Muziek / Muziekgames / Maak Kennis met Metal Anno 2024
zoeken in:
2
geplaatst: 4 augustus 2024, 23:08 uur
01-08: Machukha - Nezrushnist' (ProGNerD / 4 / 7)
04-08: Djevel - Bespottelsen (Apollo / 0 / 0)
Eerste vrijgegeven nummer van het slotstuk der drieluik. Belooft weer veel goeds!
En jullie hebben vast al gehoord dat Åkerfeldt weer grunt op plaat?
04-08: Djevel - Bespottelsen (Apollo / 0 / 0)
Eerste vrijgegeven nummer van het slotstuk der drieluik. Belooft weer veel goeds!
En jullie hebben vast al gehoord dat Åkerfeldt weer grunt op plaat?
0
geplaatst: 5 augustus 2024, 00:31 uur
Jup! Hyped! Ik moet de discografie van Djevel nog even verder luisteren, hun laatste plaat was echt heel vet. Alleen ik denk dat ik even wacht tot de dagen weer wat kouder zijn geworden.
0
geplaatst: 5 augustus 2024, 08:39 uur
Machukha - Nezrushnist': 7,5
(wel jammer dat het niet tot een echte climax komt, inderdaad...)
(wel jammer dat het niet tot een echte climax komt, inderdaad...)
1
geplaatst: 5 augustus 2024, 10:00 uur
Lekkere black metal, heerlijk geschruwel. Ik mag dit bandje wel.
8
8
1
geplaatst: 5 augustus 2024, 15:23 uur
Ik doe er nog een klein schepje bovenop (dit doet me erg verlangen naar Natt Til Ende komende herfst...) 
Djevel - Bespottelsen: 8,2

Djevel - Bespottelsen: 8,2
0
geplaatst: 5 augustus 2024, 15:42 uur
Om de vakantieperiode hier door te komen: ik heb een nieuwe van een interessant recent Sheffields debuutalbum in gedachten voor morgenavond... 

0
geplaatst: 5 augustus 2024, 19:29 uur
Ik vergat opnieuw de spreadsheet toe te voegen:
Maak Kennis met Metal Anno 2024 Spreadsheet
Ik zie dat Kondoro een grote inhaalslag aan het maken is, leuk! Ben benieuwd hoe de top 10 er later uit zal zien.
En een 9,0 voor Djevel!
Maak Kennis met Metal Anno 2024 Spreadsheet
Ik zie dat Kondoro een grote inhaalslag aan het maken is, leuk! Ben benieuwd hoe de top 10 er later uit zal zien.
En een 9,0 voor Djevel!
1
geplaatst: 5 augustus 2024, 20:19 uur
Apollo schreef:
Klopt Apollo! Zoals ik Woensdag aangaf:
Kondoro0614 schreef:
Ik ga trouwens alle nummers even inhalen die allemaal al langs zijn geweest (ja, de hele lijst), en welke ik cool vind sla ik sowieso op om de hele plaat even te luisteren, ik edit mijn stem gewoon in de spreadsheet, lijkt me een beetje onoverzichtelijk dit allemaal hier in te gooien. Maar ik moet wel de laatste tracks uiteraard bij houden:
Ik ga trouwens alle nummers even inhalen die allemaal al langs zijn geweest (ja, de hele lijst), en welke ik cool vind sla ik sowieso op om de hele plaat even te luisteren, ik edit mijn stem gewoon in de spreadsheet, lijkt me een beetje onoverzichtelijk dit allemaal hier in te gooien. Maar ik moet wel de laatste tracks uiteraard bij houden:
Ik zal het hier niet allemaal neertikken welke cijfers ik geef op de oudere tracks, wel de nieuwere!
1
geplaatst: 6 augustus 2024, 20:25 uur
01-08: Machukha - Nezrushnist' (ProGNerD / 5 / 7,1)
04-08: Djevel - Bespottelsen (Apollo / 5 / 7,94)
06-08: Terminal Sun - Metamorph (ProGNerD / 0 / 0)
Apocaliptische / misantropische (progressieve) death met doom en (post)black elementen.
Hoe lekker ik de epische afsluiter The Space Between Two Deaths ook vind (meest black), heb ik toch uiteindelijk gekozen voor Metamorph, het langste nummer en mede door het verrassende en sublieme laatste deel het meest afwisselend / progressief...
Voor mij persoonlijk weer een mooie nieuwe ontdekking dit debuutalbum !

