat we in de retro-Jordy’s geïntroduceerd hebben. Dit houdt in dat de user die het meeste verschillende nominatielijstjes instuurt bij de nominatieronde, opperrechter van deze editie wordt. In geval van ex-aequo’s hakt deze user de knopen door.
Doen jullie dit jaar opnieuw mee?
Jethro Tull kreeg ooit een award voor hun verdiensten in de metal ten koste van Metallica, Steely Dan kreeg een beeldje voor hun lauwe comebackplaat Two Against Nature terwijl Kid A en The Marshal Mathers LP ook genomineerd waren, ze vonden Macklemore een betere keuze voor ‘best new artist’ dan Kendrick Lamar, en zo kunnen we nog wel even doorgaan. De Grammy Awards zijn dan wel de belangrijkste muziekprijzen, maar van muziek lijkt het kiescommité schrikbarend weinig te weten.
Wat zou er gebeuren als dat kiescommité louter gevuld zou zijn met mensen die er wel iets van afweten? Dan krijg je natuurlijk de Jordy's! Doe je mee?
De Musicmeter Jordy’s: een digitale awardshow in twee rondes!
Ronde 1: nomineren
- Hieronder post ik een lijst met de verschillende categorieën. Nomineer minimum 3, en maximum 10 werken of artiesten per categorie en stuur deze IN PM (HEEL BELANGRIJK, NIET IN DIT TOPIC AUB) naar mij op.
- Je hoeft ze niet te rangschikken, ieder genoemd werk/artiest krijgt 1 punt wanneer jij ze noemt.
- Bepalen wat in welk genre thuishoort, en dus in welke categorie, is heel simpel: de genreaanduidingen op Musicmeter zijn in eerste instantie leidend (op ‘Nederlandstalig’, ‘anderstalig’ en ‘heruitgave’ na natuurlijk). Ben je het niet eens met een bepaalde tag bij een bepaald album, lap deze dan gerust aan je laars hoor, als genoeg andere users vinden dat een bepaalde tag niet klopt, dan zie je dat dus alsnog terug in de finale.
- Uitzondering hier is misschien ‘live’ bij de albums, niet alle livealbums krijgen die tag heb ik al gemerkt. Maar dit is ook wel een vrij duidelijke categorie natuurlijk.
- Albums met meerdere genretags/nummers uit albums met meerdere genretags kunnen wat mij betreft voor meerdere awards genomineerd worden. Dus de laatste Björk maakt zowel kans in de pop- als in de electronic-categorie. Maar je mag hem ook perfect nomineren onder avant-garde, bijvoorbeeld.
- Uiteraard zijn alleen maar platen die in de MuMe-database '(2023)' achter hun naam hebben staan, toegelaten.
- Wat betreft nummers: alle liedjes die tussen 1 januari en 31 december 2023 zijn uitgebracht, mogen meedoen. Singlereleases tellen dus ook mee, ook al komt de plaat uit 2022 (maar niet eerder).
- Nominatiedeadline: zaterdag 27 januari 2024, 23u59
De categorieën zijn:
Albums:
- Album van het jaar
- Beste avant-garde
- Beste dance/electronic
- Beste folk
- Beste reggae/ska
- Beste hiphop
- Beste jazz
- Beste live
- Beste metal
- Beste punk
- Beste neoklassiek
- Beste pop
- Beste rock
- Beste score
- Beste soul/funk/R&b
- Beste wereld
- Beste Nederlandstalig
- Beste anderstalig
Nummers:
- Nummer van het jaar
- Beste avant-garde
- Beste dance/electronic
- Beste folk
- Beste reggae/ska
- Beste hiphop
- Beste jazz
- Beste metal
- Beste punk
- Beste neoklassiek
- Beste pop
- Beste rock
- Beste score
- Beste soul/funk/R&b
- Beste wereld
- Beste Nederlandstalig
- Beste anderstalig
- Beste Top 40/Ultratop 50-hit (elk liedje die er dit jaar instond, mag meedoen)
Artiesten/overig:
- Artiest van het jaar (welke artiesten hebben jouw muzikaal 2023 het meest gemaakt/verreikt? Hoeven niet per se dit jaar iets te hebben uitgebracht, maar is wel zo handig)
- Beste nieuwkomer (voor artiesten en bands die dit jaar hun debuutalbum uitbrachten. Telt ook voor zij die al eerder EP’s uitbrachten, maar pas dit jaar voor het eerst met een reguliere plaat komen. Bandleden die dit jaar solo gingen, komen niet in aanmerking)
- Beste comeback (voor artiesten die al minstens 6 jaar geen nieuwe plaat hadden uitgebracht, in geen enkele hoedanigheid)
- Mooiste hoes
Ronde 2: the vote
- Ik publiceer op zondag 28 januari 2024 alle genomineerde werken/artiesten per categorie.
- Daarna mogen jullie mij per categorie EN OPNIEUW VIA PM EN NIET IN HET TOPIC ZELF laten weten naar wie jullie stem gaat. Je mag maar op 1 werk/artiest per categorie stemmen
- Jullie hebben hiervoor tijd tot en met zaterdag 24 februari om 23u59. Vanaf zondag de 25ste presenteer ik jullie dan in blokjes de winnaars van de Jordy's 2023 in een heuse luxe awardshow waarin jullie allemaal uitgenodigd zijn en we ongetwijfeld weer een boel opmerkelijke avonturen zullen beleven
- Wat wanneer we in sommige categorieën eindigen met meer dan één winnaar? Dit jaar passen we opnieuw het rechtersysteem toe dat we in de retro-Jordy’s geïntroduceerd hebben. Dit houdt in dat de user die het meeste verschillende nominatielijstjes instuurt bij de nominatieronde, opperrechter van deze editie wordt. In geval van ex-aequo’s hakt deze user de knopen door.
Doen jullie dit jaar opnieuw mee?

3
geplaatst: 18 december 2023, 11:44 uur
Als mijn gegevens kloppen, hebben onderstaande users verleden jaar een of beide rondes meegestemd. Dit jaar weer, mannen? 
123poetertjes
aerobag
AOVV
Arno
AstroStart
Choconas
DjFrankie
dominicano fonso
Don Cappuccino
dynamo d
Edgar18
esteban
Gretz
Hedser
hoi123
inquestos
Johnny Marr
jordidj1
Koenr
likeahurricane
Poek
SBube
Shaky
stardust_be
Teunnis

123poetertjes
aerobag
AOVV
Arno
AstroStart
Choconas
DjFrankie
dominicano fonso
Don Cappuccino
dynamo d
Edgar18
esteban
Gretz
Hedser
hoi123
inquestos
Johnny Marr
jordidj1
Koenr
likeahurricane
Poek
SBube
Shaky
stardust_be
Teunnis
1
geplaatst: 18 december 2023, 12:04 uur
Uiteraard. Een van de hoogtepunten van het jaar, dit topic. ❤️
1
geplaatst: 18 december 2023, 20:18 uur
Zo, dat wordt een januarimaand in het teken van muziekjaar 2023. Heb wel vlijtig elk album dat me wist te bekoren (4* at least) bijgehouden in een soort van shortlist omdat ik wel wist dat de Jordy's er onvermijdelijk zouden komen, maar dat is naar goede gewoonte een longlist geworden.
Oh, en: ZIN IN!
Oh, en: ZIN IN!
3
geplaatst: 2 januari 2024, 07:23 uur
[Sentimentele Gretz] Ik hou zo van de Jordy's, het perfecte topic om in januari niet in een zwart gat te hoeven vallen. Nog lekker 1-2 maanden lang naar 2023 releases luisteren, heerlijk
[/Sentimentele Gretz]
https://i.vgy.me/eeKBIm.png
[/Sentimentele Gretz] https://i.vgy.me/eeKBIm.png
5
geplaatst: 10 januari 2024, 11:41 uur
Bedankt voor de leuke reacties, luitjes! Nog altijd ben ik soms een beetje bang dat de Jordy's het muzieknerd-spelletje te veel is, dus dit stelt me enigszins gerust. 
Dit gezegd zijnde, tijd voor een herinneringstagje!