Maak Kennis met Metal Anno 2024 - Spreadsheet
06-08: Terminal Sun - Metamorph (ProGNerD / 0 / 0)
Apocaliptische / misantropische (progressieve) death met doom en (post)black elementen.
Hoe lekker ik de epische afsluiter The Space Between Two Deaths ook vind (meest black), heb ik toch uiteindelijk gekozen voor Metamorph, het langste nummer en mede door het verrassende en sublieme laatste deel het meest afwisselend / progressief...
Voor mij persoonlijk weer een mooie nieuwe ontdekking dit debuutalbum !

0
geplaatst: 6 augustus 2024, 20:38 uur
Shit, ik wou ook een nieuwe plaatsen maar was rustig tot 23:00 aan het wachten
Dan wacht ik nog even.
Dan wacht ik nog even.
1
geplaatst: 6 augustus 2024, 20:54 uur
Sorry, ik dacht: in deze rustige komkommertijd hier kijken we vast niet op een paar uurtjes... 
(ben nu al benieuwd waar jij weer mee komt, trouwens)

0
geplaatst: 7 augustus 2024, 10:18 uur
ProGNerD schreef:
Sorry, ik dacht: in deze rustige komkommertijd hier kijken we vast niet op een paar uurtjes...

Hahaha gewoon je gang gaan hoor!! Ik dacht namelijk pas na 48 uur dus daarom wachtte ik maar goed, die paar uurtjes maken ook niet uit lijkt me... Haha
0
geplaatst: 8 augustus 2024, 21:27 uur
06-08: Terminal Sun - Metamorph (ProGNerD / 2 / 7,8)
08-08: 200 Stab Wounds - Hands of Eternity (Kondoro0614 / 0 / 0)
Een plaat die overigens net een maandje uit is, volgens mij kan dit prima toch? Ik zag ze in ieder geval hier nog niet voorbij komen, dus ik vond het misschien wel nodig ze toch aan het licht te brengen. Het is vrij ruwe Death Metal maar, ik ga zelf voornamelijk heel goed op hun technische stukken in deze muziek. Ik twijfelde dan ook er tussen deze en 'Ride the Flatline' maar, persoonlijk vind ik dit hele album geweldig. Je moet er overigens wel van houden, ik weet niet of er DM fans hier in deze topic zitten, dat ga ik nog wel even mee maken. Deze gasten zijn trouwens nog vrij jong, mijn leeftijd, dus nog een hele toekomst voor ons en de twee platen die ze uit hebben gebracht, vind ik beiden al best tof.
Het was met Graspop dat ik weer een beetje in de death metal terecht kwam, en dus ook bij deze plaat en deze band. Normaliter is dit zeker niet de muziek die ik dagelijks luister, death metal is er bij mij toch wel uitgegroeid.
06-08: Terminal Sun - Metamorph (ProGNerD / 2 / 7,8)
08-08: 200 Stab Wounds - Hands of Eternity (Kondoro0614 / 0 / 0)
Een plaat die overigens net een maandje uit is, volgens mij kan dit prima toch? Ik zag ze in ieder geval hier nog niet voorbij komen, dus ik vond het misschien wel nodig ze toch aan het licht te brengen. Het is vrij ruwe Death Metal maar, ik ga zelf voornamelijk heel goed op hun technische stukken in deze muziek. Ik twijfelde dan ook er tussen deze en 'Ride the Flatline' maar, persoonlijk vind ik dit hele album geweldig. Je moet er overigens wel van houden, ik weet niet of er DM fans hier in deze topic zitten, dat ga ik nog wel even mee maken. Deze gasten zijn trouwens nog vrij jong, mijn leeftijd, dus nog een hele toekomst voor ons en de twee platen die ze uit hebben gebracht, vind ik beiden al best tof.
Het was met Graspop dat ik weer een beetje in de death metal terecht kwam, en dus ook bij deze plaat en deze band. Normaliter is dit zeker niet de muziek die ik dagelijks luister, death metal is er bij mij toch wel uitgegroeid.
0
geplaatst: 8 augustus 2024, 21:30 uur
Terminal Sun - Metamorph 8
200 Stab Wounds - Hands of Eternity 8.8
200 Stab Wounds - Hands of Eternity 8.8
0
geplaatst: 8 augustus 2024, 22:45 uur
Terminal Sun - 6,0
Dit nummer doet mij weinig. Slecht is het ook niet, dus wel een voldoende.
Als het uit 2024 komt is het goed.
200 Stab Wounds - 8,2