Nominatiedeadline: zaterdag 27 januari 2024, 23u59
123poetertjes, aerobag, AOVV, AstroStart, Choconas, dominicano fonso, Don Cappuccino, dynamo d, Edgar18, esteban, Hedser, hoi123, Johnny Marr, jordidj1, likeahurricane, Poek, Shaky, stardust_be
Teunnis
En hebben deze muziekjaar 2023-minnende users toevallig zin om deel uit te maken van deze prestigieuze kiescommissie? Maar uiteraard is iedereen welkom! Voor de regels, zie openingspost!
aERodynamIC, Uncle Bulldog, panjoe, Snoeperd, madmadder, Nestul, Mausie, Titmeister, musicfriek, Alicia, Koen Stwest, nico1616, blur8, Poles Apart, Vince vega, Jelle78, arcade monkeys, Gloeilamp, niels94, Venceremos, LucM, Simon77, andré, LuukRamaker, vigil, staralfur, koosknook, herman, Slowgaze, Rudi S, trebremmit, Juul1998B...

Dit gezegd zijnde, tijd voor een herinneringstagje!
123poetertjes, aerobag, AOVV, AstroStart, Choconas, dominicano fonso, Don Cappuccino, dynamo d, Edgar18, esteban, Hedser, hoi123, Johnny Marr, jordidj1, likeahurricane, Poek, Shaky, stardust_be
Teunnis
En hebben deze muziekjaar 2023-minnende users toevallig zin om deel uit te maken van deze prestigieuze kiescommissie? Maar uiteraard is iedereen welkom! Voor de regels, zie openingspost!
aERodynamIC, Uncle Bulldog, panjoe, Snoeperd, madmadder, Nestul, Mausie, Titmeister, musicfriek, Alicia, Koen Stwest, nico1616, blur8, Poles Apart, Vince vega, Jelle78, arcade monkeys, Gloeilamp, niels94, Venceremos, LucM, Simon77, andré, LuukRamaker, vigil, staralfur, koosknook, herman, Slowgaze, Rudi S, trebremmit, Juul1998B...
1
geplaatst: 10 januari 2024, 14:00 uur
Gretz schreef:
[Sentimentele Gretz] Ik hou zo van de Jordy's, het perfecte topic om in januari niet in een zwart gat te hoeven vallen. Nog lekker 1-2 maanden lang naar 2023 releases luisteren, heerlijk
[/Sentimentele Gretz]
(afbeelding)
[/Sentimentele Gretz] (afbeelding)
Ik had deze post gemist

1
geplaatst: 10 januari 2024, 21:47 uur
Poh, dit klinkt leuk. Even op broeden binnenkort, maar count me in!
4
geplaatst: 20 januari 2024, 09:37 uur
Nog een week tot de nominatiedeadline! Ik heb al lijstjes gekregen en verwerkt van AstroStart, DjFrankie, Johnny Marr, panjoe en Shaky, waarvoor nogmaals dank!
Een mooi begin, maar in de meeste categorieën is nog maar weinig overlap (en in sommige categorieën, zoals punk, jazz en blues/country/roots, is er geen tot amper leven in de brouwerij
), dus om een reeks leuke shortlists te bekomen is nog steeds iedere stem hard nodig.
Mag ik dus zo brutaal zijn om nog eens met herinneringstagjes te strooien? Je weet maar nooit dat ik iemand tref net op het moment dat ie denkt 'hmm ik heb een rustig weekend, eens denken waar ik me vandaag en morgen mee bezig kan houden'! (het wordt de laatste tagronde, denk ik, tenzij ik op donderdag of vrijdag nog een paniekske krijg omdat er nog steeds maar weinig lijstjes binnendruppelen
)
Dus bij deze: 123poetertjes, aerobag, AOVV, Arno, Choconas, dominicano fonso, Don Cappuccino, dynamo d, Edgar18, esteban, Hedser, hoi123, jordidj1, likeahurricane, Poek, stardust_be, Teunnis, Nestul, Gretz, Juul1998B, LuukRamaker, Koen St
Een mooi begin, maar in de meeste categorieën is nog maar weinig overlap (en in sommige categorieën, zoals punk, jazz en blues/country/roots, is er geen tot amper leven in de brouwerij
), dus om een reeks leuke shortlists te bekomen is nog steeds iedere stem hard nodig. Mag ik dus zo brutaal zijn om nog eens met herinneringstagjes te strooien? Je weet maar nooit dat ik iemand tref net op het moment dat ie denkt 'hmm ik heb een rustig weekend, eens denken waar ik me vandaag en morgen mee bezig kan houden'! (het wordt de laatste tagronde, denk ik, tenzij ik op donderdag of vrijdag nog een paniekske krijg omdat er nog steeds maar weinig lijstjes binnendruppelen
)Dus bij deze: 123poetertjes, aerobag, AOVV, Arno, Choconas, dominicano fonso, Don Cappuccino, dynamo d, Edgar18, esteban, Hedser, hoi123, jordidj1, likeahurricane, Poek, stardust_be, Teunnis, Nestul, Gretz, Juul1998B, LuukRamaker, Koen St
1
geplaatst: 20 januari 2024, 12:11 uur
Een rustig weekend heb ik niet, maar ik probeer wel als een malle nog zoveel mogelijk 2023-albums te beluisteren voor de deadline.
Ook goed om ons aller Koenr nog eens te taggen, nietwaar?
0
geplaatst: 20 januari 2024, 12:19 uur
Choconas schreef:
Een rustig weekend heb ik niet, maar ik probeer wel als een malle nog zoveel mogelijk 2023-albums te beluisteren voor de deadline.
Oei, zeker! Was even op mysterieuze wijze* uit de taglijst verdwenen
Dank voor het rechtzetten (en voor je Jordy's-dedication)! * = mijn verstrooidheid
1
geplaatst: 25 januari 2024, 15:51 uur
Zo, eindelijk even tijd gehad om een lijstje op te stellen. Wat me nu pas opviel: verrassend veel goede platen dit jaar met matige tot lelijke hoezen - ik noem een Javelin, False Lankum, High Dimensional Space of All Possibilities, Sundial... (Geen fan van de laatste plaat, maar toch zo'n lelijke hoes dat ik hem moet noemen.
)
)
2
geplaatst: 26 januari 2024, 19:13 uur
Gretz schreef:
Luisterende x
Luisterende x
Nice
Er zijn overigens nog wel een aantal lijstjes nodig om het geheel wat presenteerbaar te maken dus kom maar op met die nominaties! Deadline is morgenavond 23u59 ! hoi123 schreef:
Zo, eindelijk even tijd gehad om een lijstje op te stellen. Wat me nu pas opviel: verrassend veel goede platen dit jaar met matige tot lelijke hoezen - ik noem een Javelin, False Lankum, High Dimensional Space of All Possibilities, Sundial... (Geen fan van de laatste plaat, maar toch zo'n lelijke hoes dat ik hem moet noemen.
)
) Hmm ik sta op het punt jouw lijstjes te verwerken maar het lijkt me dat een paar van mijn favoriete hoezen van dit jaar (Parannoul, what is your name?...) dus niet op je radar stonden of je ding niet waren, jammer

1
geplaatst: 28 januari 2024, 12:32 uur
Alright, de stembussen zijn gesloten en alle stemmen geteld! De tie-breaks zijn doorgestuurd naar de opperrechter van deze editie. En dat is ons aller Gretz (met heel ruime voorsprong), dus ik hoop dat we ergens vandaag nog verder kunnen met het bekendmaken van de shortlists 

9
geplaatst: 28 januari 2024, 15:29 uur
En dat konden we! De genomineerden voor de Jordy's 2023 zijn aldus geworden...
(Dank aan de maar liefst 17 users die een of meerdere nominatielijstjes instuurden!)