Ik word hier wel blij van, en ik denk dat er wel meer mensen voor te porren zijn. Death metal, zeker de progressieve variant, scoort hier best goed. Wel een beetje hit or miss als het op de ruwe, meer extreme varianten aankomt. Toevallig had ik net als jij een enorme behoefte aan ruwe en extreme death metal na Graspop, en daar had dit naadloos bij aangesloten. De band ken ik van naam via bepaalde fora, maar ben er nooit echt ingedoken. Vooral in de VS is deze band populair en worden hun concerten goed bezocht. Wat het nummer betreft: gave intro om vervolgens heerlijk het tempo op te voeren met een stampende, kopschuddende riff. Fijne productie ook. Ik vind dit nummer wel een stuk beter dan 'Ride The Flatline'. Het album luister je ook in een ruk uit, ben er nog niet helemaal uit wat ik ervan vind (wel positief!), maar deze band moet ik eens live hebben gezien voor de moshpits.
Terminal Sun - 6,0
Dit nummer doet mij weinig. Slecht is het ook niet, dus wel een voldoende.
Kondoro0614 schreef:
Een plaat die overigens net een maandje uit is, volgens mij kan dit prima toch?
Een plaat die overigens net een maandje uit is, volgens mij kan dit prima toch?
Als het uit 2024 komt is het goed.
200 Stab Wounds - 8,2
Ik word hier wel blij van, en ik denk dat er wel meer mensen voor te porren zijn. Death metal, zeker de progressieve variant, scoort hier best goed. Wel een beetje hit or miss als het op de ruwe, meer extreme varianten aankomt. Toevallig had ik net als jij een enorme behoefte aan ruwe en extreme death metal na Graspop, en daar had dit naadloos bij aangesloten. De band ken ik van naam via bepaalde fora, maar ben er nooit echt ingedoken. Vooral in de VS is deze band populair en worden hun concerten goed bezocht. Wat het nummer betreft: gave intro om vervolgens heerlijk het tempo op te voeren met een stampende, kopschuddende riff. Fijne productie ook. Ik vind dit nummer wel een stuk beter dan 'Ride The Flatline'. Het album luister je ook in een ruk uit, ben er nog niet helemaal uit wat ik ervan vind (wel positief!), maar deze band moet ik eens live hebben gezien voor de moshpits.
0
geplaatst: 9 augustus 2024, 00:18 uur
Apollo schreef:
200 Stab Wounds - 8,2
200 Stab Wounds - 8,2
Tof dat je het leuk vind en ik haak helemaal aan met wat je zegt. Met deze band of deze plaat is het ontzettend twijfelen welk nummer ik hier wou presenteren om dat ik eigenlijk het hele album gewoon super strak vind. Ik wou ook Defiled Gestation hier neer pennen maar ik zie dat jij die al had genoemd op de albumpagina. Tering wat lekker! Ik hoop ze inderdaad snel weer te zien, sinds lange tijd dat ik behoorlijk kan genieten van een DM plaat.
Grappig dat we het zelfde hebben na Graspop. Ik denk zelf wel omdat ik dat weekend veel Death Metal bandjes heb gezien (voor onze mening was er ook meer Death dan Black metal dit jaar), en dan met bands als Sanguisugabogg, Dying Fetus en Shadow of Intent op het affiche was het knetter hard. Dan blijf ik zelf vaak nog in een bepaalde vibe hangen daarna, dus zo dat ik terecht kwam bij deze band en er echt weer van geniet.
0
geplaatst: 9 augustus 2024, 12:33 uur
Terminal Sun - Metamorph: 7,8
Ja, da's toch het mooie van festivals: geeft je altijd weer een verse boost om (nog) verder de muzikale bubbel in te duiken, of het nu prog(metal), death, black of post-metal is...
(voor mij binnenkort vooral veel van dat laatste vermoed ik gezien het aankomende Pelagic Fest 24 - 15th Anniversary Edition | Muziekgieterij Maastricht => zin in
)
Kondoro0614 schreef:
Grappig dat we het zelfde hebben na Graspop...
Grappig dat we het zelfde hebben na Graspop...
Ja, da's toch het mooie van festivals: geeft je altijd weer een verse boost om (nog) verder de muzikale bubbel in te duiken, of het nu prog(metal), death, black of post-metal is...
(voor mij binnenkort vooral veel van dat laatste vermoed ik gezien het aankomende Pelagic Fest 24 - 15th Anniversary Edition | Muziekgieterij Maastricht => zin in
)
0
geplaatst: 9 augustus 2024, 17:15 uur
Het is deze zomer idd vrij veel en dicht op elkaar, maar ga verder niet op vakantie dus daarmee kan ik het voor mezelf verantwoorden...

Maar afgezien van een (nog te plannen) concertje hier en daar is dit het laatste festival dit jaar (waarschijnlijk
)(Progpower Europe slaan we dit jaar over helaas
)
0
geplaatst: 11 augustus 2024, 12:57 uur
06-08: Terminal Sun - Metamorph (ProGNerD / 5 / 7,48)
08-08: 200 Stab Wounds - Hands of Eternity (Kondoro0614 / 2 / 8,5)
11-08: Atrexial - The Fading Light (ProGNerD / 0 / 0)
Geheel tegen m'n gewoonte om een nummer en bij voorkeur het hele album meerdere keren te hebben beluisterd alvorens hier een nominatie te doen, is dit een spontane plaatsing !
Toen ik net geheel onvoorbereid het album The Serpent Abomination aan het ontdekken was, en bij deze afsluiter aankwam was meteen duidelijk dat ik die hier met jullie moest delen; en dan volgt nu snel de verdere verdieping, natuurlijk...
06-08: Terminal Sun - Metamorph (ProGNerD / 5 / 7,48)
08-08: 200 Stab Wounds - Hands of Eternity (Kondoro0614 / 2 / 8,5)
11-08: Atrexial - The Fading Light (ProGNerD / 0 / 0)
Geheel tegen m'n gewoonte om een nummer en bij voorkeur het hele album meerdere keren te hebben beluisterd alvorens hier een nominatie te doen, is dit een spontane plaatsing !
Toen ik net geheel onvoorbereid het album The Serpent Abomination aan het ontdekken was, en bij deze afsluiter aankwam was meteen duidelijk dat ik die hier met jullie moest delen; en dan volgt nu snel de verdere verdieping, natuurlijk...

1
geplaatst: 11 augustus 2024, 21:23 uur
Atrexial: leuk wat black metal uit Spanje, en een goed nummer! Aardig album ook, maar bepaalde gedeeltes bieden te weinig interessants voor meerdere luisterbeurten. Het beste is voor het laatst bewaard. De clean vocals en de akoestische gitaar werken erg goed bij het sfeer scheppen en het gitaarwerk is bij de solo meer prog georiënteerd. Nog een 0,2 erbij, bevalt mij erg goed!
8,2
8,2
* denotes required fields.