Föllakzoid - V
JPEGMAFIA & Danny Brown - Scaring the Hoes
ØXN - Cyrm
Titanic - Vidrio
Cole Pulice - If I Don't See You in the Future, I'll See You in the Pasture
Julia Holter - Sun Girl
Lankum - Go Dig My Grave
ØXN - Cruel Mother
Reverend Kristin Michael Hayter - I WILL BE WITH YOU ALWAYS
Bella White - Among Other Things
Colter Wall - Little Songs
Kassi Valazza - Kassi Valazza Knows Nothing
Margo Cilker - Valley of Heart's Delight
Bella White - Rhododendron
Margo Cilker - Lowland Trail
Rolling Stones - Angry
Avalon Emerson - & the Charm
Caroline Polachek - Desire, I Want to Turn Into You
Depeche Mode - Memento Mori
James Holden - Imagine This Is a High Dimensional Space of All Possibilities
Sofia Kourtesis - Madres
DJ Koze ft. Sophia Kennedy - Wespennest
Four Tet - Three Drums
James Holden - Contains Multitudes
Peggy Gou - (It Goes Like) Nanana
Sofia Kourtesis - Si Te Portas Bonito
broeder Dieleman - Oh Mijn Ziel
Kara Jackson - Why Does the Earth Give Us People To Love?
Lankum - False Lankum
ØXN - Cyrm
Sufjan Stevens - Javelin
Kara Jackson - Why Does the Earth Give Us People to Love?
Lankum - Go Dig My Drive
ØXN - Cruel Mother
Sufjan Stevens - Shit Talk
Aesop Rock - Integrated Tech Solutions
Billy Woods & Kenny Segal - Maps
Danny Brown - Quaranta
De Jeugd van Tegenwoordig - Moderne Manieren
JPEGMAFIA x Danny Brown - Scaring the Hoes
billy woods & Kenny Segal feat. Samuel T. Herring - FaceTime
billy woods & Kenny Segal ft. Danny Brown - Year Zero
JPEGMAFIA x Danny Brown - Burfict!
JPEGMAFIA x Danny Brown feat. Redveil - Kingdom Hearts Key
Jaimie Branch - Fly or Die Fly or Die Fly or Die ((World War))
James Brandon Lewis - Eye of I
Le Cri Du Caire - Le Cri du Caire
Matana Roberts - Coin Coin Chapter Five: In the Garden...
Muriel Grossmann - Devotion
Alfa Mist - Foreword
James Brandon Lewis feat. The Messthetics - Fear Not
Le Cri du Caire - Splendid Tales
Muriel Grossmann - Absolute Truth
Black Country, New Road - Live at Bush Hall
Eefje de Visser - Bitterzoet LIVE
Ichiko Aoba - Ichiko Aoba with 12 Ensemble (Live at Milton Court)
Blood Incantation - Luminescent Bridge
Blut Aus Nord - Disharmonium - Nahab
Liturgy - 93696
Marduk - Memento Mori
Ostraca - Disaster
Blood Incantation - Obliquity of the Ecliptic
Blut Aus Nord - The Endless Multitude
Chat Pile - Cut
Liturgy - Djennaration
De Toegift - De Toegift
Jessie Ware - That! Feels Good!
Slowdive - Everything Is Alive
Björk feat. Rosalía - Oral
Caroline Polachek - Blood and Butter
hemlocke springs - sever the blight
Slowdive - kisses
Tinashe - Talk To Me Nice
underscores - Johnny johnny johnny
Model/Actriz - Dogsbody
MSPAINT - Post-American
Snõõper - Super Snõõper
Jeromes Dream - Stretched Invisible from London
Model/Actriz - Mosquito
Snõõper - Running
UNIVERSITY - Egypt Tune
PJ Harvey - I Inside The Old Year Dying
The National - First Two Pages of Frankenstein
The National - Laugh Track
Black Country, New Road - Turbines/Pigs
Slowdive - Shanty
Sprain - Man Proposes, God Disposes
The National - Smoke Detector
Yo La Tengo - Sinatra Drive Breakdown
Arlo Parks - My Soft Machine
Kelela - Raven
Sampha - Lahai
Tinashe - BB/ANG3L
Young Fathers - Heavy Heavy
Ana Frango Elétrico - Electric Fish
Jessie Ware - Begin Again
Liv.e - Wild Animals
Sampha - Spirit 2.0
Ana Frango Elétrico - Me Chama de Gato Que eu Sou Sua
Gezan with Million Wish Collective - Anochi
Sanam - Aykathani Malakon
Ana Frango Elétrico - Insista em Mim
Ão - Vazio
Gezan with Million Wish Collective - 誅犬 (Death Penalty Dog)
SANAM - Bell بل
Altın Gün - Aşk
Ascendant Vierge - Une Nouvelle Chance
Sofia Kourtesis - Madres
Titanic - Vidrio
SANAM - Bell بل
Titanic - Cielo Falso
De Toegift - De Toegift
Spinvis - Be-Bop-A-Lula
De Jeugd van Tegenwoordig - Track en Tracen
puntjudith & De Toegift - Alles Wacht
Sophie Straat - Mooier Als Je Lacht
Spinvis - Lente '22
Spinvis - Paradijs
Doja Cat - Paint The Town Red
Dua Lipa - Houdini
Kylie Minogue - Padam Padam
Miley Cirus - Flowers
Avalon Emerson
De Toegift
hemlocke springs
Model/Actriz
Depeche Mode
Peter Gabriel
PJ Harvey
Rolling Stones
Slowdive
Izango Ma - Ngo Ma
Kelela - Raven
Suff Daddy - Hair of the Dog
what is your name? - My Name Is...
En de 'big three' categorieën bestaan uit:
Caroline Polachek - Desire, I Want To Turn Into You
Lankum - False Lankum
Spinvis - Be-Bop-A-Lula
Boygenius - Not Strong Enough
JPEGMAFIA & Danny Brown - Burfict!
Carolina Polachek
Danny Brown
Slowdive
Taylor Swift
The National
(Dank aan de maar liefst 17 users die een of meerdere nominatielijstjes instuurden!)
Albums: avant-garde
Föllakzoid - V
ØXN - Cyrm
Titanic - Vidrio
Nummers: avant-garde
Cole Pulice - If I Don't See You in the Future, I'll See You in the Pasture
Julia Holter - Sun Girl
Lankum - Go Dig My Grave
ØXN - Cruel Mother
Reverend Kristin Michael Hayter - I WILL BE WITH YOU ALWAYS
Albums: blues, country, roots
Bella White - Among Other Things
Colter Wall - Little Songs
Kassi Valazza - Kassi Valazza Knows Nothing
Margo Cilker - Valley of Heart's Delight
Nummers: blues, country, roots
Bella White - Rhododendron
Margo Cilker - Lowland Trail
Rolling Stones - Angry
Albums: dance, electronic
Depeche Mode - Memento Mori
James Holden - Imagine This Is a High Dimensional Space of All Possibilities
Sofia Kourtesis - Madres
Nummers: dance, electronic
DJ Koze ft. Sophia Kennedy - Wespennest
Four Tet - Three Drums
James Holden - Contains Multitudes
Sofia Kourtesis - Si Te Portas Bonito
Albums: folk
Kara Jackson - Why Does the Earth Give Us People To Love?
Lankum - False Lankum
ØXN - Cyrm
Sufjan Stevens - Javelin
Nummers: folk
Kara Jackson - Why Does the Earth Give Us People to Love?
Lankum - Go Dig My Drive
ØXN - Cruel Mother
Albums: hiphop
Aesop Rock - Integrated Tech Solutions
Billy Woods & Kenny Segal - Maps
Danny Brown - Quaranta
Nummers: hiphop
billy woods & Kenny Segal feat. Samuel T. Herring - FaceTime
billy woods & Kenny Segal ft. Danny Brown - Year Zero
JPEGMAFIA x Danny Brown - Burfict!
JPEGMAFIA x Danny Brown feat. Redveil - Kingdom Hearts Key
Albums: jazz
Jaimie Branch - Fly or Die Fly or Die Fly or Die ((World War))
James Brandon Lewis - Eye of I
Le Cri Du Caire - Le Cri du Caire
Matana Roberts - Coin Coin Chapter Five: In the Garden...
Muriel Grossmann - Devotion
Nummers: jazz
Alfa Mist - Foreword
James Brandon Lewis feat. The Messthetics - Fear Not
Le Cri du Caire - Splendid Tales
Muriel Grossmann - Absolute Truth
Albums: live
Eefje de Visser - Bitterzoet LIVE
Ichiko Aoba - Ichiko Aoba with 12 Ensemble (Live at Milton Court)
Albums: metal
Blood Incantation - Luminescent Bridge
Blut Aus Nord - Disharmonium - Nahab
Liturgy - 93696
Marduk - Memento Mori
Ostraca - Disaster
Nummers: metal
Blood Incantation - Obliquity of the Ecliptic
Blut Aus Nord - The Endless Multitude
Chat Pile - Cut
Liturgy - Djennaration
Albums: pop
De Toegift - De Toegift
Jessie Ware - That! Feels Good!
Nummers: pop
Björk feat. Rosalía - Oral
hemlocke springs - sever the blight
Slowdive - kisses
underscores - Johnny johnny johnny
Albums: punk
Model/Actriz - Dogsbody
MSPAINT - Post-American
Snõõper - Super Snõõper
Nummers: punk
Jeromes Dream - Stretched Invisible from London
Model/Actriz - Mosquito
Snõõper - Running
UNIVERSITY - Egypt Tune
Albums: rock
PJ Harvey - I Inside The Old Year Dying
The National - First Two Pages of Frankenstein
Nummers: rock
Black Country, New Road - Turbines/Pigs
Slowdive - Shanty
Sprain - Man Proposes, God Disposes
The National - Smoke Detector
Yo La Tengo - Sinatra Drive Breakdown
Albums: soul, funk, R&B
Arlo Parks - My Soft Machine
Kelela - Raven
Sampha - Lahai
Tinashe - BB/ANG3L
Young Fathers - Heavy Heavy
Nummers: soul, funk, R&B
Ana Frango Elétrico - Electric Fish
Jessie Ware - Begin Again
Liv.e - Wild Animals
Sampha - Spirit 2.0
Albums: wereld
Gezan with Million Wish Collective - Anochi
Sanam - Aykathani Malakon
Nummeres: wereld
Ão - Vazio
SANAM - Bell بل
Albums: anderstalig
Altın Gün - Aşk
Ascendant Vierge - Une Nouvelle Chance
Sofia Kourtesis - Madres
Titanic - Vidrio
Nummers: anderstalig
SANAM - Bell بل
Titanic - Cielo Falso
Albums: Nederlandstalig
De Toegift - De Toegift
Spinvis - Be-Bop-A-Lula
Nummers: Nederlandstalig
De Jeugd van Tegenwoordig - Track en Tracen
puntjudith & De Toegift - Alles Wacht
Sophie Straat - Mooier Als Je Lacht
Spinvis - Lente '22
Spinvis - Paradijs
Nummers: hitparade
Doja Cat - Paint The Town Red
Dua Lipa - Houdini
Kylie Minogue - Padam Padam
Miley Cirus - Flowers
Overig: beste nieuwkomer
Avalon Emerson
De Toegift
hemlocke springs
Model/Actriz
Overig: beste comeback
Depeche Mode
Peter Gabriel
PJ Harvey
Rolling Stones
Slowdive
Overig: mooiste hoes
Izango Ma - Ngo Ma
Kelela - Raven
Suff Daddy - Hair of the Dog
what is your name? - My Name Is...
En de 'big three' categorieën bestaan uit:
Album van het jaar
Caroline Polachek - Desire, I Want To Turn Into You
Lankum - False Lankum
Spinvis - Be-Bop-A-Lula
Nummer van het jaar
Boygenius - Not Strong Enough
JPEGMAFIA & Danny Brown - Burfict!
Artiest van het jaar
Carolina Polachek
Danny Brown
Slowdive
Taylor Swift
The National
4
geplaatst: 28 januari 2024, 15:33 uur
Hopelijk vergeven jullie het me dat ik het allemaal zo droog neerplets, maar ik merk dat ik vandaag wat uit-geJordy'd ben
Het is toch altijd weer veel werk om alles presentabel te maken! Ergens volgende week kom ik nog wel eens piepen om mijn licht te laten schijnen over alle genomineerden, maar laat jullie dat niet beletten om daar nu al mee te beginnen
Ondertussen is hier het Spotifylijstje met alle genomineerde nummers: https://open.spotify.com/playlist/30nL2lBXHudxO2cUghB231?si=6d0950f6298f445d
Stemdeadline is in ieder geval zaterdag 24 februari om 23u59.
Doen jullie mee:
123poetertjes aerobag AOVV Arno AstroStart Choconas DjFrankie dominicano fonso
Don Cappuccino dynamo d Edgar18 esteban Gretz Hedser hoi123 inquestos johan de witt Johnny Marr jordidj1 Koen St Koenr likeahurricane LuukRamaker Nestul panjoe Poek SBube Shaky stardust_be Teunnis Uncle Bulldog
Het is toch altijd weer veel werk om alles presentabel te maken! Ergens volgende week kom ik nog wel eens piepen om mijn licht te laten schijnen over alle genomineerden, maar laat jullie dat niet beletten om daar nu al mee te beginnen
Ondertussen is hier het Spotifylijstje met alle genomineerde nummers: https://open.spotify.com/playlist/30nL2lBXHudxO2cUghB231?si=6d0950f6298f445d
Stemdeadline is in ieder geval zaterdag 24 februari om 23u59.
Doen jullie mee:
123poetertjes aerobag AOVV Arno AstroStart Choconas DjFrankie dominicano fonso
Don Cappuccino dynamo d Edgar18 esteban Gretz Hedser hoi123 inquestos johan de witt Johnny Marr jordidj1 Koen St Koenr likeahurricane LuukRamaker Nestul panjoe Poek SBube Shaky stardust_be Teunnis Uncle Bulldog
1
geplaatst: 28 januari 2024, 16:12 uur
ArthurDZ schreef:
Hopelijk vergeven jullie het me dat ik het allemaal zo droog neerplets, maar ik merk dat ik vandaag wat uit-geJordy'd ben
Dank je wel! Het is op het eerste gezicht weer een fijn allegaartje geworden, met een aantal omissies en ook wel wat overbodig materiaal. De Jordy's zijn terug!
0
geplaatst: 28 januari 2024, 16:19 uur
Stiekem toch een klein beetje jammer dat dat ene Amerikaanse bandje met beide albums is genomineerd in de categorie Rock. Vrees ervoor dat ze elkaar kapot gaan concurreren 

1
geplaatst: 28 januari 2024, 16:21 uur
Thanks ArthurDZ, deze debuterende opperrechter is voorlopig niet ontevreden over het verdict
In vrijwel elke categorie zit tenminste één grote favoriet. Verheug me nu al op een awardshow die met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid wederom episch gaat worden 
In vrijwel elke categorie zit tenminste één grote favoriet. Verheug me nu al op een awardshow die met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid wederom episch gaat worden 
1
geplaatst: 28 januari 2024, 16:30 uur
Hey, underscores bij de beste popliedjes, dat is een leuke verrassing.
Bedankt voor het opzetten alvast weer Arthur!
Bedankt voor het opzetten alvast weer Arthur!
0
geplaatst: 28 januari 2024, 17:08 uur
Dat ik broddelwerk heb afgeleverd, dat wist ik al. Maar voor het vergeten van James Holden, Black Country, New Road en De Jeugd van Tegenwoordig schaam ik me dieprood.
2
geplaatst: 29 januari 2024, 11:02 uur
Heerlijke selectie is het geworden, volgens mij zijn er in elke categorie waar ik mee heb genomineerd meerdere persoonlijke favo's tot de shortlist geraakt!
(al mis ik mijn misschien wel tofste ontdekking van het jaar - Brutalismus 3000 - wel volledig en dat kan ik jullie toch niet vergeven)
(al mis ik mijn misschien wel tofste ontdekking van het jaar - Brutalismus 3000 - wel volledig en dat kan ik jullie toch niet vergeven)
0
geplaatst: 29 januari 2024, 12:59 uur
Teunnis schreef:
Dat ik broddelwerk heb afgeleverd, dat wist ik al. Maar voor het vergeten van James Holden, Black Country, New Road en De Jeugd van Tegenwoordig schaam ik me dieprood.
Ach, zijn gelukkig alle drie gewoon (meerdere keren) genomineerd!

1
panjoe (moderator)
geplaatst: 29 januari 2024, 14:03 uur
Stemmen gaat weer gewoon via pm naar jou neem ik aan ArthurDZ?
1
geplaatst: 29 januari 2024, 14:08 uur
* denotes required fields.